![]()  | 
				
				
  | 
			![]()  | 
		||
				
  | 
			||||
![]()  | 
			
				"שוערי האימפריה" של הקליק, מתחלף 5/4 - 4/4. אני מנחש שזו הברקה שנולדה רק כדי לאכלס את צמד השורות "סבל לא מבין מילים יפות, מוות לא צריך תרופות" (ואת שאר המילים כבר דחפו איכשהו למנגינה) - למרות שהמילים האלו הן לא גרויסע מציאה, בניגוד למוזיקה. שאלה למבינים במוזיקה כאן: יש הבדל מהותי בין 5/4 ל-5/8? אם קטע ב-5/4 ינוגן מהר פי שתיים, לא נאמר עליו שהוא 5/8?  | 
			![]()  | 
		
![]()  | 
		
![]()  | 
				
				
  | 
			![]()  | 
		||
				
  | 
			||||
![]()  | 
			ההבדל אמור להיות דומה להבדל בין 3/4 ל-6/8. כשאתה מנגן קטע ב-3/4 בד"כ תשתמש הרבה בשמיניות, כך שכל רבע מתחלק לשניים. שימוש ברבע מנוקד (3/8) בתוך קטע שכתוב במשקל כזה יהיה לכן סינקופטי. לעומת זאת ב-6/8, החלוקה היא לשלשות של שמיניות ולא של זוגות, ואז דווקא החלוקה לרבעים היא סינקופטית. הרבה פעמים המשקל נבחר לפי שיקולי נוחות של המלחין - איך הוא מעריך שיהיה אסתטי וקריא יותר וההדגשות יהיו אינטואיטיביות. | ![]()  | 
		
![]()  | 
		
![]()  | 
				
				
  | 
			![]()  | 
		||
				
  | 
			||||
![]()  | 
			בלי להציץ בפרטיטורה, מה המשקל של "אמריקה" מתוך "סיפור הפרברים"? | ![]()  | 
		
![]()  | 
		
![]()  | 
				
				
  | 
			![]()  | 
		||
				
  | 
			||||
![]()  | 
			
				אמ, 12/8? זה נשמע סינקופטי.  | 
			![]()  | 
		
![]()  | 
		
![]()  | 
				
				
  | 
			![]()  | 
		||
				
  | 
			||||
![]()  | 
			
				אופס, זה שונה ממה שזכרתי (זכרתי שהייתי מופתע כשראיתי את זה, אבל עכשיו אני לא מבין למה): | 
			![]()  | 
		
![]()  | 
		
![]()  | 
				
				
  | 
			![]()  | 
		||
				
  | 
			||||
![]()  | 
			שש שמיניות, פעם 3-3 ופעם 2-2-2. | ![]()  | 
		
![]()  | 
		
| חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא | 
| מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
			  RSS מאמרים |
			כתבו למערכת |
			אודות האתר |
			טרם התעדכנת |
			ארכיון |
			חיפוש |
			עזרה |
			תנאי שימוש והצהרת נגישות
		 | 
		© כל הזכויות שמורות |