בית המשפט העליון בקולורדו פסל את מועמדותו של טראמפ 4205
לפני כמה ימים פסק בית המשפט העליון במדינת קולורדו כי דונלד טראמפ לא יוכל להתמודד בבחירות המוקדמות של המפלגה הרפובליקאית. הפסיקה נומקה בסעיף בתיקון לחוקה שאוסר על מי שהשתתף במרידה לשאת במשרה ציבורית, ובעקבות ניסיונו של טראמפ להמריד את תומכיו לאחר הפסדו בבחירות האחרונות לנשיאות. במקור התיקון נחקק לאחר מלחמת האזרחים, והסעיף נועד למנוע ממנהיגי הדרום לתפוס מקום במוסדות השלטון.

תוקף פסק הדין נקבע ל-‏4 בינואר, מועד סגירת רשימת המועמדים בקולורדו. הציפייה היא שעד אז יתערב בית המשפט העליון הפדרלי לכיוון זה או אחר.

הפסיקה מעוררת מחלוקת עזה בפוליטיקה האמריקאית, באופן שחוצה גבולות מפלגתיים מסורתיים. ההחלטה היתה ברוב של ארבעה מול שלושה שופטים; לפי נתנאל שלומוביץ ב"הארץ", כל השבעה הם מינויים של מושלים דמוקרטים. השופטים ספגו איומים רבים, כולל פרסום כתובות ומספרי טלפון.

כלי תקשורת ימניים כמו "פוקס ניוז" רואים בכך ניסיון של השמאל למנוע מהמועמד הפופולרי להגיע לבית הלבן, ואף להתסיס לאלימות. רון דיסנטיס, רפובליקאי המתחרה עם טראמפ על המועמדות, טוען כי הפסיקה נועדה דווקא לסייע לטראמפ לקבל את המועמדות הרפובליקאית (אכן, ההליכים המשפטיים נגדו הקפיצו אותו בסקרים), כי תומכי הדמוקרטים מעדיפים להתמודד מול טראמפ, בעיקר כשזה יהיה עסוק בהליכים משפטיים. מהצד השמאלי, הפרשנית המשפטית רות מרקוס, מבקרת חריפה של טראמפ, ביקרה קשות את השופטים בקולורדו. לדעתה הדחת טראמפ צריכה להיעשות בקלפי.

מצד שני, את העתירה נגד טראמפ בקולורדו הגישו רפובליקאים עצמאים, בהסתמכות על מרצים שמרנים למשפט. אותם מרצים קרובים בדיעותיהם לשופטים השמרנים בבית המשפט העליון, ולא ברור לכן כיצד יפסוק העליון.
קישורים
הארץ
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "פוליטיקה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  משפטפטת • שוקי שמאל
  ללא כותרת • שוטה הכפר הגלובלי
  סדנא דארעא • שוקי שמאל • 18 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים