המפכ''ל מזהיר מפני נושאי נשק עצמאיים 4198
מאז תחילת המלחמה עלה בחדות מספר המבקשים רישיון לנשק, והממשלה פועלת להקל על קבלת נשק. במקביל, מדווח על התארגנויות רבות לכיתות כוננות מקומיות.

בדיון בוועדת הכנסת לביטחון לאומי, שבו הוחלט על  עידוד החזקת נשק, התנגדו לכך כמומחים מנהל אגף רישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי, ישראל אבישר, והקרימינולוגית פרופ' חגית לרנאו, שהזהירה מעליה ברצח נשים. חברי הועדה דחו את האזהרות, וקלנר מהליכוד צוטט: "היום יש המון נשק. אצל הרעים יש, אצל הטובים אין."

בדיון בממשלה השבוע על נשק וכיתות כוננות אמר המפכ"ל שבתאי כי המשטרה שואפת שכוחות הכוננות האלו יעבדו במסגרתה, למרות שאין לה סמכות לכפות זאת. "אין לנו בעיה לקלוט כוחות נוספים, אנשים שרוצים להצטרף אנחנו פתוחים, אבל הכל תחת קורת גג אחת שיודעת מה לקבוע, מה מותר ומה אסור. צריך להזהר מאצבע קלה על ההדק בגלל הרגישות של כל האזרחים. גם אנשים שנושאים נשק פרטי, צריך להזהר".  החשש שמביעים במשטרה הוא מירי דו־צדדי או שגוי, למשל שאדם ששומע יריות יוצא עם נשק אך מזוהה בעצמו כמסוכן והופך מטרה לירי.

שבתאי אמר גם "צריך להגיד מילה טובה למשרד הביטחון הלאומי שהצליחו להביא נשק, כי אנחנו היינו במצב של חוסר כלי נשק בתוך משטרת ישראל – לשוטרים עצמם."
קישורים
שקוף
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "פוליטיקה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  עוד הצלחה של פורום קהלת • easy • 8 תגובות בפתיל
  אין כזה דבר מומחית • קונשטוק

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים