![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
כיצד אדם מסוגל להבין את המושג המופשט "2", כאשר הוא מעולם לא חווה אותו? כיצד הוא יכול להבין את המושג הגאוטרי "משולש"? "פוטון"? "חיזר"? אף אדם מעולם לא חווה דבר מהדברים שציינתי למעלה, ולמרות זאת רבים מסוגלים להכיר, להבין ולטפל במושגים האלה (על פי כל הגדרה שאני מכיר ל"להבין"). "אינסוף", בדומה להם, אינו אלא סמל לאפקט מחשבתי מופשט, והגדרתו (לא בהכרח בדומה לאלה) היא "אנליטית א-פריורית" (לעומת "הצבע הכתום" בהקשר אליו אתה התייחסת, הדורש חוויה הכרוכה באינטרקציה עם הסביבה על מנת "להבינו"). לו ידעתי לאן אתה חותר בשאלתך, אולי הייתי יכול לספק תשובה טובה יותר. | ![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אני יודע מה זה "2". כי ספרתי פעמים רבות בחיי. גם משולשים רבים סירטתי ואני יודע מהם. למדתי על הפוטונים וראיתי ציורים המתארים אותם (ישבתי פעם על פוטון אבל זה כבר משהו אחר :)). את המושג "חייזרים" למדתי והבנתי. את האינסוף אף פעם לא חוויתי באינטרקציה עם הסביבה על מנת "להבינו" כך שאני לא מבין איך זה? |
![]() |
![]() |
| חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
| מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים |
כתבו למערכת |
אודות האתר |
טרם התעדכנת |
ארכיון |
חיפוש |
עזרה |
תנאי שימוש והצהרת נגישות
|
© כל הזכויות שמורות |