ה-DVD, קווים לזכרו 4192
נטפליקס הודיעה כי בקרוב תפסיק את שירות השכרת DVD במשלוח - השוק שעליו היא נבנתה לפני שפנתה לסטרימינג. פבלו אוטין, מבקר הקולנוע של "הארץ", מבכה את התרבות הסינופילית ששגשגה לרגע קצר בזכות ה-DVD וגוועה. בישראל נסגרה בתחילת השנה ספריית השכרת ה-DVD של "האוזן השלישית" בתל אביב.

בתקופת הזוהר של ה-DVD להשכרה, מזכיר אוטין, הופקו תקליטורים באיכות גבוהה של סרטים קלאסיים, שכללו תוספות כגון פריטי טריוויה וערוצי פרשנות מרתקים. בהשוואה לקלטות הוידאו־טייפ, ה-DVD הקפיד לרוב על יחס תמונה כמו בקולנוע, גם אם לא התאים בהתחלה לטלוויזיות; בהדרגה הטלוויזיות התאימו עצמן, וצרכנים רבים קנו טלוויזיות וציוד סאונד שהעניקו חוויה דומה לקולנוע.

 נטפליקס היתה כוח מניע חשוב מאחורי הפופולריות של הפורמט. לדבריו, מנגנון ההמלצות של נטפליקס עודד מנויים רבים לנסות גם סרטים פחות ידועים, פחות חדשים ופחות מסחריים.

כל זה נגמר עם הסטרימינג. נטפליקס גילתה שבסטרימינג, אולי בגלל המיידיות שבקבלת תוכן מבוקש (להבדיל מהתכוננות מראש לסרט מושכר), הצופים מעדיפים תוכן מוכר ומדובר. סרטים קלאסיים או אזוטריים אינם זמינים, לא בנטפליקס ולא בשירותי סטרימינג אחרים.

אוטין מציין את פורמט הבלו־ריי, שלדבריו עדיין משרת סינופילים - עם מארזים איכותיים ועשירים מאוד - אך כבר לא בהשכרה אלא רק בקנייה, יקרה. כך שהוא משרת רק סינופילים שהפרוטה בכיסם.
קישורים
הודעת נטפליקס
פבלו אוטין על נטפליקס וה-DVD - הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "קולנוע ואמנויות הבמה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

בסרטים של פעם, יכולת לשמוע תולדות והרצאות 761902
אני מצטרף לאוטין בגעגוע לדוידים שהיינו שואלים באוזן השלישית, של סרטים קלאסיים, עם תוספות שלעתים קרובות היו ערוצי פרשנות מרחיבי אופקים ממש.

(לאחרונה עשינו מנוי לדיסני. ההוק שתפס אותנו הוא שהבן גילה את הסימפסונים. אבל ברפרוף, נדמה לי שיש שם מבחר-מה של קלאסיקות וקלאסיקות-למחצה (מלך האריות, נניח), הרבה יותר מבנטפליקס. טרם חרשנו.)

[*] הכותרת, בקריצה לאהוד מנור.
בסרטים של פעם, יכולת לשמוע תולדות והרצאות 761910
שמתם לב שבחנויות להשכרה הDVD היה גם שאול וגם דוד?
בסרטים של פעם, יכולת לשמוע תולדות והרצאות 761914
!
עברנו לכונני flash וטוב שכך 762037
קורא ה-DVD הופך מהר מדי לקורא CD בלבד. ותהליך הצריבה מתיש יחסית לכתיבה להתקן USB.
עברנו לכונני flash וטוב שכך 762088
טוב, זה ברור, רק שלא סתם עברו 20 שנה בין טכנולוגית הדוד לזו של ה-USB.
ורוב שימושי הדיוידי שאני מכיר היו לקריאה, פחות לצריבה. ככה התחילה נטפליקס, הרי.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים