|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | זו שיש לה בי-איי בספרות, אם ברצונה להיות שחקנית, או מעצבת, או מדריכת טיולים, מוטב לה שתלמד משחק, עיצוב או הדרכת טיולים, בהתאמה. |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | ולכן ''תניח את הבי.איי בצד'' ותלך לחפש כיוון שיותר מתאים לה. את התואר בספרות נתן לה ירדן, לא אני. |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | רק למה לה לבזבז שלוש שנים באוניברסיטה? |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | בכנות אני חושבת ששוק העבודה שלנו סובל מאקדמיזציה מיותרת, שגם יקרה למשק ולאנשים עצמם, וגם לא מייצרת אנשים יותר משכילים1. 1 אוקי. מזכירה עם תואר באשורולוגיה אכן תהיה יותר משכילה ממזכירה עם תעודת בגרות. אבל אם המזכירה הזו למדה בכלל מנהל עסקים באיזו מכללת-מסלול-מהיר-לתואר-ראשון-ביומיים-בשבוע, אני לא יודעת עד כמה היא רכשה השכלה. |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | למה לה להאבק שלוש-ארבע שנים בלימודים עיוניים, בסיוע מורים פרטייים וחומרים כימים משני התנהגות? |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | אני בעד שהיא תלמד מקצוע, לא לימודם עיוניים שמטריפים לה את השכל. מה השאלה? |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | רק משום שהיא עשויה ללמוד אח"כ לימודים שמצריכים תעודת בגרות, אבל כן משתלבים עם לקויות הלמידה שלה12. 1 צריך תעודת בגרות כדי להיות מורה-דרך. 2 בבצלאל יש אחוז דיסלקטים גדול מאוד. ואני לא יודעת אם זה נובע מכך שדיסלקטים, מתוך ההתקשות שלהם בלימוד עיוני, המשיכו לפתח גם יכולת הציור שלהם (שרוב הילדים מפסיקים, מתישהו בבית-ספר יסודי), או שמא הדיסלקטים פונים לתואר שמרכיב העיוני שלו זעום למדי. והגם שמאפשרים לאחוז מסויים להתקבל על-תנאי ללא בגרות, יש להשלימה במהלך הלימודים. |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | ''למצוא חתן אקדמאי'' |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | וגם ''למצוא כלה אקדמאית'', כמובן. |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | בטח, בטכניון. |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | מובטחני שעל כל סטודנטית שמצאה חתן אקדמאי, בכל מוסד שהוא, יש אקדמאי שמצא כלה אקדמאית, ואפילו באותו מוסד ממש! |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | ובאחוזים? דרך אגב, אני יכול להרוס לך את הסטטיסטיקה (גם במספרים מוחלטים) בקלות: מצאתי את אשתי - שתחייה - בטכניון, אבל היא לא למדה שם, היא עוד היתה תיכוניסטית, והיא הפכה אקדמאית רק שנים אחר כך - אחרי החתונה, כך שהיא "מצאה חתן אקדמאי" בטכניון, אבל אני לא מצאתי "כלה אקדמאית" בטכניון. כנ"ל ההורים שלי (אבא שלי למד בטכניון ואמא שלי באוניב' חיפה) |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | תמיד תהיתי איך זה שלכל כך הרבה נשים נשואות קוראים ''שתחיה'' על אף העובדה שזה שם כלל לא נפוץ באוכלוסיה. |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | אתה מזכיר לי את הבדיחה החבוטה על שני מכרים שנפגשו א' - ומה שלום אשתך שתחייה? ב' - שאשתך תחייה! |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | כנראה, ''שתחיה'' הוא בטוי מקביל ל-''תהיה בריא'' שמשמעותו ''כדאי מאד שתהיה בריא, כי אם זה היה תלוי בי היית עכשיו חולה סופני''. |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | בהנחה ש-"סטודנט/ית" ו-"אקדמאי/ת" הם זהים... |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | כמו ש-''גולם'' ו-''פרפר'' הם זהים. הם לא זהים, הם גלגולים שונים אל אותו פרט. |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | רק שכאן זה בסדר הפוך: הסטודנט הוא פרפר, האקדמאי הוא גולם. |  | 
|  |  | 
|  | 
 |  | ||
| 
 | ||||
|  | בוא נזכור שאחרי שמכירים גם להתחתן לוקח איזה שנה שנתיים, לפעמים (הרבה) יותר, אז עד שעומדים מתחת לחופה הסטודנט/ית כבר אקדמאי/ת למהדרין1. 1 ואם הוא לא סיים, ממילא הוא פסול חיתון הרי p-: |  | 
|  |  | 
| חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא | 
| מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
|  RSS מאמרים |
			כתבו למערכת |
			אודות האתר |
			טרם התעדכנת |
			ארכיון |
			חיפוש |
			עזרה |
			תנאי שימוש והצהרת נגישות | © כל הזכויות שמורות |