שנה טובה! 697
מערכת האייל הקורא מאחלת לכל קוראינו שנה טובה ונוטפת דבש!

(ותודה למיץ פטל על הלוגו המיוחד.)
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

שנה טובה :) 35536
שתהיה לכולם שנה טובה ומתוקה ושכל חלומותיכם יתגשמו.
cu:)
וואו! 35561
איזה לוגו יפה! מיץ, כל הכבוד!
בקשר לסמליל 35632
[סמליל = לוגו]

בחלוף החג - הסמליל ייעלם מכותרת האייל. היכן ניתן יהיה למצאו אז?

ואולי יש דרך להשאירו ככותרת למאמר הזה גם בעתיד?
בקשר לסמליל 35637
בהנחה שאתה עובד עם אקספלורר, אז תלחץ עם הכפתור הימני של העכבר על הלוגו (אבל בדיוק בעין של האייל!) ובחר ב"save picture as...". מקם בסיפריה האהובה עליך, והרי לך סמליל.
בקשר לסמליל 35640
יש לי הרבה תמונות נחמדות. דיברתי על שירות לציבור.
בקשר לסמליל 35638
העפתי מבט בסקר הדגלים מיום העצמאות, ואכן גם שם נמצא הסמליל החדש...
אני מצטרף לבקשתו של יובל רבינוביץ'
וכמובן - שנה טובה ומתוקה לכל קוראי האייל ולכל בית ישראל!
בקשר לסמליל 35649
מדכדך ככל שזה ישמע- בתור התחלה אני אסתפק פשוט בשנה טובה *יותר* מאשר תשס"א.
לא שזה קשה במיוחד, אבל כרגע, קשה לי לראות את זה קורה.
ובנימה אופטימית זו- שנה טובה!
בקשר לסמליל 35651
כאן תמיד:
סוד גלוי הוא שהסיבה היחידה שאני כותב באייל היא התקווה הקלושה שיום אחד תתגלגל לידי עילה לגיטימית לכלול באחת מתגובותיי קישור‏1 לאתר שלי, ובכך להפיג במשהו את התסכול הטבעי הנובע מכך שמבין כל "יצירותי", זו שזוכה לחשיפה הגדולה ביותר היא בלי שום ספק הצלמית‏2 "הדפס ללא תגובות"‏3 (ומיד לאחריה, כנראה, הצלמית "הדפס עם תגובות" והגרסא החגיגית לסמליל האייל), בעוד שעבודות שהשקעתי בהן ימים ולילות ארוכים מונחות באתר שלי כאבנים שאין להן הופכין.

כמעט-כמעט חשבתי שהדיון הזה מהווה עילה כזו (אם אכן הסמליל היה עתיד להיעלם מהשרת של האייל, הייתי נאלץ להפנות לעותק ששוכן באתר שלי) - אבל לא.

1 או שמא על-קישור, כתרגום נאמן ל-hyperlink?
2 "אייקון"
3 ר' לעיל
בקשה, ברוח האנונימיות 35658
מיץ, האם יורשה לי לשחרר ניחוש בנוגע לזהותך?
הרשות נתונה 35660
אני, כמובן, אהיה מנוע מלאשר או להכחיש.
הרשות נתונה 35703
אוף...

טוב, אנחש בכל זאת: האם שמך הוא רון חג'ג'?

(אם לא, אז מישהו בשם הזה משתמש בהאנדל שלך, ולא מצליח לכסות על עקבותיו במיוחד)
בבקשה 35664
תן קישור לאתר שלך.
בבקשה 35672
הארנב הוא קצת שפן, אז אעשה זאת במקומו:
בקשר לסמליל 35676
הכתובת למציאת הלוגו (מיץטער, "סמליל" לא עובד אצלי) כבר נתנה כאן. יש כתובות גם להרבה חגים אחרים, אבל... לא חבל? מה עם אלמנט ההפתעה?

הנה לוגו שכנראה לא יהיה שוב בשימוש, אז להנאת הציבור:
לבסוף - דרך להשאירו ככותרת למאמר זה גם בעתיד - אין. לפחות, לא בלי עדכון של התוכנה. אולי בעתיד.

ולסיום, אתגר לגרפיקאים שבקהל: עדיין אין לנו גרפיקה הולמת ליום כיפור, סוכות, ולשמחת-תורה.
בקשר לסמליל 35702
כלומר: לחג המולד, לעיד אל-פיטר, לפסחא, לעיד אל-אדחה, לליל כל הקדושים, לצום הלנט ולצום הרמאדן כבר יש סמלילים?

טוב לדעת...
בקשר לסמליל 35710
א. בוא ותזכיר לי לרגע - כמה מקרב קוראי האייל (שגם מגיבים) חוגגים חגים אלה?

ב. אפילו לא לכל החגים היהודיים; ציינתי רק את אלה הקרובים.
בקשר לסמליל 35712
לא יודע, וגם לא אכפת לי ממש.

מה שבטוח הוא, שזה לא גורם לעוד אנשים שכן מציינים חלק מהחגים האלו (או אף אחד מהחגים שהזכנו שנינו) להצטרף אל הדיונים, משום שנוצרת תחושה של מגבלות מקדימות, וחבל.

או שמציינים מגוון השקפות ואמונות, או שנתקעים עם גישה בדלנית וממארת.
בקשר לסמליל 35713
מה עם חגים הינדיים? בודהיסטיים? מה עם ראש השנה היפני? מה עם יום קנדה? רביעי ביולי?
זה לא נגמר ולא יגמר. אז אפשר גם לוותר על זה לגמרי - אבל למה?

או, בקיצור - די כבר עם הקטנוניות הזאת והחיבה הזו להוכיח כמה שכולם גזענים מסביב, ורק אתה מושלם.
בקשר לסמליל 35741
וזה מאדם שמצהיר על עצמו שהוא איננו יהודי...

טוב, הדיון הזה הדרדר לפסים שאינני מחבב כלל ועיקר.
בקשר לסמליל 35763
ואת זה כותב עורך שדורש מאחרים להתייחס ולרשום טיעונים עניינים ולא ביקורות ו'ירידות' אישיות.

פשוט נפלא.
בקשר לסמליל 35776
את זה כותב עורך שעומד נדהם מול העובדה שאפילו ברכת שנה טובה זוכה כאן לביקורת עויינת.
תשובה עניינית לתגובה שלך? לא תקבל. לא במקרה הזה.
בקשר לסמליל 35815
אינני חש בכל עוינות בתגובותיו ובתהיותיו השונות של מר דנבום כלפי ברכת השנה הטובה היהודית.

נהפוך הוא: התגובות המאוד בלתי מחמיאות באו מצידך ומצד טל כהן, הגם שהאחרון לפחות עוד ניסה להתייחס בנימוס קריר ומחושב למחשבותיו הלגיטימיות של מר דנבום.

בברכה

א. מאן
בקשר לסמליל 36028
הנה, אני מטיילת לתומי באתר ורואה תגובות כאלה של העורך הראשי. אותי זה מעניין להבין מה עובר במוחו של עורך ראשי, שאמור להתעלות מעל שיקולי כבוד וקטנוניות, ברגע שהוא מגיב בצורה כזאת. תגובות כאלה מדרדרות כל עיתון, ובמיוחד אם עורך ראשי כותב אותם.

תגובות אישיות ופוגעות של העורך כלפי כותבים, גם אם לא מסכימים עם מה שהם אומרים, מראות שהלימודים של העורך באוניברסיטה אינם נותנים את התוצאות הרצויות. חבל מאוד.

שנה טובה.
בקשר לסמליל 36044
שלום, אני דובי קננגיסר, ואני איש. איש פרטי ופשוט, עם פגמים פה ושם ואולי אפילו איזו מעלה אחת או שתיים. כשאני מגיב באייל, אני מגיב כאדם פרטי. כשאני עורך את האייל, אני עורך אותו כעורך, ואז אינני נתפס לטינות אישיות או לאי הסכמה. מספיק, כמובן, להסתכל על הויכוחים שיש לי לעיתים עם כותבי מאמרים פה באייל כדי להבין זאת.

אני מאמין שהתגובות שלי, רוב הזמן, תורמות לדיון. במקרה הזה, התגובות שלי כוונו כדי להפסיק את הדיון, שנראה לי לא סתם מעצבן לאללה, אלא גם בלתי רלוונטי בעליל. כמובן שהייתי יכול למחוק את התגובות המטרידות, ולגמור עניין. אבל לא עשיתי כן, כי מחיקת תגובות היא פעולה עריכתית. תגובה לתגובות היא פעולה של קורא.

ואני לא יודע מה ההשכלה שלך, אבל איפה שאני לומד, אין קורסים בנושא "איך להתייחס למגיבים באתר האינטרנט שאתה עורך".
אולי היית צריכה להגיד "אינם נותנים את התוצאות הרצויות" *לך*. הייתי שמח אם תוכלי להסביר לי מהן אותן תוצאות רצויות, כדי שאפנה את תלונתך לראשי הפקולטה.
אוי. נו באמת. 36060
שלומית, את המפקחת החדשה מלשכת המוסר?
את גם חותמת על תעודת המעבר לשנה הבאה?
האם עורך ראשי צריך להנהיג דיקטטורה גם על דעות של אחרים או רק על דעותיו שלו?

שנה טובה שתהיה לך. הלוואי ותהיי פחות מרירה.
בקשר לסמליל 35768
נכון. ראש השנה היפני ועיד אל-פיטר הם בהחלט בעלי חשיבות זהה עבור מגזין ישראלי (או: בישראל) העוסק בתרבות ובאקטואליה.

זה איל? זה קורא? לא, זו בת-יענה.
בקשר לסמליל 35721
כלומר אנחנו אמורים לציין חגים שלא מעניינים אף אחד מהקוראים, רק כדי להמנע מ"בדלנות ממארת"?

אם נציין את עיד-אל-פיטר, *זה* מה שיקרב לאתר קוראים מוסלמים? אם נציין את הפסחא, *זה* מה שיקרב קוראים נוצרים? ובוודאי גם תעדיף שנציין את הנכבה על-פני יום העצמאות, לא?

שאלה: האם יש לך התנגדות לשמירת מסורת בקרב שבטים נידחים בדרום-מזרח הודו? לא? האם אתה דורש מהם לקיים מסורות של אחרים, רק כדי להמנע מ"בדלנות ממארת"? לא? נהדר. עכשיו, בו ותסביר לי במה שונה שמירת המסורת שלי, ולמה ממני אתה דורש לשמור מסורות של אחרים. (במילים "שמירת מסורת" אין הכוונה לקיום מצוות, או אמונה דתית, או כל דבר דומה המכונה בארץ "שמירת מסורת"; אני מתייחס לציון, ביום חופש ובחיוך עליז, ואולי גם בארוחה דשנה ובפגישה משפחתית, של חגים שאבות-אבותי היו נוהגים לחגוג).

לעיתים, חזות-פנים של פתיחות ונאורות אינה אלא בורות לשמה. אני מציע, אגב, להעביר את הדיונים לאספרנטו. מהי השפה העברית, אם לא בחירה ב"בדלנות ממארת"?
בקשר לסמליל 35766
טל ידידי,

מהו הקריטריון העומד מול עיניך בטענתך כי "לעיתים, חזות-פנים של פתיחות ונאורות אינה אלא בורות לשמה"?

מר דנבום טען למעשה טענה עניינית ויבשה באשר לנחיצות קישוט לוגו האייל, משל היה מעריב של חג. זה הכל. המדובר בשאלה לגיטימית, אשר עליה יהיו מן הסתם הדיעות חלוקות, וזאת ללא קביעתך המעמידה אקט הצבת שאלה זו על תקן זיבורית וכמעשה המעיד על בורות לשמה.

שלך

אלכסנדר
בקשר לסמליל 35769
מר דנבום טען כי אי-ציון חגים שאינם נחגגים ע"י קוראי האייל "לא גורם לעוד אנשים שכן מציינים חלק מהחגים האלו (...) להצטרף אל הדיונים, משום שנוצרת תחושה של מגבלות מקדימות". לטעתי, בבל"ת: אי-ציון חג המולד, למשל, בניגוד לציון ראש השנה, אינו דבר שמונע מנוצרים להצטרף לדיון. (מה גם שבתגובה קודמת ציינתי אני שהקריטריון אינו "חגים יהודיים" אלא "חגים שחוגגים קוראי האייל". לו למשל היו קהל קוראים נוצרים שהייתי יודע על קיומו, היו גם קישוטים לחגים שלהם).

כמו כן טען מר דנבום כי מדובר ב"גישה בדלנית וממארת", וכבר ציינתי כי לדעתי זוהי חזות-פנים של פתיחות ונאורות שאינה אלא בורות‏1 לשמה. גם את הסיבה כבר ציינתי: אנשים פתוחים ונאורים (ואני משתדל לכלול עצמי בהם) מאמינים שלכל עם, לכל תרבות, יש את הזכות לציין את חגיהם ולחגוג על-פי המסורת שלהם. האם זוהי "בדלנות ממארת"? חלילה. אני רואה בחגיגה על-פי מסורות מקומיות דבר נהדר, ובשימור מסורות דבר חשוב התורם לצבעוניותה ורב-גוניותה של התרבות בעולם. אלא שתפיסתי בנושא זה, אולי בניגוד לתפיסתו של מר דנבום, לא נעצרת כשמדובר ביהודים מכל העולם ומישראל, ובצאצאי היהודים החיים בישראל (שרבים מהם אינם יהודים דתיים, אך הם חוגגים מסורת זו, ממש כפי שאמריקאים רבים שאינם מאמינים בנצרות חוגגים את חג-המולד כחג משפחתי). גם להם יש זכות (חשובה) לחגוג את המסורת שלהם, וכחלק מחגיגת מסורת זו, בהתחשב בשפה בה דוברים קוראי האייל, ובתרבות שרוב-רובם המוחלט חולק, אני משתדל לקשט את לוגו האייל מדי חג. אינני רואה בכך כל פסול, אינני רואה בכך כל "בדלנות ממארת", ואני מתפלא כי אני נאלץ להגן על מנהג זה.

1 אולי "בורות" אינו שם התואר הראוי כאן; אולי "חוסר-פתיחות" או "גזענות" היו מתאימים יותר.
בקשר לסמליל 35797
הבדלנות איננה בציון החגים היהודיים, אלא באי-ציון חגים אחרים, של לא-יהודים בישראל. מותר להגיד שקהל היעד של האיל אינו כולל (בין אם על פי החלטה ובין אם כדבר ש"קרה") לא-יהודים בישראל. אבל ההשוואה בין ראש השנה היפני וחג הקורבן אינה במקומה, והיא-היא בדלנות ממארת. המכניזמים שבהם הבדלנות פועלת עוברים דרך השתקה של הסמלים של המיעוט במרחבים הציבוריים.

גם אם נוקטים גישה שאומרת שאין לאיל בפועל קוראים לא-יהודים, ולכן האיל אינו מציין את חגיהם של לא-יהודים בישראל, מותר לראות בכך גם תהליך סיבתי הפוך: ההפרדה בין סמלים, מורשות וכיו"ב (לא רק באיל, אלא בחברה בכלל) יוצרת סביבה שאינה מזמינה, ואף מרחיקה.
בקשר לסמליל 35804
קהל היעד הוא כל דוברי העברית. הקהל בפועל, כך נדמה לפחות, מורכב רובו ככולו מיהודים (או צאצאי יהודים) בישראל ובחו"ל.

וכבר שאלתי את גלעד: אתם באמת חושבים שהסמלילים *הם* מה שירחיק או יקרב קוראים אחרים? ואני חוזר על ההצהרה - אם יהיו קוראים החוגגים חגים אחרים, (ויהיה מי שיצור את הגרפיקה), נשמח לפרסם סמלילים בהתאם.

האם אתה באמת חושב שבשל שאיפה (לגיטימית) לקוסמופוליטיות, עלינו לוותר על ציון החגים שקהל הקוראים הנוכחי חוגג?
בקשר לסמליל 35805
זו לא קוסמופוליטיות, זו ישראליות. ולא ביקשתי לוותר על חגים, לכל היותר להוסיף.

הסמלילים מסמללים תפיסה. תראה כמה מכשלות צריך לעבור בשביל להוסיף קישוטי חג מולד (ועוד לְאיל!!), חג שנחגג על ידי כל כך הרבה אנשים, אבל מי שומע על זה. אז ההתעלמות הזו אמנם אינה פוגעת באיש מקוראי האיל (כולנו יהודים!), אבל נמנעת מלתקן את התודעה המקולקלת שלנו. אבל הבעיה אינה רק שנמנעים מלתקן משהו מקולקל, אלא שהתפיסה שעולה מהדברים שלך ושל דובי (ובעיקר הקושי שלכם לשמוע את מה שגלעד, אלכסנדר ואני אומרים) יכולה לגרום לקלקולים, מחוץ למישור הסימבולי.
בקשר לסמליל 35811
אני מודה לש"ק ריש על תמיכתו, אך חולק עליו בנקודה מסוימת: אני הייתי מעדיף שלא יצויין אף חג, שכן כל ציון שכזה רק מגביל (במישור הסמלי, שבתורו משליך על המישור המעשי, ומגביל אותו לתחומיו) את האתר ומכניס את אלמנט "התנאי המוקדם המגביל" שציינתי כבר קודם (וראה שאלותיה של דינה, האם "מותר" גם ללא-ציוניים להשתתף בדיונים כאן).

הייתי שמח מאוד לראות סמלילים של החגים שציינתי, בנוסף לאלו היהודיים שכבר מופיעים, כחלק משאיפה לייצג את המציאות הישראלית על כלל חלקיה ומיעוטיה, אך מכיוון שלא נראה לי שזה יקרה בקרוב, הייתי מעדיף לו היו נמנעים העורכים מכל ציון שכזה.

דוגמה קטנה: אני מציין את האחד במאי ולעיתים גם את הרביעי ביולי, האם תהיה מוכן לפרסם סמלילים של חגים לאומיים-אוניברסליסטיים אלו? (ואוסיף כאן גם הערה קטנה לדובי, שעשה ערבוב בלתי בריא בין מועדים חילוניים-לאומיים לבין חגים דתיים גרידא)
בקשר לסמליל 35817
אני מציע להפסיק לפרסם את האייל הקורא. הדבר מגביל את האתר לדוברי עברית בלבד שיש להם מחשב וקישור לאינטרנט. אין ספק שהדבר הוא ביטוי מסוכן ל''בדלנות ממארת''.

כמו כן יש למחוק מאמרים העוסקים בחגים, ותורמים לבדלנות ממארת, כמו ''יום ללא מכוניות'' של ערן בילינסקי המאמר על חג הקוואנזה (''הדלק הרוחני של הרווחה הגשמית'') של רון בן-יעקב ו''מגילת אסתר - הסיפור האמיתי'' של הח''מ.
בקשר לסמליל 35828
האם ב"גוגל" נוצר "תנאי מוקדם מגביל"? (יש שם חגים נוצריים, אך לא מוסלמיים או יהודיים; יש שם חגים לאומיים של אומות מסוימות (ארה"ב, קנדה, צרפת, שווייץ, קוריאה, סין, אירלנד - רובן, אגב, זוכות לייצוג נכבד בחברת-המהגרים האמריקאית, כלומר - "גוגל" אינו הראשון לספר למשתמשיו האמריקאים על אותם חגים לאומיים) אך לא של אחרות). אולי פשוט "גוגל" נוצר ע"י אנשים המציינים מועדים אלה, והם משתפים בכך את כל משתמשי השירות ברחבי העולם, ממש כאותו חנווני אמריקאי ממוצא סיני המקשט את חנותו, בארה"ב, כמיטב המסורת שלו לקראת חגו?
בקשר לסמליל 35829
משם, אגב, לקחתי את שמות החגים שציינתי בתגובתי המושמצת לעיל.
עוד ממעללי הארנב 35673
מיץ פטל עיצב גם את הסמליל ואת הרקע לאתר http://medindex.up.co.il שאני מנהל. עם זאת - אינני יודע מיהו (אם כי אספתי הרבה נתונים ויש לי מושג כלשהו על מאפיינים כמו מין, גיל, דעות וכדומה).

אה, כן. הוא עיצב גם את הכותרת והצלמיות באחד הפורומים שלי (http://www.pashoot.co.il/Forum/forum.php?forumID=252...).
וואלה יופי 35678
הסכר נפרץ... עכשיו הסיפור הזה יהפך למחסן הקישורים שבעליהם תמיד רצו לתת אותם באייל אבל לא היתה להם סיבה מספיק טובה...
היי, מיץ 35800
כמה חולצות כבר מכרת?
(-:
היי, מיץ 35801
אף לא אחת :-(
לא שזה משנה, כי אני ממילא לא ארוויח גם אם תהיינה מכירות, אבל אני חושב שאם יום אחד אני אלך פה בחורשה, ומולי יבוא מישהו עם חולצת מיץ-פטל, זה יהיה מדהים למדי.
עוד על סמלילי האייל 35674
לאייל הקורא היו סמלילים מיוחדים בחגים שונים בעבר. אולי אפשר לכלול את כתובותיהם בארכיון האתר?
עוד על סמלילי האייל 35700
ב-Google מוקדש עמוד לסמלילים המיוחדים:
שנה טובה, נפתחה רע! 35686
לרוע המזל, עומרי שרון, איש שלא נבחר לדבר, הוביל את אביו, שכנראה כבר באמת זקן מידי, למעשה הנורא של מתן חבל לעאראפת. שנה טובה כנראה כבר לא תהיה.

שרון צריך להתעשת, וחובה על כל איש ימין לנפנף בביבי, על מנת להעיר את האריה הזקן.
הארנב ואודותיו 35723
מיץ פטל גר בבית שבקצה החורשה.
יש לו וילונות צהובים, חלונות ירוקים ותריסים אדומים.
החיות בחורשה שאלו: מי הוא מיץ פטל?
אבל אף חיה לא ידעה.

ומיץ פטל גם לא מגלה. אפשר לנחש אבל הוא לא עונה. אני מקווה שלפחות הוא מחייך מתחת לשפם הארנבוני שלו. אני יודעת לגלות, שמיץ פטל הוא הארנב הכי הכי חביב שיש. גם כשהוא קופץ מכובע של קוסם וגם כשהוא רץ ומתחבא מתחת לכסאות.
הוא גם מאוד מוכשר (יחסית לארנב כמובן) וכשצריך עזרה כמעט בכל נושא שהוא, הוא תמיד יודע. או לפחות מנסה לעזור. או לפחות אמפתי (כשהוא ממש ממש לא מבין בנושא).
הוא גם ארנב שתמיד כיף לקרוא את מה שהוא כותב ולדעת אודותיו ואת דעותיו.

חוצמזה, אל תשאלו אם אינכם רוצים להיתקל בחומה בצורה. ואולי עדיף כך. אני יכולה לגלות סוד אחד (שמיץ פטל קרוב לודאי יתנגד לו), הוא חבר שלי, ואני שמחה על כך שהוא שם.
תהנו מיצירותיו והפיצו את הבשורה. הוא עוד יגיע רחוק ואתם תוכלו לספר לנכדים שפעם אחת, הייתם ג'ירפה ואריה וזה הכי קרוב שאפשר להתקרב למיץ פטל.

(אני לא יודעת איך הוא יגיב כשיקרא את כל ההשתפכות הזו אבל זה היומולדת שלי היום אז הרשיתי לעצמי)
אכזבה מרה 35729
למיץ יש חברה? די, יותר אני לא גולשת באייל.
אכזבה מרה 35794
אוי.

דברי הוצאו מהקשרם! (וואו, איזה כיף שגם אני קיבלתי 15 שניות של תהילה וזכיתי לכתוב את המשפט הזה).

א. כתבתי שמיץ הוא חבר שלי. לא שאני חברה שלו.
ב. כוונתי היתה לחבר כ- FRIEND ולא כ- BOY FRIEND. המילה "ידיד" שאולי היתה מבהירה דברים, נקשרת אצלי בלקסיקון להכרות שאינה וירטואלית אלא בחיים האמיתיים.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים