![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אתה נופל לטעות הקלאסית. הציווי העל זמני לגבי עמלק הוא ''זכור את אשר עשה לך עמלק'' ולא ''מחה את זכר עמלק''. הציווי לגבי מחיית זכר עמלק הוא ציויי חד פעמי שניתן לשאול (וכידוע לא קויים במלואו) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
זה לא אתה, שהתווכחת עם אריק בזכות מדינת הלכה? ממש מומחה ליהדות. יש שלוש מצוות נפרדות הקשורות לעמלק, והן שלושתן חלק מתרי"ג מצוות עשה: (1) לזכור (תר"ג), (2) למחות זרעו (תר"ד) ו-(3) לא לשכוח (תר"ה). לא למחות את זכרו? שים לב לתר"ד. ציווי חד פעמי? זו מצווה אל-זמנית, כפי שהרמב"ם מדגיש "...עד שלא תישכח המצווה ולא תחלש שנאתו מהנפשות באורך הזמן". במסכת סנהדרין היא מוגדרת כאחת המצוות הראשונות שעל עם ישראל למלא כשישיג ריבונות ("שלוש מצוות נצטוו ישראל בכניסתם לארץ: להעמיד להם מלך ולהכרית זרעו של עמלק ולבנות להם בית הבחירה"). הציווי לא קויים במלואו? אולי, אבל לא כי ניסו, ובדברי הימים א' דווקא נרמז שכן (פסוק מג, "ויכו את שארית הפליטה לעמלק וישבו שם עד היום הזה"). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
הוכח היום שעם ישראל לא השיג ריבונות. | ![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ההוכחה היחידה שנתת כאן, היא עבור האינסוף השני של אינשטיין. | ![]() |
![]() |
| חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
| מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים |
כתבו למערכת |
אודות האתר |
טרם התעדכנת |
ארכיון |
חיפוש |
עזרה |
תנאי שימוש והצהרת נגישות
|
© כל הזכויות שמורות |