פייסל חוסייני נפטר 546
פייסל חוסייני, האחראי על תיק ירושלים באש"ף וחבר הוועד הפועל, מת הבוקר (ה') בכווית מהתקף לב. הרשות הפלסטינית הודיעה על אבל כללי בירושלים ועל הקמת סוכת אבל באוריינט האוס.

חוסייני, בן 61 במותו, נסע לכווית לוועידה שעסקה בגיבוש מדיניות ערבית נגד הנורמליזציה עם ישראל. זו היתה נסיעה ראשונה של בכיר פלסטיני לכווית מאז מלחמת המפרץ, במהלכה תמכו הפלסטינים בעיראק.

גורמים כווייתים ופלסטינים מכחישים את השמועות כי התקף הלב נגרם כתוצאה מוויכוח עם עובדים במלון. הגורמים ייחסו את התקף הלב לפעילות הרבה שביצע חוסייני ב-‏24 השעות האחרונות, אך הודו שהוויכוח הסוער בכווית סביב הביקור, תרם להרעה במצבו הבריאותי.

חוסייני נחשב לאחד המנהיגים הבולטים ביותר בקרב ההנהגה הפלסטינית, ולאיש הבכיר ביותר שלה באיזור ירושלים. שמו אף הוזכר כמועמד אפשרי לרשת בעתיד את ערפאת. בשנות התשעים סירבה ישראל לאפשר לחוסייני לייצג את הפלסטינים בוועידת מדריד, כיוון שהתגורר בירושלים, אך בסופו של דבר היה חבר בוועדה המייעצת למשלחת. בשנים האחרונות הירבה חוסייני בפעילות דיפלומטית ואירח אישים מכל העולם בבניין ה"אוריינט האוס", שהיה בין מייסדיו.

חוסייני היה אחד הפלסטינים הקרובים ביותר לשמאל הישראלי, ונפגש במהלך השנים עם חברי־כנסת רבים מהשמאל, בפגישות רשמיות וחשאיות. גם כוחות הביטחון הישראלים נהגו להיעזר בו להרגעת השטח בירושלים בעיתות של מתיחות.

עם זאת, חוסייני - שבילה שנה מחייו בכלא ישראלי - לא היסס להתעמת עם משטרת ירושלים וכוחות הביטחון, בעיקר סביב פעילותו ב"אוריינט האוס", וסביב מדיניות הריסת הבתים במזרח ירושלים.

חוסייני היה בן לאחת המשפחות הידועות ביותר בקרב הפלסטינים, ואביו היה עבד אל־קאדר חוסייני, שהיה המנהיג הצבאי הפלסטיני ב-‏48' ונהרג בקרב על הקסטל. המופתי הידוע, חאג' אמין אל חוסייני, היה דודו. הוא עצמו הצטרף לאש"ף בשנת 1964. בשנים האחרונות נחשב לגורם אופוזיציוני ברשות הפלסטינית, ויאסר ערפאת הירבה להגביל את צעדיו, מחשש שיצבור כוח רב מדי, שכן חוסייני היה דמות אהודה מאוד בקרב תושבי מזרח ירושלים.

מקורות פלסטינים מסרו ל-YNet כי בשנים האחרונות ניסה ערפאת להחליש את פייסל חוסייני ואת האוריינט האוס. עובדי האוריינט האוס, ובמיוחד עובדי העמותה ללימודים ערבים שבראשה עמד חוסייני, לא קיבלו משכורות מספר פעמים - ככל הנראה, בהוראה של ערפאת. יו"ר הרשות, אומרים המקורות, לא אהב את עצמאותו של חוסייני ואת הזהות "המאוד עמוקה בינו לבין ירושלים".

המקורות העריכו כי ערפאת עשוי שלא למנות אדם שיישא כעת בתפקיד מחזיק ירושלים בוועד הפועל של אש"ף במקומו של חוסייני. "לא ברור אם ירושלים והפעילות הפלסטינית בירושלים תהפוך לקיצונית יותר או מתונה יותר, אך ברור שירושלים המזרחית תהיה כעת עיר שונה לגמרי", אמרו המקורות.
קישורים
YNet
מעריב
הארץ
קול ישראל
CNN
הרשות הפלשתינית
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  אללה ירחמו • דב אנשלוביץ
  נפטר, או חוסל? • ewilde • 45 תגובות בפתיל
  "נפטר"?! או שמא "נלקח מאיתנו" • שם אחיחם • 9 תגובות בפתיל
  חבל לי • עמית בר נתן • 4 תגובות בפתיל

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים