|
||||
|
||||
כיצד נודע לילדיכם איך באים תינוקות לעולם? תשובה אופינית (וכלל לא הומוריסטית): "חיפשתי בגוגל". |
|
||||
|
||||
לילדיך נודע מהחיפוש שלך? |
|
||||
|
||||
לילדים שלי הקראתי את הספר ״אנשים קטנים בבטן״ מאת חנה לבנה וגילה ברונר. מומלץ, אם כי עלי לציין שגילה ברונר היא קרובת משפחה שלי (וגם הביאה לילדי את הספר במתנה). |
|
||||
|
||||
אני מרחיב קצת את השאלה: מתי ואיך לדעתכם כדאי לספר לילדים על "עובדות החיים"? |
|
||||
|
||||
מתי? כשהם שואלים (והם שואלים). איך? בשפה שיבינו, בלי שקרים והתחמקויות. איך לא? כשתגדלו תבינו. אם קשה למצוא הסבר נכון ובשפה פשוטה, יש מספיק ספרי ילדים בנושא. |
|
||||
|
||||
אגב, לחלק ניכר מהילדים בגן יש אימהות בהריון - ואז אחים קטנים - אז די ברור להם לפחות הקטע הזה שהתינוק גדל בבטן ואז יוצא ממנה. הקטע של האתחול כנראה פחות ברור, אבל גם אני תוהה מתי הם מתחילים לשאול עליו. |
|
||||
|
||||
לא חייבים אמא בהריון, יש גם דודות ואמהות של חברים שנכנסות להריון ובחברה פורייה כמו שלנו, נדיר מאוד שילד גן לא נחשף לאשה בהריון שהופכת אמא לתינוק. ההבנה שתינוקות גדלים בבטן של אמא מופיעה בגיל מאוד מוקדם, כנראה אפילו לפני שהם מסוגלים לשאול שאלות מורכבות יותר כמו "איך התינוק הגיע לבטן?". הסקרנות המתוחכמת יותר - איך התינוק יוצא מהבטן ואיך הוא הגיע לשם מלכתחילה, מופיעים קצת יותר מאוחר, סביב גיל 5. מכיוון שלי יש בן ובת בגילאים מאוד קרובים הם מודעים מאוד להבדלים הפיזיולוגיים ביניהם והספיקו להשוות את המציאות לאיורים בספר שהקראתי להם. |
|
||||
|
||||
טוב, המעבר בין הבדלים פיזיולוגיים ליצירת אדם חדש הוא קפיצה די גדולה. שינויים פיזיולוגיים יכולים להיות גם שילד אחד מתולתל בלונדיני ואחד עם שער שחור חלק, וכדומה. ויפה שהם כבר מאמתים תיאוריה עם ניסויים בעולם האמיתי :) |
|
||||
|
||||
אני סיפרתי, בצורה הפשוטה ביותר (לגדול). הוא טען שזה איכסה, ואני אמרתי שכשיהיה גדול זה לא יהיה לו איכסה אלא מאוד נעים, ובזה נגמר הסיפור. זה היה לראשונה בגיל חמש וחצי או שש, וחוזר מדי כמה חודשים בווריאציות שונות. לדעתי זה לא החלק הקשה - החלק הקשה הוא להסביר נגזרות של עסקי מבוגרים - למשל זנות (מה גורם לאנשים לשלם כסף על ה"איכסה"?). או אונס. או תקיפה מידי מבוגר (לעניין האחרון יש את הדי.וי.די המומלץ "החברים של יעל", לא בדיוק יצירת מופת קולנועית, אבל מסבירים שם את גבולות המגע והפרטיות בקריטריונים ברורים, ובמושגים שהורים יכולים להשתמש בהן אח"כ בלי להתפתל). |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |