מתנחלים בחברון כלאו קצין 608
חמישה מתושבי חברון כלאו קצין צנחנים לפני כשבועיים בבית בשכונת אברהם אבינו בזמן ירי על השכונה.

קצין צנחנים וחיילים המשרתים בחברון הגישו תלונה במשטרה כנגד חמישה מתושבי הישוב היהודי בחברון, ביניהם נועם ארנון. המתלוננים טוענים כי התושבים כלאו את הקצין בבית בשכונת אברהם אבינו, לקחו ממנו שתי מחסניות ותלשו חלקים מאפודו. כל זאת בעת שפלשתינים יורים על הבית משכונת אבו־סנינא.

הארוע היה ביום בו נפצע הנער דוד סטרוק. לאחר שנפצע סטרוק, נכנסו אותם חמישה אל הבית והחלו לירות ממנו אל שכונת אבו־סנינא. קצין הצנחנים וארבעה חיילים נכנסו אל הבית ודרשו להפסיק את הירי. המתנחלים סרבו ושניים מהם תקפו את הקצין. חיילי הסיור ניסו להיכנס לבית, ללא הצלחה, כשהפלשתינים יורים כל העת משכונת אבו־סנינא אל הבית. כתוצאה מהירי נפצעו מספר חיילים, ולפי הדיווח, בעת שפונו החיילים הפצועים מהמקום, צעקה לעברם מרים לוינגר: "זה מאלוהים".

דובר הישוב היהודי בחברון, נועם ארנון, שהשתתף באירוע, אמר בראיון לרשת ב' שתושבי הרובע היהודי פתחו באש לעבר אבו־סנינא מכיוון שלא הייתה תגובה צה"לית לירי, ושהקצין התפרץ לבית בו היו והתנהג בחוסר שליטה עצמית. על המחסניות שנלקחו מהקצין אמר ארנון שהם נפלו מהאפוד, והוחזרו לקצין מאוחר יותר.

מפקדי החיילים ניסו לשקיט את האירוע כדי לא לפגוע ביחסים עם המתנחלים. הקצין והחיילים הגישו בסופו של דבר תלונה במשטרה. לדברי נועם ארנון, למרות שעברו שבועיים מאז המקרה, הוא עדיין לא נחקר ולא זומן לחקירה בנושא, דבר המצביע לטענתו על התייחסות המשטרה לעניין.

קישורים
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מבוסס על סיפור אמיתי... 27701
לא מפתיע 27702
יצא לי להכיר את מתנחלי חברון, ביניהם הגברת לוינגר, בתקופות רגועות הרבה יותר. ולאור התנהגותם אז, קשה לי להגיד שהמקרה הזה מפתיע.
עכשיו רואים מי האויב האמיתי 27787
של מדינת ישראל.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים