![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
רוב האנשים לא גונבים, מבלי לחשוב על כך בכלל, או בלי לחשוב הרבה. אבל מי שכן מגיע לחשוב על השאלה ''למה לא לגנוב'' ולנבור בה, לרוב כן מוצא תשובה מעבר ל''ככה''. אם לא תשובה מתחום הדת או טובת החברה, לפעמים התשובה תהיה ''אני לא יודע על סיבה חיצונית טובה, אבל מוטבע בי היצר לא לגנוב'' - וגם זו תשובה. ומי שחושב על זה הרבה ולא מוצא אפילו את התשובה הזו, לעתים קרובות תתערר דבקותו בציווי. ומי שאין לו שום תשובה ובכל זאת הוא דבק בציווי, לרוב לא מצהיר על כך בראש חוצות כאינטלקטואל, כי הוא מבין שיש לו בעיה (אינטלקטואלית). | ![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אם נפשיט את ההשלכות החיצוניות מצו מוסרי כלשהו אי אפשר לנמק אותו אלא בשתי אפשרויות, או ''מוטבע בי יצר'' או שזו הכרעה ערכית, איזו בעיה אינטלקטואלית אתה רואה באפשרות השנייה . | ![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אם זו הכרעה ערכית שרירותית, אז התער של אוקאם צריך לגלח אותה. | ![]() |
![]() |
| חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
| מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים |
כתבו למערכת |
אודות האתר |
טרם התעדכנת |
ארכיון |
חיפוש |
עזרה |
תנאי שימוש והצהרת נגישות
|
© כל הזכויות שמורות |