דור לא הולך ודור לא בא - הצמרת ההוליוודית מדשדשת 4204
עפ"י מחקר שערכה השנה חברת המדיה "Puck", הגיל הממוצע של השחקנים שמושכים הכי הרבה קהל בארה"ב הוא 58. במקום ה-‏19 ברשימה נמצא המבוגר שבחבורה - מורגן פרימן (86) ובמקום ה-‏20 הצעיר שבה, כריס המסוורת' (40). כוכבם של כמעט כל השחקנים הללו דורך מאז שנות ה-‏90, ומסיבה כלשהי, בעשרים וחמש השנים שחלפו לא קמו להם מתחרים על לב הקהל. יש להדגיש כי לא מדובר בשחקנים האהובים ביותר וגם לא בהקשר לסרטים להם מצפה הקהל, אלא רק באלו שבהינתן סרט כלשהו, יביאו צופים לאולם הקולנוע.

אחת התוצאות של מצב תמוה זה הוא שיבוצם (התמוה גם הוא) של שחקנים כדוגמת בראדלי קופר, ליאונרדו דיקפריו וטום קרוז בסרטים בתור דמויות שצעירות מהם ב-‏20 ואף 30 שנה.

ניתן לפסול הסברים הקשורים לגיל הפוקדים את האולמות מאחר והצעירים מהווים שם רוב. בקרב בני העשרה למשל, מושך הקהל המוביל הוא דוויין ג'ונסון (51), ובקרב בני 18-24 נמצא אדם סנדלר (57) במקום השני. בינתיים לא נמצאו הסברים משכנעים לתופעה.


הערה: המספרים תוקנו ביחס לכתבה שמתבססת על מחקר מאפריל.
קישורים
עודני ילד - כתבה ב-Ynet
Only Old Movie Stars Matter to Moviegoers - Puck news
גיל הפוקדים את האולמות - statista
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "קולנוע ואמנויות הבמה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שני קישורים רלוונטיים 765314
pdf של הכתבה המקורית ב-puck.
טבלת הגילים של ה-‏20 שבראש
תודה 765366
765365
הפרשנות האינטואטיבית היא שרוב הצופים מתעניינים בשחקנים מבוגרים, אבל זה לא בהכרח נובע מהתוצאות שפורסמו.
לקחו מדגם, ביקשו ממנו לציין עד 5 שמות שחקנים שיגרמו להם לבוא לקולנוע, סידרו את התוצאות לפי שכיחות ולקחו את מאה השמות הראשונים. הגיל הממוצע שלהם הוא 56.
זה לא אומר שאותם מאה שחקנים מייצגים את רוב המשיבים. לא מן הנמנע שהשחקנים נבחרו רק ע"י 10% מהנסקרים, והשאר בחרו מספר מאוד מגוון של שחקנים צעירים שאף אחד מהם לא העפיל למאיה הראשונה. במקרה זה, אם היו עושים ממוצע של כל השחקנים משוקלל באחוזי הבחירה, היה מתקבל גיל נמוך בהרבה.

הפרשנות שלי: זה לא שהקהל בארה"ב מתעניין בשחקנים מבוגרים בגלל שהוליווד מייצרת המשכים/רימייקים לסרטים ישנים, אלא שהקהל בארה"ב מתעניין בממוצע בשחקנים מבוגרים מאותה סיבה שהוא מתעניין בממוצע ברימייקים - fragmentation בתרבות שמייצר תת-תרבויות שכל אחת מתעניינת בדברים שונים, בלי הרבה תופעות תרבותיות חוצות מגזרים.
לא יהיה עוד טום קרוז מאותה סיבה שלא יהיה עוד מייקל ג'קסון.
פרגמנטציה 765367
כלומר אתה טוען שייתכן שבגלל האופן בו שוקללו הנתונים בצירוף המבחר הגדול של כוכבים צעירים, יש בהם שמושכים קהלים גדולים יותר מאשר הפסגה הגריאטרית? לפי זה, יתכן למשל שטימותי שאלאמה (מקום 94), בסרט לא משנה על מה, ימשוך קהל רב יותר מאשר, נניח ג'ורג' קלוני (מקום 16).
פרגמנטציה 765368
אנחנו מדברים על אותו טימותי שאלאמה שהסרט האחרון בכיכובו הראשי עשה 400 מיליון דולר, משהו שג'ורג' קלוני לא עשה, כבר, ממש מזמן?
הייתי אומר שזה כנראה ייתכן מאד.
פרגמנטציה 765370
השאלה היא אם שיבוצו של שאלאמה לסרט היא שהביאה את הצופים או דברים אחרים הקשורים לסרט.
פרגמנטציה 765371
שאלה יפה, אבל היא מדרון חלקלק לנטרול כל יכולת לשערך מה ''שווה'' שחקן.
הרי אפשר לשאול את אותה שאלה גם לגבי ג'ורג' קלוני בסרטיו הרווחיים אי אז לפני שני עשורים.
פרגמנטציה 765395
נדמה לי שאפיפודס אולי כיוון ספציפית לדוגמא שניתנה, "Dune", שהיה כבר מותג מוכר, וכולל קאסט רחב של שחקנים שאף-אחד מהם הוא לא ה-פנים של הסרט.
אני אגב ראיתי במקרה את הסרט (לאו דווקא מבחירה), ולמרות זאת אני רק עכשיו שומע לראשונה את שמו של השחקן, טימותי שאלאמה.
מבחינתי הוא היה שחקן די אלמוני אבל אולי אני לא מספיק ״על קודקודם של דברים״, כמו שאומרים.
לעומת זאת, ישנם סרטים שהם ״בכיכובו של...״ (וויל סמית׳, אדם סנדלר, ג׳ים קארי, דווין ג'ונסון, יהורם גאון),
שהציפיה היא ששמו של הכוכב לבדו יספיק בשביל למשוך המוני צופים לאולמות.
פרגמנטציה 765400
גם לדרוש כוכבים צעירים, וגם לציין לשלילה שהם רק עכשיו עלו לגדולה בשוברי הקופות הראשונים שלהם, זה קצת סותר את עצמו. אם אתה רוצה כוכב צעיר, סביר שיש לו מעט שוברי קופות עד עכשיו. כי, נו, הוא צעיר.
פרגמנטציה 765369
או שאתה טוען שאם נמצע את הגיל בקרב כל החמישיות שנבחרו נקבל מספר נמוך בהרבה?
פרגמנטציה 765374
לא בדיוק. במחשבה שניה, הניסוח בהודעה הקודמת שלי גרוע. לא הייתי צריך לומר "ממוצע משוקלל". חשבתי על השקלול של כל שחקן בכמות הקולות שהוא קיבל, אבל ת'כלס זה ממוצע רגיל לפי מספר קולות.
נניח שלקחו מדגם של 10 אנשים, שכל אחד מהם בחר שחקן אחד. התוצאות היו (גיל פיקטיבי בסוגריים):
1. ג'ורג' קלוני (66)
2. ג'ורג' קלוני (66)
3. טום קרוז (60)
4. טום קרוז (60)
5. טימותי שאלאמה (25)
6. טימותי שאלפקה (21)
7. טימותי שאלה "למה?" (23)
8. טימותי שאמה הכהן (26)
9. טימותי שאוורמה (19)
10. טימותי שאל בני ונען (32)
אם מתוכם בוחרים רק את שתי התוצאות הכי פופולריות, מגיעים למסקנה שהגיל הממוצע של השחקנים שמושכים הכי הרבה קהל הוא 63. כשמסתכלים על כל הרשימה, נראה שהגיל הממוצע של השחקנים שמושכים הכי הרבה קהל הוא כ-‏40.
כל אחד מהטימותי-ים בפני עצמו מושך פחות קהל, אבל שכבת הגיל הצעירה מושכת יותר קהל מאשר שכבת הגיל המבוגרת. לכן, הפרשנות שהקהל היום מעדיף כוכבי קולנוע זקנים היא שגויה.
765403
מזכיר את התבהלת שהפיצו פעם כי השם הכי פופולארי של תינוקות בישראל הוא מוחמד, עובדה שאני לא בטוח אם היא נכונה אבל בטוח שגם אם כן היא לא אומרת את מה שנראה ממבט ראשון, כפי שהסברת לגבי השחקנים.
765409
לא רק בארץ. גם בעולם.

(מוזמנים לשמוע עוד על מוחמד ואנג הממוצע באדם)
מעניין 765391
קודם כל תודה על האסקפיזם.

טום קרוז שיחק לראשונה בתפקיד ראשי ב"שעשועים מסוכנים" בגיל 21 והפך לכוכב ענק בגיל 23 עם הצלחתו של "אהבה בשחקים".
טום הנקס זכה לפריצה עם "ספלאש" בגיל 28 ולכוכבות על עם "ביג" בגיל 32
ג'וליה רוברטס (לא ידעתי שהיא אחותו הקטנה של אריק רוברטס) קיבלה גלובוס הזהב ומועמדות לאוסקר על תפקידה ב"מגנוליות מפלדה" בגיל 22 והפכה לכוכבת על שנה לאחר מכן עם "אשה יפה".
דיקפריו הפך לכוכב על בגיל 23 עם "טיטאניק".
האריסון פורד בגיל 39 עם "שודדי התיבה האבודה".
מורגן פרימן רק בגיל 52 עם "הנהג של מיס דייזי" משנת 1989
כל אלה כוכבי על כבר 30 שנה ויותר.

קיאנו ריבס וסנדרה בולוק הפכו לכוכבי על ביחד ב"ספיד" משנת 1994.
וויל סמית' התפוצץ ב"היום השלישי" משנת 1996
אדם סנדלר ב"נער המים" ב 1998
קשה לי לומר מתי דנזל וושינגטון הפך לכוכב על, אבל לבטח הוא כבר היה בפסגה ב 1999 ("אספן העצמות" ו"הוריקן")
נראה לי שבראד פיט הפך לכוכב על רק אחרי "מועדון קרב" משנת 1999.
ג'ורג' קלוני מתישהו בין 1997 ("באטמן") ל 2001 ("אושן 11")
אנג'לינה ג'ולי ב 2001 עם "טומב ריידר"
ג'וני דפ כיכב ב"מספריים של אדוארד" בגיל 27 בשנת 1990, אבל זכה לכוכבות על רק ב 2003 כג'ק ספארו.
אלה איתנו 20 שנה ויותר.
עד כאן ביחד 15 מתוך 20.

רוברט דאוני ג'וניור עף לכוכבות על ב 2008 ב"איירון מן"
כריס המסוורת' דווין ג'ונסון וקווין הארט - שלשתם כוכבי על כעשור.
והמצטרף האחרון לרשימה הוא ריאן ריינולדס שזינק לפיסגה עם "דדפול" ב 2016
מעניין 765396
שאלת הביצה והתרנגולת היא האם הקהל הפך לשמרן יותר, כשהוא מבקש בעיקר עוד מאותו דבר, או שהאולפנים הגדולים הולכים רק על בטוח ומשווקים לקהל בעיקר עוד מאותו דבר.
נראה לי שהאולפנים (ובראשם דיסני) מובילים את המגמה. מאז שדיסני רכשה את מארוול וסטאר וורס היא מוצצת את לשדם של היקומם הבדיוניים הללו ומשווקת עוד ועוד מוצרים בתוך עולם בדיוני קיים. הם אפילו העלו באוב את מארק המיל.

מאידך יתכן שאותה כריזמה חורכת מסך שהפכה את כוכבי העל למי שהם היא משאב נדיר שהולך ופס מן העולם. אולי לכריס פראט וכריס פיין יש את זה פחות מאשר לבוגרט, ג'ון ויין, קלינט איסטוווד וברוס ויליס בזמנם, ולמרגו רובי פחות מאשר למרילין מונרו, אליזבת טיילור וכו'.
מעניין 765399
נראה לי שדוגמה דוקא לכוכבת צעירה מהמילניום הנוכחי היא ג'ניפר לורנס, שלפחות בעשור הקודם בהחלט משכה הרבה קהל (ומשכורת) בזכות עצמה.
מאז כוכבה קצת דעך, אבל לפחות לזמנה היא בהחלט עמדה בקריטריונים כאן.
אני מסכים שמה שאפיין את העשור וחצי האחרון מבחינת שוברי הקופות זו ההשתלטות של מותגים וסדרות סרטים, שחלק מקסמם היה אנסמבל של שחקנים (איירון מן, קפטו אמריקה, הענק וירוק וכו') ולאו דוקא שחקן מוביל אחד. זה לא השאיר הרבה מקום לסרטים אחרים בקופות, ואולי גם זה משליך על דירוג השכר והמשיכה של שחקנים אחרים.
מעניין 765406
נראה שכוכבי העל החדשים מחזיקים פחות זמן בצמרת.

ג'ניפר לורנס דוגמה מצויינת. אולי היא עוד תשוב למעמד העל, אבל בינתיים היא רק עוד כוכבת. היו לי ציפיות גם מבראדלי קופר, אחרי "ללא גבולות", אבל איכשהו גם הוא לא שמר על מעמדו.
קח את הענקים של הדור הקודם שפשוט כבר הפכו זקנים מדי - דה נירו, פצ'ינו, ניקולסון, אנתוני הופקינס: כל אחד מהם שהה בצמרת במשך עשורים רבים.
מעניין 765413
צר לי לבשר לך - השמות שהזכרת הם הענקים של שני דורות אחורה.
כן, גם לי זה כואב.
מעניין 765401
רק ניטפוקון לגבי בראד פיט - במועדון קרב הוא כבר היה כוכב, ולדעתי הפריצה שלו היתה ב"שבעה חטאים" ב-‏1995, אם לא לפני כן.
לדעתי אפילו חלק מהרעיון בליהוק שלו במועדון קרב - סרט שעמוס במטא-רעיונות - זה שהוא כבר כוכב-על מסוקס ולכן ראוי לתפקיד בסרט, שעומד בניגוד ברור לנורטון האפרורי והמשעמם.
מעניין 765404
בפרט שהסרט מציין את זה כמעט במפורש: https://www.moviemistakes.com/picture2956
כמו כן, באותה שנה של 7 חטאים הוא גם נתן הופעה מרשימה ב-‏12 קופים.
מעניין 765414
אכן, זה מופיע בקישור ששלחתי וגם אני מאד אהבתי את התצוגה שלו ב-‏12 קופים, לגמרי מחוץ לטייפ-קאסט ומהמסמנים של שחקן גדול ולא רק חתיך מסוקס‏1.

1 כבר הזכרתי כאן את התפקיד הקצר-אבל-אדיר של טום קרוז ב'רעם טרופי'?
מעניין 765425
הא הא, נחמד.
12 קופים הוא הסרט האהוב עלי ביותר, וגם שבעה חטאים סרט ענק, אבל בשניהם בראד פיט ניגן כינור שני.
אמנם הוא נבחר ב 95' לגבר הסקסי ביותר, אבל בטח גם מרגו רובי זכתה כבר לכבוד דומה מזמן, ועדיין- עד "ברבי" לא היה לה שובר קופות משלה, וגם אחריו לא נכנסה לרשימת העשרים.
כדי להיות שחקן שאנשים מוכנים ללכת לסרט רק משום שהוא מככב בו יש תנאים אחרים. ברוס לי, לדוגמה.
מעניין 765433
לגבי 12 קופים הוא בהחלט כינור שני, אבל ב"שבעה" הוא בתפקיד ראשי מקביל למורגן פרימן, עד כמה שאני זוכר.
ואם כבר מעלים בראש את הקריירה שלו - לדעתי הוא זורח דוקא כשהוא לא בתפקיד "ראשי" סטייל טרויה, אלא בתפקידים שהם חלק מאנסמבל - שלושת אלה שהזכרנו עד מועדון קרב, אבל גם ממזרים חסרי כבוד, ההוא של האחים כהן, היו זמנים בהוליווד וסרטי האושן 11-12-13.
מעניין 765434
אה, והוא ממש מוצלח לדעתי בסרט קומי מהשנה שעברה שמאד נהניתי ממנו - רכבת הקליע.
מעניין 765444
אני מת על בראד פיט, ומסכים שחוץ מהכריזמה שלו הוא גם שחקן נהדר. אהבתי כמעט את כל הסרטים שהוא השתתף בהם, אפילו את ''מר וגברת סמית'''. אני חושב שיוצא הדופן היחיד הוא ''לפגוש את ג'ו בלאק''
השאלה מתי הוא הפך לכוכב על לא קשורה לאיכות המשחק שלו. יש המון שחקנים מעולים וכריזמטיים שלא הפכו לכוכבי על, ואפילו כאלה שהיו כוכבי על ואיבדו את המעמד הזה (ג'ון טרבולוטה).
מעניין 765418
אד נורטון היה אחד השחקנים המבטיחים כאשר הוא לוהק למועדון קרב (מיד אחרי כיכובו באמריקה x). מאכזב לראות איך הקריירה שלו לא המריאה.
מעניין 765540
הוא לא הסוג הנכון לכוכב על. לכוכב על יש כריזמה מסוג שמעריצים אותה. אף אחד לא רוצה לפנטז להיות כמו הדמויות שאד נורטון משחק.
לפנטז להיות אכילס או ת'ור יותר שווה.
מעניין 765541
אד נורטון שיחק את "הענק הירוק" ב 2008 - לפני תור הזהב של גיבורי העל. אבל אתה לא טועה: בדיעבד, הוא יכול היה לבחור בחירות מוצלחות יותר לאורך הדרך. אולי טרנטינו יחזיר אותו לעניינים, אבל אני לא בונה על זה.

אני רק אומר: אם אדם סנדלר נמצא ברשימה, גם אד נורטון היה יכול.
מעניין 765542
נכון, יש את עניין בחירת התסריטים. טום הנקס בנה את הכוכבות שלו על תסריטים שג'ון טרבולטה פסל- ספלאש, פורסט גאמפ ואפולו 13. גם ב"ספרות זולה" טרבולטה לא רצה להשתתף וחברים ממש הכריחו אותו. במקום הלהיטים האדירים הוא (וגם פורסט וויטאקר) השתתף ב 2001 בסרט סוג ג' Battelfield Earth שקיבל את פרס ה"Razzie" לסרט הגרוע של השנה.
מישל פפייפר סירבה גם ל"אישה יפה" וגם ל"אינסטינקט בסיסי" שהזניקו שתי קריירות, וגם, שומו שמיים, ל"שתיקת הכבשים".

טום קרוז מצליח לבחור פעם אחר פעם תסריטים טובים שגם מתיישבים על הפרסונה הקולנועית שלו כמו כפפה ליד. במיוחד אהבתי את "קצה המחר" ואת "דו"ח מיוחד".

אבל עדיין יש את הניצוץ המיוחד של מושכי הקהל הגדולים. אלו בדרך כלל שחקנים שמכניסים את הפרסונה הקולנועית שלהם לתוך הדמויות שהם מגלמים ועושים את הסרט "שלהם".
מעניין 765543
מצד שני, טרבולטה לא יכול היה להיות פורסט גאמפ מוצלח, למשל. זה פשוט לא מתאים לאישיות הקולנועית שלו (שגם התחילה עשור לפני הנקס וכבר היתה די מגובשת).
כך גם מישל פייפר ואינסטינקט בסיסי - לטובתה עדיף שויתרה עליו.
גם אני חושב שהקרוזים שציינת הם מהטובים שלו.
אילו 765544
מעניין. אתה יכול לחשוב על תפקידים שאילו היו מגולמים ע"י שחקן ספיציפי אחר מזה שגילמם, עשויים היו להביא להצלחתו של הסרט?
אילו 765551
הענק הירוק, למשל? (פה ההסטוריה היא לצידי)
לדעתי בהרבה סרטי אקשן החלפת שחקן בהחלט יכולה להתקבל. למשל, במקום דוויין ג'ונסון בקלות יכולת לשים מישהו אחר, שיעשה עבודה טובה יותר.
במקום אנאקין סקייווקר בפריקוולים הכושלים יכולת לשים שחקן טוב יותר.
אני אפילו חושב שבמקום באטמן באביר האפל היו לא מעט שחקנים שהיו מצליחים במידה דומה. מה שכמובן לא נכון בכלל לגבי הג'וקר באותו סרט.
מעניין 765546
הליהוק של הגמד (170 ס"מ) כג'ק ריצ'ר (196 ס"מ) מגוחך בעיני.
מעניין 765550
מאחר ולא קראתי אף פעם ג'ק ריצ'ר, זה לא הפריע לי, שהייתי מאד מרוצה מרובין שרבסקי בתור בועטת הצד שכנגדו.
אבל אם כבר - כל אחד כמעט, מבחינתי, יכול להחליף את דניאל קרייג בתור ג'יימס בונד - אני לא סובל אותו בתפקיד, וברור לי לחלוטין שטום קרוז יכול לחליף אותו. זאת מאחר ובעשור האחרון סרטי משימה בלתי אפשרית הם ממשיכי דרכו של בונד המקורי, והשיבוט הקרייגי מבייש את נעוריו של המותג.
מעניין 765557
"כל אחד כמעט..." - רואן אטקינס!
מעניין 765560
או פיטר סלרס, לאחר תחיית המתים.
מעניין 765565
וואו, טריילר נהדר!
ואפילו - בונוס - יש שם הצעת הגשת לתותח קטלינג מתנייע שלפני כמה שבועות ייחלנו כאן לביצועיו בשטח עירוני צפוף.
מעניין 765566
גטלינג, גטלינג, נו.‏1

1 ריקי ג'רוייס בבדיחה מאד לא פי-סי, כך שמעתי אתמול.
מעניין 765567
תודה על הבדיחה. אתה מודע לכך שאפילו השאלה הפותחת "Where are you from" כבר נחשבת לפוגענית בחוגי המעור(ע)רים?

מזכיר לי בדיחה פחות טובה שנגמרת ב "you Gleec fleak". לומשנה.
מעניין 765570
אכן. לדעתי חלק מהפואנטה של הבדיחה זה שהוא מתחיל ממה שנחשב פוגעני ומשם זה רק מתדרדר.
מעניין 765558
בחלק מהספרים הגודל הפיזי של מר ריצ'ר מהווה חלק חשוב.

אתה בטח לא קראת גם את פטריק קים, חת'כת בור ועם הארץ שכמותך.
מעניין 765564
לפחות בספר אחד (מרופט כראוי לגילו) של המרגל הקוריאני המסוקס דוקא נתקלתי, וכבר אז זיהיתי (ואף השתעשעתי) מהסגנון הטראשי כהלכתו.
מעניין 765633
לפחות בסדרה של אמאזון פריים בחרו את אלן ריצ'סון (1.91), שלא רק הגובה שלו מתאים לדמות.
מעניין 765571
לדעתי טרבולטה הוא דווקא שחקן עם מנעד גדול של דמויות.
אחרי כמה פעמים שעשה את תפקיד הנער ממוצא איטלקי הוא עבר לקומדיות רומנטיות (סדרת "תראו מי שמדבר"), פעולה קומי ("גט שורטי" הנהדר), דרמה מדע בדיונית ("פנומן"‏1) ורק אז עבר לסרטי פעולה גם בתפקיד הגוד גאי (עימות חזיתי, בייסיק) וגם בתפקיד הבאד גאי (קוד שבור, שם קוד דג חרב), ובאמצע היה כמובן "ספרות זולה".
הוא לא סטאלון, שלנצח יהיה רוקי ורמבו, וגם לא פצ'ינו שמכניס את האקסטרווגנזה לכל דמות שהוא עושה
לגבי מישל פייפר אני מסכים.

_______
1 אם אתה יכול לדמיין את טום הנקס עושה את הדמות מ"פנומן", ואני בקלות יכול, אז למה לא את טרבולטה עושה את החיים הם כמו קופסת שוקולד?
מעניין 765572
לא אמרתי שאחן לו מנעד. רק שהתפקיד הספציפי לא מתאים לו.
_____
א. לא ראיתי את 'פנומן'.
ב. כמו מטריצות, בחיים השאלה שלך היא לא קומוטטיבית. לפחות לא בהכרח.
מעניין 765575
''פנומן'' הוא מין וריאציה על ''פרחים לאלג'רנון''. טרבולטה משחק שם את ה''כל אדם'' שהנקס התמחה בו.
מעניין 765577
(אהמ אהמ, אולי זה שרובנו אפילו לא שמענו על הסרט הזה אומר משהו על ההצלחה שלו בגילום התפקיד?)
מעניין 765586
ספוילר: למי שמתכוון לראות את "פנומן" כדאי אולי לדלג על התגובה הזאת.

"פרחים לאלג'רנון" נתפס אצלי כאלגוריה עצובה למדי על המצב האנושי הכללי, ואולי לא קשה להבין למה. עכש"ז ב"פנומן" ההמראה והדעיכה הן פונקציות מדרגה, כך שלפחות מבחינה זאת, שהיא בעיני התימה המרכזית של הפרחים, הדמיון שטחי.
מעניין 765634
זה לא רק ''בחירת תסריטים''. לשחקנים בקליבר של טום קרוז יש לעיתים ''תסריטאי בית'' שמשכתב תסריטים כך שיתאימו לשחקן, לדמות, ולפרסונה הקולנועית - וגם אם לא, יש להם בוודאות השפעה על התסריט. ספציפית התסריט של ''קצה המחר'' השתנה מספר פעמים, ובמיוחד לאחר שטום קרוז הצטרף לסרט.
מעניין 765645
ברור שהוא השנה כמה פעמים, כל פעם איתחלו... לא משנה.
אפשר לומר לזכותו של הקרוז בסרט המוצלח הזה, שהוא נותן לשחקנית שלצדו להיות באד-אס יותר ממנו.
מעניין 768799
מעניין שהצמד בן אפלק ומאט דיימון לא ברשימה.
רק עכשיו גיליתי שהם כתבו את התסריט של "סיפורו של ויל הנטינג" ואפילו זכו עליו באוסקר(!) ומאז שניהם היו מאוד עסוקים (בשנים האחרונות מאט דיימון יותר) וכיכבו בלא מעט להיטים.
768795
אמש ראיתי את "הכפיל" המוצלח. ראין גוסלינג (43) יכול להיות הראין ריינולדס (47) החדש.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים