![]()  | 
				
				
  | 
			![]()  | 
		||
				
  | 
			||||
![]()  | 
			
				אני הגעתי לכאן באיחור, אבל ברגע שעלה ענין המקצב בדיון היה ברור שזה זה... קטעים ידועים נוספים: *"בן בסט" של אלון אולארצ'יק ב-9/8 (חוזר ל-4/4 בפזמון), *"go your own way" של פליטווד מק, בבתים, למרות שאני תוהה האמנם זה 7/8 או רק מתחזה, *ו"נייר עיתון" נטען פעם באוזני שהוא 13/8 ------------------------ מצד שני יכול להיות שיש לי ידע מוקדם ......  | 
			![]()  | 
		
![]()  | 
		
![]()  | 
				
				
  | 
			![]()  | 
		||
				
  | 
			||||
![]()  | 
			
				"בן בסט" - נכון. נחמד. "Go Your Own Way" - לא נראה לי. קצת סינקופטי הבית, אבל אני סופר שם ארבעה רבעים טבין ותקילין. "נייר עיתון" - מסובך. להתאים אותו ל-13/8 לאורך כל השיר זה מעבר ליכולותי, ונראה לי מאולץ מאוד אם בכלל אפשרי. אני סופר 42 שמיניות בבית (3-3-3-3-3-3-4-4-3-3-3-3-6-4 או משהו כזה), וגם מזה יש חריגות במעבר לגשר ובפזמון עצמו.  | 
			![]()  | 
		
![]()  | 
		
![]()  | 
				
				
  | 
			![]()  | 
		||
				
  | 
			||||
![]()  | 
			אם מדובר על החלפת קצב באמצע, ל''נושאי המגבעת'' יש כמה כאלה -- ''הבא בתור הוא סוס'' למשל. שמעתי פעם שזה בגלל שהמתופף לא היה מוכשר מספיק לשמור על קצב קבוע יותר מדקה או שתיים. | ![]()  | 
		
![]()  | 
		
![]()  | 
				
				
  | 
			![]()  | 
		||
				
  | 
			||||
![]()  | 
			על "נושאי המגבעת" תמיד ירדו שהם לא מי יודע מה מנגנים טוב... ב-"הבא בתור הוא סוס" מחליפים rhythms או patterns לאורך השיר, אבל תמיד בארבעה רבעים. | ![]()  | 
		
![]()  | 
		
![]()  | 
				
				
  | 
			![]()  | 
		||
				
  | 
			||||
![]()  | 
			ותוספת קטנה: לאולארצ'יק יש גם את "כל הליל אני בגנך" (הבית הוא ב- 7/4) ואת "שני חלקים בתוך השלם" (7/8). | ![]()  | 
		
![]()  | 
		
| חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא | 
| מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
			  RSS מאמרים |
			כתבו למערכת |
			אודות האתר |
			טרם התעדכנת |
			ארכיון |
			חיפוש |
			עזרה |
			תנאי שימוש והצהרת נגישות
		 | 
		© כל הזכויות שמורות |