![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אני מוצאת שערך משולש שימושי למדי. | ![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
כנ''ל. אבל זה טריק נחמד שניתן להשתמש בו גם כשלא מבינים למה זה עובד. | ![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
מה זה ערך משולש? | ![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
x/a = b/c מהו x?(תמיד שנאתי את הכבוד המופרז שקיבל בכיתה ו' המהלך האלגברי הזה) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
(אני איתך בעניין הזה. לדעתי דווקא המושג 'ערך משולש' הוא דוגמה לשינון מכני ולמידת 'טריקים' לפתרון במקום הבנה כמותית-מתימטית של מה שבאמת קורה כאן. אני לא למדתי את המינוח הזה לשמחתי, ולקח לי זמן להבין על מה מדברים אלה שהזכירו אותו בקול רווי יראת כבוד. יש יחסים, יש משוואה, ויש העברת אגפים לפתרון המשוואה. וזאת שיטה כללית לגמרי שעובדת להרבה יותר ממשולשים וערכיהם המטפוריים. לימוד מושג ה'אחוז' לוקה בכשל דומה - מה שהופך אותו לקשה משום מה עבור חלק מהתלמידים. במקום לעבור למינוח הכללי - ייצוג עשרוני של 0.01 - ולהמשיך משם הלאה כרגיל כמו שלמדנו עד כאן, נתפסים למושג ה'אחוזים' ולניסוח הבעייה באופן שרק מקשה על ההבנה שלה.) |
![]() |
![]() |
| חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
| מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים |
כתבו למערכת |
אודות האתר |
טרם התעדכנת |
ארכיון |
חיפוש |
עזרה |
תנאי שימוש והצהרת נגישות
|
© כל הזכויות שמורות |