ועדת השחרורים החליטה לשחרר את יונה אברושמי 932
ועדת השחרורים של שירות בתי־הסוהר החליטה הבוקר (א') לנכות שליש ממאסרו של יונה אברושמי.

הפרקליטות התנגדה לניכוי שליש ממאסרו של אברושמי. נציגת הפרקליטות, עו"ד גנית גדות־כרמי, טענה כי מדובר ברצח מסוכן על רקע אידיאולוגי, ולדבריה שחרור של אברושמי יפגע בתחושת הצדק של הציבור. בנוסף, טענה הפרקליטות כי לאברושמי הרשעות רבות, שחלקן בוצעו במהלך מאסרו הנוכחי. כמו כן נטען כי התנהגותו של אברושמי בבית הסוהר הייתה שלילית, והיא הגיעה לשיאה כאשר בשנת 1992 הוא דקר שני סוהרים. מנגד טען בא־כוחו של אברושמי כי אברושמי מתחרט על מעשיו והוא מבקש לשקם את חייו במסגרת הקהילה.

ביצוע ההחלטה מעוכב במספר ימים כדי לאפשר לפרקליטות המדינה לערער על ההחלטה.

בעשרה בפברואר 1983, במהלך הפגנה של "שלום עכשיו", זרק אברושמי רימון לעבר המפגינים. פעיל השמאל אמיל גרינצוויג נהרג, ועוד תשעה בני־אדם נפצעו. בינואר 1984 נעצר אברושמי. בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע אותו שנה לאחר מכן ברצח וגזר עליו מאסר עולם. השופט צבי טל סבר, בדעת מיעוט, שיש להרשיע את אברושמי בפגיעה בנסיבות מחמירות בלבד. עשר שנים לאחר מכן קצב נשיא המדינה דאז, עזר ויצמן, את עונשו של אברושמי ל- 27 שנות מאסר. מאז ריצה אברושמי כבר 18 שנים בכלא. בשנה וחצי האחרונות עבד בהוסטל שיקומי וחזר לישון בכלא.

קישורים
Ynet
הארץ
מעריב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

אידיאולוגיה שמידיאולוגיה 62392
מה עניין הפרקליטות בשאלה האם הרצח הוא על רקע אידיאולוגי או לא? אותה עובדה עמדה בפני בית המשפט (שגזר על אברושמי מאסר עולם) ובפניו של הנשיא לשעבר עזר וויצמן (שקצב את עונשו של אברושמי) בידיעה כי נהוג לשחרר אסירים על התנהגות טובה לאחר ריצוי שני-שליש ממאסרם. השימוש של הפרקליטות בסעיף זה בטיעוניה נראה לי תמוה משהו, ושאינו ממין העניין. למה הדבר דומה? חוק יגאל עמיר כמובן, שגם הוא פסול לדעתי.
סוף סוף! 62512
מצויין!
יש עוד בן בכלא!
פסוליה? 66259
מהפך! ביהמ"ש העליון קובע כי שחרורו המוקדם של יונה אברושמי לא היה בהתאם לנהלים, שכן ועדת השיחרורים לא קיבלה את כל המידע הרלוונטי בקשר לשיקומו של אברושמי.

מתוך החלטת השופטים:
"לדעתנו, לצורך בחינת מסוכנותו של אברושמי וכמענה לשאלה האם חל בו שינוי בולט מבחינת הבנת חומרת מעשיו ויכולתו להשתלב בחברה, היה ראוי שתהיה לוועדה חוות דעת מפורטת מהגורמים המטפלים בו ולא היה די באמור בדיווח הסוציאלי שהוגש, שכן ללא חוות דעת מפורטת נראה לנו כי חסרה תשתית ראויה להחליט בעניין מסוכנותו"

פסוליה? 67941
לא העליון כי אם המחוזי. באמת מענין, למה חשבת שזה העליון.
פסוליה? 67962
לא יודע. סתם שגיאה. הדבר גם מצויין בידיעה.
אברושמי ישוחרר? 83485
ועדת השיחרורים שוב החליטה לשחרר את אברושמי, והפרקליטות שוב תערער. ניפגש עוד שבוע:

אברושמי ישוחרר? 84718
והנה עובר שבוע, והפרקליטות מערערת. אמנם הפרקליטות מציינת את התנהגותו של אברושמי בכלא (דקירת שני סוהרים, החזקת סמים וכו') אולם היא גם מצביעה על מידע חסוי בקשר לאישיותו של אברושמי וחוזרת על מושג "הנסיבות החמורות והחריגות של ביצוע עבירת רצח על רקע אידיאולוגי ופוליטי". אני לא מבין שני דברים:

א. מדוע המידע בקשר לאישיותו של אברושמי חסוי (אני מניח שהכוונה שהוא חסוי מפני אברושמי ועורכי דינו)?
ב. נסיבות העבירה: כבר דשתי בזה לא אחת - בית המשפט גוזר את עונשו של אדם בידיעה כי אסירים משתחררים בד"כ לאחר שני-שליש מתקופת מאסרם ע"פ גזר הדין, בשל התנהגות טובה. מדוע בוחרת הפרקליטות להניח שהשופט לא לקח סעיף זה בחשבון ועושה דין לעצמה?

אברושמי ישוחרר? 84791
האם התנהגותו של אברושמי בכלא (דקירת שני סוהרים, החזקת סמים וכו') כלולה במסגרת ההגדרה "התנהגות טובה"?
אברושמי ישוחרר? 84796
בעיני, היא הייתה חמורה ומחפירה, אע''פ שיש לבחון מה מדיניות ועדות השחרורים בבואן לאשר שהתנהגותו של אסיר הייתה ''טובה'', לך תדע... . עם זאת, אני שב ותוהה מדוע הפרקליטות מתעקשת על סעיפים שנראים לי לא רלוונטיים (סוג הפשע למשל ) במקום לטעון שהתנהגותו של אברושמי אינה ניתן להגדרה כ''טובה''.
אברושמי ישוחרר? 84798
ניחוש: אולי מאז המקרה של אברושמי ארעו עוד מקרים של "עבירת רצח על רקע אידיאולוגי ופוליטי", והפרקליטות חושבת ששחרור מוקדם בנסיבות של היום, שלא היו קיימות בזמן שהדין נגזר, ישלח מסר לא רצוי לציבור?
אברושמי ישוחרר? 84826
ב. אני מניח שאברושמי הורשע במאסר עולם - העונש המירבי (ובתקופת מתן גזר הדין העונש היחיד האפשרי) לעבירת רצח, כך שהשופט לא יכל להתחשב בקיצור ה''אוטומטי''. לכן ייתכן שדווקא במקרי רצח נסיבות הרצח צריכות להשפיע על החלטות ועדת השחרורים.
אברושמי ישוחרר? 85248
השיטה האומרת שעל ועדת השיקולים לשקול את ורק את התנהגות האסיר בעת מאסרו, את יחסו לעבירה, את סיכויי שיקומו בחברה ואת מידת הסיכון הגלומה בשחרורו, כאמור בחוק, מיוצגת בבית המשפט העליון על ידי השופט אנגלרד.
כמעט כל השופטים האחרים בבית המשפט, ובכללם השופט ברק, אינם מקבלים גישה זו, והם סבורים כי יש להביא בחשבון שיקולים של טובת החברה בכללותה, כמו הרתעה, אף על פי שלא הוזכרו בפירוש בחוק.

כדאי לקרוא את פסק הדין בו הוחלט לשחרר את שקולניק (פסק הדין ארוך, אפשר לעיין בחלקים נבחרים):

שאלה שלא ממין העניין 85249
איך מנוקד שם המשפחה שלך?
שאלה שלא ממין העניין 85802
הלמ''ד פתוחה, הבי''ת שוואית, והשי''ן קמוצה.
שאלה שלא ממין העניין 85805
תודה.

ועוד תודה שלא אמרת לי ''תסתכל באימייל שלי, אידיוט'' - את זה כבר אמרתי לעצמי לבד.
בית המשפט מחליט - סופי? 98642
בית המשפט דחה את ערעור הפרקליטות, וקיבל את החלטת ועדת השחרורים. עם זאת, הסכים בית המשפט לדחות את השחרור בשבוע, כדי לאפשר לפרקליטות לשקול צעדים נוספים.

אברושמי הצליח לשבור את שיאי הקיפוח העדתי. שלוש היו טענותיו:
מתנכלים לו בשל היותו מזרחי
מתנכלים לו מפני שהשופט לוי, ראש ועדת השחרורים, הוא מזרחי
שיא השיאים: מתנכלים לו מפני שגרינצוויג היה אשכנזי...

טיעונים מופרכים רק מועילים לרוצח 98684
ככל שהוא נשמע פסיכי יותר, כך קיים סיכוי טוב יותר שיתנו לו לצאת לחופשי.
לא מן הנמנע שהוא נשאר אותו דרעק תמהוני שהיה כשרצח את אמיל גרינצוויג, אך גם אם ברגיו הושבו לתושבתם מאז, אני במקומו גם הייתי אומר שמתנכלים לי כי השופט לוי מזרחי.
טיעונים מופרכים רק מועילים לרוצח 99729
הפרקליטות מערערת בשלישית.
יום לאחר שהוחלט לדחות את ערעורה השני של הפרקליטות, נזכרו בשב"ס כי בבדיקת השתן של אברושמי נמצאו עקבות לשימוש באקסטזי. משום מה, לא דווחה תוצאת הבדיקה לבית המשפט, אף על פי שהיתה ידועה בעת הדיון.

טיעונים מופרכים רק מועילים לרוצח 100157
האם לשב"ס יש אינטרס להיפטר מהאסיר אברושמי?
מזכיר קצת את "כלא 6" של הגשש, שם מוחזק רפי לירי בכלא כאסיר הנותן דוגמא טובה לשאר האסירים.
השחרור בוטל, בגלל קריסטל? 101577
בית המשפט העליון החליט לבטל את שחרורו המוקדם של אברושמי, בגלל העיקבות לשימוש באקסטזי:

אני מצטרף לתמיהה, מדוע לא דיווחה הפרקליטות מלכתחילה על הממצאים לבית המשפט.
ישוחרר או לא ישוחרר? 156391
הערב תכריע ועדת שחרורים מיוחדת בראשות השופט קדמי אם ישוחרר אברושמי.

ישוחרר או לא ישוחרר? 156435
לא ישוחרר. אולי עוד שנה:

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים