שתיקת הנכים 842
רק נכה יכול להבין את סבלו של נכה אחר. אם כך, מדוע לא תומכים נכי צה"ל במאבקם של הנכים השובתים?

שביתת הנכים מתארכת כבר שבועות רבים, וסיומה לא נראה באופק. בינות לתמיכה הציבורית הרחבה לה זוכים הנכים, קולו של ציבור אחד מהדהד בשתיקתו - קולם של נכי צה"ל, שאינם שותפים לשביתה הנוכחית, וגם לא היו שותפים לקודמת.

השתיקה הזאת נראית תמוהה עוד יותר לאור העובדה כי בין שאר דרישותיהם של הנכים השובתים, עלתה גם הדרישה להשוות את תנאיהם לתנאי נכי צה"ל.

ואנחנו שואלים - עד כמה שונות הזכויות וההטבות שמקבלים נכי צה"ל מאלו של הנכים שאינם נכי צה"ל? מהי ההצדקה ליתרון הזה?

אבל חשוב מכל: מהי עמדת נכי צה"ל בנושא? מדוע לא נשמע קולו של ארגון נכי צה"ל, המביע דעה (לכאן או לכאן) באשר לשביתה המתמשכת?
קישורים
משרד הבטחון - אגף השיקום
זכויות נכי צה"ל על־פי משרד העבודה והרווחה
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "שאל ת'אייל"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ניסיון לתשובה 53156
כתבתה של רותי סיני על עולמם של הנכים יכולה להטיל מעט אור על הסוגיה, בעיקר אם משווים לקישור שלעיל על זכויות נכי צה"ל. http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
נמאס! 53179
תשעים אחוז מהנכים המפגינים מסוגלים לעבוד למחייתם. ריתוק לכיסא אינו מונע עבודה במחשבים או בתפקידי משרד אחרים. שיפסיקו לבכות ולנסות לסחוט עוד ועוד ואז הכסף יספיק כדי לטפל באופן ראוי במקרים הקשים באמת.
הלוואי וזה היה כל כך פשוט 53185
אספר סיפור קטן:
לפני כמה שנים הייתי נחשבת נכה 100% וקיבלתי קיצבה. באותו הזמן נאמר לי, שאם אני ארוויח יותר מ 75% מהקיצבה (להזכירכם, הקיצבה עצמה הינה פחות משכר המינמום) הקיצבה תבוטל.
למרות שהיו לי הוצאות רבות על טיפולים וכו', אזרתי עוז ויצאתי לעבוד. בתחילה עבדתי כמעט שנה במפעל קרטונים, בהרבה פחות משכר המינמום.
למזלי, אני טובה במחשבים, ובסופו של דבר השתלבתי בעבודה בהיי טק. כיום אני מרוויחה מספיק בשביל לשלם מיסים בשפע, ורשמית אין לי כבר אחוזי נכות כלל.

אבל זה לא עד כדי כך פשוט. כשהתחלתי לעבוד בעבודה הראשונה שבה בוטלה לי הקיצבה, לא הייתי מסוגלת עדיין לעבוד ללא התאמה כלשהי של תנאי העבודה לצרכי (המיוחדים? אני שונאת להשתמש במילה הזו). אילו משהו היה קורה, והייתי מאבדת את מקום העבודה, הייתי נשארת ללא מקור הכנסה כלל- עד כמה שהבנתי בזמנו, לדמי אבטלה לא הייתי זוכה, והיה לוקח לי חודשים (תרתי משמע) לחדש את הקיצבה.

סיכון די גדול. והבעייה היא שהמערכת בנוייה באמת כך שאין אמצע- או שאתה יושב בבית או "עובד" בעבודה שיקומית (יותר גנון מאשר משהו אחר. מנסיון), או שאתה בריא לחלוטין ואין לך סיוע כמעט כלל.

מלכתחילה מקבלים קיצבה מ 75% נכות ומעלה.

כך שהתוצאה היא שאין כמעט מוטבציה לנסות לשקם את מה שאפשר- כי אין בכלל תמיכה בשלבי הביניים.

והערת אגב: אני לא הייתי נכת ניידות. אבל תאמין לי, עם מצב הנגישות כיום, לרוב נכי הניידות קשה מאוד להגיע פיזית לעבודה.
תסתכלו במקום העבודה שלכם- האם אפשר להגיע אליו בכיסא גלגלים? האם אפשר להשתמש בכל מה שצריך עם כיסא גלגלים? ביותר מידי מקומות התשובה היא לא. שלא לדבר על כך שתחבורה ציבורית לנכי ניידות רק היא בחיתוליה בישראל (לא, לא לכולם יש רכב).
הלוואי וזה היה כל כך פשוט 53249
אני חושב שמה שאת מספרת הוא די מדהים. האם שיעור הנכות תלוי בהכנסה? הייתי בטוח ששיעור הנכות תלוי במחלה ולא במצבו הכלכלי של הנכה. האם שני נכים הסובלים מאותו מצב יוכרו כנכים בשיעורים שונים משום שהאחד עובד והשני אינו עובד?
הלוואי וזה היה כל כך פשוט 53278
במידה מסויימת כן.
ביטוח לאומי מאוד, אבל מאוד מטרטרים עד שהם מביאים אחוזי נכות כלשהם.
ההגיון שלהם הולך בערך ככה:
אם יש שני נכים, אחד עובד והשני לא, אז מי שעובד בטח פחות נכה. אחרת, הוא לא היה עובד. לפחות לא בעבודה בשכר המכבד אותו.
הם עושים את זה פחות לנכים מסויימים, כגון עיוורים וסוגים מסויימים של נכי ניידות. אבל יש הרבה מאוד נכים שהנכות שלהם לא נראית: נכי נפש, נכי ריאות, ועוד הרבה מחלות ונכויות שאינם בולטים לעין. לא כל נכה יושב על כיסא גלגלים או הולך עם כלב נחייה.
ברור שביטוח לאומי מקבל חוות דעת רפואית, אבל זה לא השיקול היחיד שלו. ותאמין לי, גם מנסיון שלי, וגם מנסיון של אחרים בתהליך, ההרגשה היא לאורך כל הדרך, כי מתייחסים אליך כאשם בהתחזות עד שהוכח אחרת. ותאמין לי שזו הרגשה ממש מזופתת, במיוחד שגם כך (לפחות אצלי) זו הייתה הרגשה מגעילה להודות בפני עצמי שאני (הייתי) נכה.
הלוואי וזה היה כל כך פשוט 53318
לפני כמה ימים היתה כתבה מרתקת של אבירמה גולן ב"הארץ" על שתי אמהות חד-הוריות מבית-שמש. היה כתוב שם על מצב דומה: הן מקבלות סיוע מהביטוח הלאומי. אחת מהן מאוד מעוניינת לעבוד יותר ממה שהיא עובדת, כדי להגדיל את הכנסתה. אבל אם תעשה זאת, היא תאבד את הסיוע, ובלתי סביר בעליל שהיא תצליח להגדיל את הכנסתה בצורה כל-כך דרמטית שהיא תרוויח מהמהלך. כך היא "תקועה".

מצד אחד, יש כאן אבסורד ברור: האינטרס של המדינה היא שהנזקק יעבוד (יותר), ויהיה פחות נזקק. האינטרס של הנזקק גם הוא (במקרה של אותה אישה, ושל Xslf לעיל) לעבוד (יותר), ולהגדיל את הכנסתו. אבל בסידור הנוכחי, אם הוא יעבוד יותר הכנסתו לא תגדל, ולכן הוא לא עושה זאת, ונשאר גם נטל על החברה, וגם במצוקה כלכלית מסויימת.

מצד שני, מה אפשר לעשות? אם המדינה לא תסייע בכלל, הרי לברזיל נהיה, ורעבים יתגוללו ברחובות. אם המדינה תסייע ללא מבחן הכנסה, אז ייצא שכל מיני עשירים מופלגים מקבלים גם עוד איזה אלפיים לחודש מביטוח לאומי, (כי הם אם חד-הורית, נניח) ויצאנו קצת מגוחכים (שלא לומר לא-צודקים).

אפשר לנסות להקים מנגנון פיקוח (או להשקיע יותר במנגנון קיים) שיבדוק עבור כל נזקק האם הוא באמת לא יכול לעבוד יותר. זה כמובן בעייתי.

חשבתי על רעיון אחר: שורש הבעיה הוא שתשלומי הסיוע תלויים בסף הכנסה חד, הכל או כלום. מדוע שלא יינתן סיוע מדורג: הסכום המלא של הסיוע יוענק למשתכרים עד X שקלים בחודש. מכל שקל נוסף שמשתכר הנזקק, יופחת מהסיוע חצי שקל (או כל פקטור אחר, בין אפס לאחד). כך, הנזקק יוכל לעבוד יותר ולקבל לכיסו חצי מכל שקל נוסף (או יותר, או פחות, תלוי בפקטור); מצד שני, החל מסף הכנסה מסוים כבר לא יקבל סיוע בכלל (וכך נימנע מלסייע לעשירים) - אבל הסף הזה יהיה הרבה יותר גבוה מהכנסתו כפי שהיא לפני השינוי (X ועוד הסיוע החודשי).
הלוואי וזה היה כל כך פשוט 53333
אותה בעיה קיימת גם אצל פנסיונרים שלא יכולים להשתכר מעל מינימום נמוך מאד.
הלוואי וזה היה כל כך פשוט 54538
הרעיון שלך כל כך הגיוני, עד שאין שום סכוי שהוא יאומץ על ידי גורם ממלכתי כל שהוא. ולראיה - סיפור מהחיים:
לפני לא מעט שנים נפצעתי במהלך שרות מילואים, והוכרתי כנכה צה"ל. ככזה, הייתי זכאי לתוכנית שיקום על חשבון משרד הבטחון (במסגרת זאת ניתן לקבל "מספר ירוק" למונית, זכיון לתחנת דלק, ועוד כל מיני פתרונות שיקומיים, בהתאם לפרמטרים שונים). תוכנית השיקום אשר בחרתי היתה מימון לימודים ודמי קיום לתקופת זמן מוגבלת. דמי הקיום כמובן הותנו בלימודים במערכת מלאה, ובאי השתכרות (שין שמאלית כמובן) נוספת. מהר מאד התברר לי כי מדמי הקיום אפשר אולי להתקיים, אך קשה מאד לחיות. כפי שיודע כל מי שהוא (או שהיה) סטודנט, גם מי שלומד במערכת מלאה, יכול להרויח כמה גרושים בעבודות סטודנטים כאלו ואחרות, אלא שלסטודנט הממומן על ידי מדינת ישראל אסור להשתכר אפילו שקל אחד בעבודה כזאת, שכן הוא יאבד את דמי הקיום המשולמים לו. כל הנסיונות לפנות לגורמים האחראיים בהצעה דומה לזאת שהצעת בתגובתך נענתה בכך שהדבר בלתי אפשרי. מה שנאמר לי זה: "אסור *שנדע* שאתה עובד" (ההדגשה במקור, על מנת להבהיר גם לקשה תפיסה כמוני איך הוא אמור להתקיים למרות הכל).
אבל השיא עדיין לפנינו: באחד הימים התארח בגלי צה"ל שר הבטחון, וענה לשאלות מאזינים. התקשרתי לגל"ץ, והעליתי את הבעיה (ואת פתרונה המוצע, ברוח הצעתך), בשידור, לפני שר הבטחון. בשידור ענה שר הבטחון (אני מצטט מהזכרון, אבל זוהי רוח הדברים) שלא יעלה על הדעת שהמדינה תפקיר את נכי צה"ל, וכי נכה צה"ל לא יוכל להתפרנס בכבוד, והבטיח תשובה מפורטת בהמשך, לאחר שיבדוק את הנושא. ואכן, כעבור מספר ימים קיבלתי מכתב בחתימת שר הבטחון שהוא בדק את הנושא ואלו הן ההוראות. מה שלא כתב המוח האנליטי הוא מי נתן את ההוראות האלו, ומי מוסמך לשנות אותן...

ובענין המאמר עצמו - אירגון נכי צה"ל אינו מזדהה עם מאבק הנכים מתוך רצונו לשמור על אקסלוסיביות. "לא יעלה על הדעת" שמי שנפגע ממחלה, או תאונת עבודה יזכה לאותן הטבות כמו חייל גיבור אשר חרף את נפשו למען המולדת.
הלוואי וזה היה כל כך פשוט 54660
למעשה, ההצעה של ירדן מזכירה למדי את ''מס ההכנסה השלילי'' של מילטון פרידמן - אחת ההצעות המבריקות ביותר ששמעתי למדיניות רווחה הכוללת תמריצים לעבודה. כמו שאמרת, ההצעה הזו כל-כך הגיונית, עד שאין סיכוי שמישהו יישם אותה.
ולא משנה אם החייל הגיבור נפצע 54728
בתאונת דרכים טפשית בזמן שירותו (אפילו לא בדרך לבסיס או ממנו) או שיחק עם רימון יד צה''לי כשהיה ילד קטן.
הפתרון 54927
כי הרי ''לא יעלה על הדעת'' להבחין בין חייל לחייל. איפה נשמע כדבר הזה.
ברורה הביקורת שלך- 53909
אבל היא על השיטה ולא על הקיצבה. אולי אני אשמע לכם חסרת רגישות לחלוטין- אבל נמאס לי! קבלת קיצבה לא מקדמת אף אחד. אני לא אומרת שכל הנכים הם עלוקות מוצצי דם או משהו כזה, אבל קשה מאוד שהמדינה נותנת כסף לאנשים שיכולים לעבוד. ההפגנה הזאת מעצבנת אותי באופן מיוחד כי משום מה אף אחד לא שם לב שבשנה שעברה גם הפגינו הנכים לחודשים ארוכים, הגיעו להסכם עם האוצר, ההסכם קוים, ההנהגה של הנכים התחלפה- והנה- כמו קסם יש לנו שוב שביתה תקשורתית. הדרישה היא להכפלה של הקיצבה, והם לא מוכנים לשום הסכם הדרגתי, או משהו כזה. ולא מדובר על נכי ניידות- על ניידות יש כבר תוספת. למה המדינה צריכה לממן אנשים שיכולים לעבוד? אם הם יכולים לעבוד ולא מקבלים עבודה- בזה המדינה צריכה להלחם!
ויש הבדל גדול בין הנכים השובתים ובין נכי צה"ל. המדינה שלחה אנשים למלחמה או לצבא והם נפגעו בזמן שפעלו למען המדינה. האם זה לא שונה מאנשים שנפצעו בתאונת דרכים או חלו בפוליו? זה מאוד שונה. אין כאן אשמה של המדינה אלא עזרה של המדינה במסגרת מדינת רווחה.
אני מסכימה עם זה שצריך ליצור כאן שינוי עמוק ביחס לנכים. אבל השינוי צריך להיות ביצירת מקומות עבודה, בהתאמה לצרכים מיוחדים (של כל מיני אוכלוסיות. כהערת בינים- בואו תסתכלו סביב במקום העבודה שחלכם ותראו אם הוא מותאם לעיוורים, לכסא גלגלים או אפילו לדתיים), ביצירה של עזרה כספית הדרגתית בהתאם לעבודה, בהכשרה מקצועית, וכו'. לא בעוד כסף- זה לא יקדם אותם לשום מקום.
ברורה הביקורת שלך- 53937
מה עם נכים שמנסים לעבוד ולא מצליחים להתקבל (לא רק בגלל נכותם; בכל זאת יש מצוקת עבודה במשק, לא?); האם הם לא ראויים לקצבה גדולה יותר מדמי האבטלה הרגילים, לאור הוצאותיהם המרובות?
ברורה הביקורת שלך- 54010
לא רק שהם ראויים. נדמה לי שהם אפילו מקבלים אותה.
ברורה הביקורת שלך- 54113
אני יודע, אבל נדמה לי שגב' פו מתנגדת לזה (''לא בעוד כסף. זה לא יקדם אותם לשום מקום'').
בתגובה- אצטט את עצמי 54162
"אם הם יכולים לעבוד ולא מקבלים עבודה- בזה המדינה צריכה להלחם"
בכ"א אם אנשים לא מקבלים עבודה מפאת מצוקה הקיימת במשק הם מקבלים דמי אבטלה. דמי אבטלה הם לאנשים היכולים לעבוד ולא מוצאים עבודה. קצבת נכות היא בשל הנכות עצמה. אין סיבה שאנשים יקבלו הגדלה אחידה של קיצבת הנכות, שאותה לא יקטינו עוד כמה שנים אם יתייצב המשק. נימוקים כלכלים עכשווים לא תקפים בעיני, חשוב הדיון העקרוני- המדינה צריכה לתת קיצבאות על נכות או לא? ויותר מזה- היא צריכה להגדיל אותה?
הלוואי וזה היה כל כך פשוט 271710
שלום!
בעניין הנגישות בישראל.... אני עושה עבודה על זה ואני צריכה למצוא מקום שאין בו נגישות לנכים. מצאתי, זה תחנת מכבי אש. אני עושה מטעם בי"ס לשלוח מכתב לעירייה וישנו את המדרגות ויעשו שיפוע לנכים. אני מקווה שזה יעזור לך ולעוד הרבה אחרים. אם את רוצה אני יכולה ליצור איתך קשר ולספר לך על הפוריקט. אימייל:
orlevy2003@walla.com
תצרי איתי קשר בהקדם
אור
הלוואי וזה היה כל כך פשוט 271712
זה בטח מאד לא רגיש מצידי, אבל מה נכים צריכים לעשות בתחנות כיבוי אש? אגב, את יכולה להוסיף לרשימה שלך גם את סוכות המציל בחוף הים.
הלוואי וזה היה כל כך פשוט 271713
למה יש בעיה? בטח יש שם עבודות מנהלתיות.
הלוואי וזה היה כל כך פשוט 554859
המצב השתנה לטובה: http://www.btl.gov.il/benefits/Disability/pages/defa...
אגב, תשובה נוקדנית לפסקת הפתיחה: 53351
כי רק X יכול Y לא גורר שכל X עושה Y.
אבירי השוק 53362
יש עיסוקים שהמדינה מעודדת ויש כאלה שלא
סתם נכה בלי אידיאולוגיה או תיאולוגיה השוק כבר ידאג לו.
הנכים והצעות שר האוצר 54017
אתם כנראה לא הבנתם את משמעות הצעת האוצר לנכים.
הסכום ה"ענק" בתור תוספת שמציעים משרד האוצר הוא 186 ש"ח
ולא כמו שכולכם חושבים!
יש פה שטענו שהנכים מקבלים סכום גדול אבל זה לא מדויק.
קיצבת הנכות היום היא לא יותר מ 1780 ש"ח,ולא כל אחד מקבל
קיצבת נידות שהיא לצורך נסיעות שהיא 590 ש"ח רק מיקרים
שהם קשים,בכלל נכה שמגיע לגיל הזיקנה מפסיק לקבל את
קיצבת הנכות ומקבל קיצבת זיקנה שגג מגיעה עד 1300 ש"ח
האם אתם סבורים שביום שמגיעים לקבל קיצבת זיקנה הנכות
של אותו אדם נעלמת והוא יותר לא צריך טיפולים ותרופות??
הוא צריך ואפילו יותר כי עם הגיל התחלואה עולה.
האדם לא יכול להחליט מה מהקצבאות הוא רוצה.
פשוט קיצבת זיקנה וזהו.
יש עוד המון דברים אם אתם רוצים לדעת בנושא ואם תרצו אמשיך לכתוב לכם.
54779
אתמול הנכים חסמו את כל דרכי הגישה לכנסת, כולל פתחי חירום. מישהי שאני עובדת איתה לא יכלה לצאת - מ14:45 לפחות ועד 19:00 לערך, כשמחכה לה ילד בן שנה וחצי בערך. מי אמור להוציא אותו מהגן?.. היא לא היתה אם לילד(ים) קטן שלא יכלה לצאת. היו גם נשים בהריון מתקדם, הורים לילדים פחות קטנים, וסתם אנשים. לא רק ח"כים!
ההפגנה יכולה להיות צודקת או לא, מבחינתי - אין זכות לאף אחד, גם למי שמרגיש שפגעו בו, לפגוע באחרים.
להזכירכם, דבר דומה קרה לא מזמן, כשהנכים חסמו את הכניסה לירושלים - כאילו אין לאנשים מספיק צרות בעיר הזאת, וכאילו מצב של צפיפות לא גורם לחלק מאיתנו לפאניקה טוטאלית ("מה אם יהיה איתנו בפקק מחבל?").
54841
כל שביתה פוגעת במישהו. זה הפואנטה - להשיג הישגים על גב הממשלה, שפתאום כל מיני אנשים לוחצים עליה לפתור את הבעיה. שביתה של עובדי הביטוח הלאומי פוגעת בזכאים לדמי ביטוח לאומי, שביתה של עובדי התברואה פוגעת בתושבים, שביתה של המצילים פוגעת במתרחצים, שביתה של המרצים פוגעת בסטודנטים, שביתה של המורים פוגעת בתלמידים ובהוריהם, שביתה של חברי-הכנסת פוגעת ב... המממ... טוב, נו, תמיד יש יוצא מהכלל.
54854
יש הבדל בין שביתה לבין הפרות-סדר וחסימת-צירים‏1. אני תוהה אם ההחלטה לאפשר למפגינים לחסום דרכים ולהמנע מפיזורם היא הדרך של משטרת ישראל להתמודד עם הביקורת על תפקודה בהפרות-הסדר באוקטובר 2000.

1 וכבר הבעתי כאן את עמדתי לגבי הפרות-סדר בעבר, נדמה לי שעוד בהקשר של הפגנות-סטודנטים.
ב/ ש.כ. 54884
עד שלא יהיו לפחות 13 גופות של נכים על רחבת הכנסת, לא יהיה פה שקט!

רק עונש קולקטיבי!

להרוג! לחמוס! לרצוח! לאנוס! לגרש! לאיין! לאייד! לחסל! לפצפץ! לרצץ! לקצץ! לפוצץ! למצמץ! לקצקץ! לחצרץ!

אהם. סליחה.
54891
יש כאן די והותר מהאורגינל. אם ניסית להגיד לי משהו בתגובה הזו - נסה שנית, כי לא הבנתי.
54988
סתם תגובה על ההערה שלך אודות ארועי אוקטובר, ועל המופרכות של הטענה הזו - הרי התפרעויות של יהודים היו הרבה לפני אוקטובר 2000 וגם אחריו - אנחנו יודעים שבאף אחד מהמקרים ההם איש לא נהרג, ובכלל נהגו בהם בכפפות של משי.
54992
נדמה לי שמשטרת ישראל לא אפשרה לסטודנטים המפגינים לחסום דרכים באופן שהיא אפשרה זאת לנכים: למיטב זכרוני ראיתי באותה עת צילומים של סטודנטים מוכים ע"י שוטרים ונגררים בכח, והתייחסתי לכך. אבל כל זה היה לפני אוקטובר 2000. בהערה שלי לא היתה "טענה" אלא השערה, שלא השתכנעתי שהיא מופרכת. ניתן להשוות את תגובת המשטרה לתגובת המערכת לרצח יצחק רבין - ביטול שיקול-הדעת-לנוכח-סדר-העדיפויות והעמדת בטחונה של "האישיות המאובטחת" כקריטריון יחיד לקבלת החלטות.
גם אבנר וגם יאיר ישלמו חצי מחיר 54996
מזכרוני הדל מימי ההפגנות העליזים (היו אחלה הופעות) המשטרה אישרה לחסום את כיכר זיו בנווה שאנן בחיפה למשך מספר שעות, שבסיומן עצרה את יו"ר האגודה הטכניונית (לאחר שהסטודנטים לא התפנו), כמה ימים מאוחר יותר, שודרו בטלויזיה תמונות מהפגנת סטודנטים ליד סמינר הקיבוצים, שם מנעה המשטרה מהמפגינים לחסום את הכביש וסטודנטים רבים הוכו ונחבלו מידי שוטרי מג"ב ששמרו על הסדר. הפגנה נוספת בכיכר אנטין ליד אוניברסיטת תל-אביב זכתה לכביש סגור ללא הפרעה והתפזרה בשקט לאחר סיומה. בכיכר ספרא בירושלים לא הייתה בעיה שכן לא נחסמו רחובות. זהו, זה מה שאני זוכר.

אגב, מישהו הציע לי באותו זמן שיטת מחאה אפקטיבית יותר (דומה לשביתת הנכים) - לארגן תורנות מכוניות שיסעו באזור קריית הממשלה במהירות איטית במיוחד - 10-15 קמ"ש כל הבוקר, כדי להוציא את הפקידים/פוליטיקאים מדעתם.
[לא מכיר] 54997
לא נותר לי אלא לתהות:
א. האם חסימת הדרכים לכנסת נעשתה באישור המשטרה
ב. מהם הקריטריונים לפיהם מאשרת המשטרה למפגינים לחסום דרים
[לא מכיר] 55003
אולי נשאל ת'אייל?

ואגב, הכותרת הייתה אחת מהסיסמאות של אותה תקופה - אבנר ויאיר הם בניו של רוה"מ דאז, בנימין נתניהו. גרסה פחות מעודנת הייתה: "שרה, שרה אל תבכי, ביבי גם ד!@ק אותי!"
השערה - 55791
אולי יש קבוצות שקצת קשה לפנות למול המצלמות?
גם טיפשות היא נכות 55189
אם מדינה אחראית על רווחת אזרחיה, היא צריכה לשלם למי שצריך אותה. המדינה משלמת דרך המיסים של כל אזרחיה. היא פועלת כאן כמו חברת ביטוח. לא מתוך איזו קדושה. המדינה חייבת בתשלום למי שצריך אותה ממש כמו שהיא נדרשת להגן על חיי אזרחיה. ומי שחושב שזה שונה, שיפנה לביטוח לאומי, ויבקש קיצבה בגין טיפשות...
נכי צה''ל לא מצטרפים לדרישות (הצודקות) של הנכים מכיוון שהם ''מסודרים''. כמו כל ציבור אגואיסטי אחר הם חושבים שזמנם לא יגיע. בסוף כידוע זמנם של כולם מגיע. לטבע יש המון הפתעות...
ישראל מפקירה את נזקקיה - זקנים, חולים, עניים, נכים - ללא שום הפלייה. לפחות במובן הזה היא מדינה שיוויונית.
אני מודה ל''אלוהים'' שאני לא נכה, ושהגורל הייטיב עימי שאיני נזקק למדינה הזאת, ולא לחסדי הטיפשים שכותבים כאן
אבל כידוע דברים משתנים...
עוד אפסורד קטן 120105
כשהתנדבתי בתור עיוור לצבא הופסקה לי קיצבת הנכות כי אני שיך לצבא ולא לביטוח הלאומי אז מה יצא שגם לא קיבלתי קיצבא גם התנדבתי וגם קיבלתי רק 300 שח לחודש כי כאמור אני שיך לצבא ולא לביטוח הלאומי
אותו מקרר וגישה כל כך שונה. 120119
אני לא בטוחה עד כמה מדובר במצב אבסורדי.
המשכורת הצבאית, שכשלעצמה, לא מספיקה לכלום. לא לרואים ולא לעיוורים. אבל מה? נקודת המוצא היא, שלא מדובר במשכורת שאמורה לספק את צרכי מחייתך. הצבא הוא שאמור לספק אותם. במשכורת צבאית אתה לא אמור לכלכל את עצמך, לשלם שכר דירה, לשלם נסיעות וכדומה. הצבא דואג לזה. ‏1
אחרי הכל, אם אזרח היה מקבל משכורת חודשים של 350 שקל, הוא היא מקבל הבטחת/השלמת הכנסה מביטוח לאומי.

לפי אותו ההגיון, הצבא אמור לדאוג לך ולתנאים שיהיו הולמים את הצרכים שלך, כמו שהוא צריך לדאוג לתנאים שהולמים את הצרכים של כל אחד אחר.

1תכניסו הסתייגויות במקומות הרלוונטים. אני עדיין מלש"בית.
אותו מקרר וגישה כל כך שונה. 120121
אין לי בעיה אם המסכורת הצבאית שהיתה לי דאז התלונה היתה כנגד ביטוח לאומי שהפסיק את הקיצבה כי אני כביכול שיך לצבא ולא למדינה כולה
אותו מקרר וגישה כל כך שונה. 120122
אבל זו בדיוק הנקודה- המדינה נותנת כסף לצבא, כדי שהוא (בין השאר) ידאג לצרכי החיילים.
מהרגע שהמדינה יודעת שאחת מהשלוחות שלה (במקרה הזה, הצבא) דואגת לספק את צרכיך, השלוחות האחרות (במקרה הזה, ביטוח לאומי) לא צריכות לעשות את זה יותר.

אתה לא שייך למדינה. לא בתור חייל ולא בתור אזרח. המדינה צריכה לדאוג לך לדברים מסויימים. הצבא הוא חלק מהמדינה. זה הכל.
אותו מקרר וגישה כל כך שונה. 127212
תחשוב על זה גם ככה - הקצבה היא מין "משכורת", בערך. גם לחייל "רגיל", ז"א לא מתנדב, אסור לקבל משכורת מעבר למה שהצבא נותן לו (כמה קצת שזה, כמובן מלבד מקרי ת"ש).
זה נכון - הצבא באמת אמור לספק את כל השאר - הרי אוכל אתה מקבל, את כל צרכי הרפואה וכו' גם... למה גם ביטוח לאומי אמור לשלם?

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים