המפכ''ל מזהיר מפני נושאי נשק עצמאיים 4198
מאז תחילת המלחמה עלה בחדות מספר המבקשים רישיון לנשק, והממשלה פועלת להקל על קבלת נשק. במקביל, מדווח על התארגנויות רבות לכיתות כוננות מקומיות.

בדיון בוועדת הכנסת לביטחון לאומי, שבו הוחלט על  עידוד החזקת נשק, התנגדו לכך כמומחים מנהל אגף רישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי, ישראל אבישר, והקרימינולוגית פרופ' חגית לרנאו, שהזהירה מעליה ברצח נשים. חברי הועדה דחו את האזהרות, וקלנר מהליכוד צוטט: "היום יש המון נשק. אצל הרעים יש, אצל הטובים אין."

בדיון בממשלה השבוע על נשק וכיתות כוננות אמר המפכ"ל שבתאי כי המשטרה שואפת שכוחות הכוננות האלו יעבדו במסגרתה, למרות שאין לה סמכות לכפות זאת. "אין לנו בעיה לקלוט כוחות נוספים, אנשים שרוצים להצטרף אנחנו פתוחים, אבל הכל תחת קורת גג אחת שיודעת מה לקבוע, מה מותר ומה אסור. צריך להזהר מאצבע קלה על ההדק בגלל הרגישות של כל האזרחים. גם אנשים שנושאים נשק פרטי, צריך להזהר".  החשש שמביעים במשטרה הוא מירי דו־צדדי או שגוי, למשל שאדם ששומע יריות יוצא עם נשק אך מזוהה בעצמו כמסוכן והופך מטרה לירי.

שבתאי אמר גם "צריך להגיד מילה טובה למשרד הביטחון הלאומי שהצליחו להביא נשק, כי אנחנו היינו במצב של חוסר כלי נשק בתוך משטרת ישראל – לשוטרים עצמם."
קישורים
שקוף
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "פוליטיקה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

עוד הצלחה של פורום קהלת 763343
הפרטת בטחון הפנים והעברת האחריות על בטחון האזרחים מהמדינה (צבא, משטרה) לאזרחים עצמם.
ועוד צעד להיות כמו ארצות הברית.
עוד הצלחה של פורום קהלת 763344
הכיוון יותר גרוע מארצות הברית. מערב פרוע בו יש אקדח לכל אזרח זה אכן מדאיג.

אבל בן גביר לא מתיר נשק לאזרחים רק (או בעיקר) על מנת להעביר את האחריות על הביטחון האישי לאזרחים. מטרת העל שלו תהיה הקמת מליציות חמושות (עם נשק ארוך) תחת פיקוד ישיר של השר לביטחון פנים במנותק מהצבא/משטרה. זה כבר לא ״רק״ המערב הפרוע אלא פירוק מוחלט של מדינת ישראל. תסריט בו גוף שלטוני אחד ימצא את עצמו בקרב יריות נגד גוף שלטוני אחר יהיה התפתחות טריביאלית למה שהאיש המסוכן הזה מתכנן.
עוד הצלחה של פורום קהלת 763362
זה שארה״ב מפוצצת בכלי נשק בבעלות אזרחית זה מוכר וידוע, אבל הנתונים על הכמויות עדיין הצליחו להפתיע אותי: Estimated_number_of_civilian_guns_per_capita_by_country . [Wikipedia]

דוגמית מהויקי:
ארה״ב: 120.5 נשקים ל-‏100 אזרחים.
תימן: 52.8
קנדה: 34.7
שוויץ: 27.6
ישראל: 6.7
יפן: 0.3
עוד הצלחה של פורום קהלת 763364
לינק שבור
אבל אפשר פשוט לגגל: guns per capita
ולהגיע משם לויקי
עוד הצלחה של פורום קהלת 763411
אני מופתע לרעה מקנדה. (ורציתי לתהות למה אין שם מקרי ירי המוני כמו בארה"ב, אבל ליתר ביטחון הלכתי לבדוק. חפשו בויקי mass shootings in Canada‏1, אמאלה. אם כי מספרי ההרוגים פר תקרית נראים נמוכים ביחס לשכנה מדרום, אני מנחש בגלל הבדלים בסוגי הנשק שקל להשיג.)

1 מנוע האייל לא שיתף איתי פעולה ליצור לינק סביר.
עוד הצלחה של פורום קהלת 763412
ההבדלים הם לא רק בגלל סוגי הנשק אלא גם בגלל:
1) תרבות נשק. מה האתוס סביב אחזקת נשק? (בארה״ב הוא בעייתי, בלשון המעטה).
2) חוקי רגולוציה על מחזיקי נשק. אם השיחה הפוליטית בנושא מתחילה ונגמרת ב - ״רישיון לנשק כן/לא טוב/רע״ אז זו שיחה רדודה ומסוכנת. הדיון על רגולוציה צריך להיות עם יותר ניואנסים מזה.

למשל, ראה שגם שוויץ מככבת בנתון הזה במקום יחסית גבוה (בלי שהיא תככב במצעדי ה-Mass shootings כתופעה).
הנתון של אזרחים חמושים בשוויץ הוא לא רק או בעיקר בגלל הגיוס הכללי לצבא - הרי הנתון הוא לגבי אחזקת נשק פרטי. הרישוי בשוויץ לבעלות על נשק הוא די מתירני (יחסית לישראל, למשל) אפילו לגבי נשק ארוך / אוטומטי / סמי אוטומטי.
אבל מה - חוץ מהרישיון שמאפשר לך להיות בעל נשק, יש גם תרבות נשק מאוד שונה מארה״ב ויש גם מערכת שלמה ומסועפת של רגולוציה של מה מותר לך, מתי ואיפה לעשות עם הנשק שבבעלותך. גם אם יש הרבה בעלי נשק, הסיכוי שיתנו לך גם רישיון להסתובב ברחוב עם נשק טעון הוא מאוד מאוד קטן ומאוד נדיר. זה רישוי מסוג אחר, שלא נותנים כמעט לאף אחד.
עוד הצלחה של פורום קהלת 764918
על תרבות הנשק בשוויץ מול ארה״ב: https://www.youtube.com/watch?v=wnBDK-QNZkM
עוד הצלחה של פורום קהלת 763366
כמו במקרה של שופטים שמממונים ע"י פוליטיקאים, גם כאן אנחנו מתעקשים לייבא מארה"ב דווקא את האספקטים הגרועים (אגב, הפטור מאשרות בתוקף או שהמלחמה דחתה אותו?).
אין כזה דבר מומחית 763494
נשקים אישיים יביאו לגידול ברצח נשים

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים