הוצאות האבטחה של ''אל על'' מכספי הציבור 3943
כתבה של "שקוף", גוף התקשורת הציבורי, דנה בהוצאה הגדלה של חברות התעופה הישראליות, בפרט "אל על", על ביטחון - הוצאה המכוסה כמעט כולה מתקציב המדינה.

ב-‏2008, כחלק מרפורמת "שמיים פתוחים", החליטה הממשלה לכסות 80% מהוצאות האבטחה של החברות הישראליות. ב-‏2013, באישור שר האוצר אז יאיר לפיד, הועלה השיעור ל-‏97.5%. למעשה מועבר הסכום ל"אל על", וזו מספקת שירותי אבטחה ליתר חברות התעופה.

ההחזר ניתן ל"אל על" לפי הוצאות בפועל, וככל שהחברה פותחת יותר קווים כך גדלה ההוצאה. בשלוש השנים האחרונות היה הסכום בין 750 ל-‏825 מיליון שקלים, או (בשנה האחרונה) 135 שקלים לנוסע.

"שקוף" מציינים כי אפשר לקבל את נימוק המדינה, לפיו יש הצדקה להבטיח את המשך קיומה של חברת תעופה לאומית. אך הם מציעים לשקול לצמצם את פעילותה המסובסדת למינימום הכרחי של קווים. 
קישורים
כתבה של "שקוף"
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חברה וכלכלה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מס שבת 707725
ראשית כל, מדובר על כל החברות הישראליות (לפי הכתבה).

המדינה דורשת מהן לא לטוס בשבת. ומפצה אותן על כך בצורה עקומה.
מס שבת 707726
עובדתית, זה לא נכון: ישראייר וארקיע טסות בשבת וגם מטוסי אלעל טסים בשבת תחת המותג "סנדור" והמדינה בכלל לא יכולה לאסור על אלעל לטוס בשבת - אלעל היא חברה פרטית וזאת בחירה עסקית שלהם.
מס שבת 707727
תיקון: אל על היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסת תל אביב. עדיין, היא לא טסה בשבת מתוך בחירה ולא מתוך מגבלה שמטילה עליה המדינה.
אני זוכר 708193
לפי דעתי הלא מיוחדת , אלעל מקבלת סבסוד בשל היותה אקס חברה לאומית.שיש לה הכי הרבה נקודות ממשק בחול.
אבל כמו שכל החברות האחרות מסתדרות בלי האבטחה המוגברת של מיטב כוחותינו , כולל אלו שטסות לנתבג תחת מטריית הלואוקוסט
גם אלעל יכולה.
הם פשוט משתמשים בזה כמנוף למכירות.
לא תאמינו כמה סתומים יש אצלי במשרד שנשבעים ''רק אלעל'' עד שמעמתים אותם עם העובדות.
בכל אופן הם יבחרו באלעל , על תקן המזוכיזם
בלי לבדוק עוד תנאים .
פעם אחרונה שטסתי סאנדור , לפני עשר שנים.
מאז רק לואוקוסט. הקיץ אחזור עם אלעל שסוףסוף הפנימו שיש תחרות והתחילו להוריד מחירים

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים