|
||||
|
||||
הניהיליזם שלך הוא סימפטום לילדותיות, יותר מכל דבר אחר. |
|
||||
|
||||
אני ממש לא ניהיליסט, אני ליברל. אגב, אם את לא מתכוננת להתייחס לתוכן הודעה שלי את לא חייבת להגיב. לא מחלקים קפה על כל תגובה עשירית. |
|
||||
|
||||
ההתיחסות המזלזלת שלך לתנך היא בהחלט ניהיליסטית. |
|
||||
|
||||
למה לחשוב שאדם לא יהודי (או יהודי לא דתי) לא רואה בתנ"ך ובחז"ל סמכות מחייבת זה "התייחסות מזלזלת"? |
|
||||
|
||||
אתה מקבל את העובדה שלערבים תחת הכיבוש הציוני אין בעיה לגשת לאף אתר מקודש וליהודים שכבשו את הארץ אין גישה חופשית לאתרים הכי מקודשים בדתם. תתנחם בכך שאתה לא לבד. אחוז ניכר מהשלומאים יודע להפגין רגישות לאסלאם ומצד שני לבוז לכל סממן יהודי. קבר רחל, קבר יוסף, קבר נבו (שלום שלום), קבר שמואל, מערכת המכפלה, הר הבית- אני רוצה שהיהודי בדיוק כמו המוסלמי יוכל להכנס לכל אתר דתי בבחופשיות ולא לשמוע תשובות שמסבירות למה אין זלזול בעמדתך- כי הסאטוס קוו שאתה מקבל הוא המשך ישיר של אותו זלזול שנמשך כאן מאות שנים. לא הגיע הזמן לזקוף את הראש? |
|
||||
|
||||
אין שום קשר בין מה שכתבתי למה שענית. המשך לילה נעים. |
|
||||
|
||||
נכון. הקשר לטענה שפיצלה את הדיון לקיפוח בגישה למקומות קדושים. תגובה 659364 |
|
||||
|
||||
ואני רוצה שכל יהודי יוכל לקבל אזרחות בכל מדינה על הגלובוס, שיהיה שלום עולמי וחדי קרן. לרוע המזל, יש אילוצים. יש להבדל בין לזלזל בתנ״ך ל-לזלזל בתנ״ך כמקור סמכות. חוצמזה, יש עוד דברים שתרצה להניח לגבי? זה כאילו שנינו מכירים כבר שנים. |
|
||||
|
||||
ר' יהודה בר סימון נכנס לתנ"ך? ולי המניאקים אמרו שהרשימה סגורה! |
|
||||
|
||||
העובדה שאתה לא מזהה מאיפה הציטטות של ר' יהודה ב''ר סימון לקוחות - מבישה. |
|
||||
|
||||
אני בוש (לא דביו דביו אלא ונכלם), אבל הסתמכתי על מקור מהימן שאינני מטיל בו ספק: ההודעה עליה עניתי. אם מותר לי לתת לך עצה: הנטיה לחלק ציונים שאת מפגינה מעלה ריח מעופש של בית ספר יסודי, וחוששני שעבור רוב הקוראים (כנראה לא כולל אנשי קש, מדבירי חרצפים ונמרים טמבילים) מי מקבל ציון נכשל הוא דווקא את. אבל מה שנכון נכון: אני בטוח שהשי"ת לצידך. |
|
||||
|
||||
צא ולמד: "וישמע אברהם, אל עפרון, וישקול אברהם לעפרון את הכסף אשר דיבר באוזני בני חת - ארבע מאות שקל כסף, עובר לסוחר" (בראשית כ"ג ט"ז) "ויתן דוד לארנן במקום שקלי זהב משקל שש מאות" (דבה"י א כ"א כ"ה) "ויקן את חלקת השדה אשר נטה שם אהלו מיד בני חמור אבי שכם במאה קשיטה" (בראשית ל"ג י"ט) ר' יהודה ב"ר סימון (כך נהגה השם "שמעון" במבטא הארצישראלי בימי האמוראים) המצוטט בהודעה לה הגבת ציטט בעצמו מהמקורות הללו - שכידוע לך נמצאים בתנ"ך. ואם מותר גם לי לתת לך שתי עצות: אם לא תלעיג על אחרים ותרמוז שהם אינם מבדילים בין תורה שבכתב לתורה שבע"פ, לא תקבל שיעורים המתאימים לתלמיד בבית ספר יסודי. ואם לא תקרא למגיבים אחרים בשמות גנאי (שחלק מהם באמת ברמת בית ספר יסודי אם לא למטה מזה), יש סיכוי שאולי תקבל יחס ראוי גם מהם. (ולגבי משחק המלים המכוער שלך לגבי אחד מכינויי הקב"ה - זה עניין שבין אדם למקום וייפתר בינך לבין יוצרך - אני מקווה שביום הכיפורים הבא - אני לא רואה צורך להיכנס לזה) |
|
||||
|
||||
הכל טוב, אבל אם אצא, איך אלמד? (מילותי האחרונות בטרם צאתי מהכיתה. אני יודע, אני יודע, פתק מההורים וכל זה. אוף). |
|
||||
|
||||
מה זאת אומרת? לימודי חוץ! |
|
||||
|
||||
טרם פגשתי נרקיס שמשחרר מתאן מתפלש בהפרשות ומתלונן על הריח. |
|
||||
|
||||
גם אני. נרקיס שמשחרר מתאן יהיה ללא ספק תגלית מעניינת מאד. |
|
||||
|
||||
גם אני שמשחרר מתאן לא מתלונן על ריח. על מה בדיוק התגרבזת? |
|
||||
|
||||
"לא דביו דביו" :) |
|
||||
|
||||
העובדה שאת מוסיפה מרכאות למילה "בר" - מבישה. על מה בזבזת את כל השנים ההן באולפנא? |
|
||||
|
||||
לא מרכאות אלא גרשיים, והכוונה ודאי לראשי התיבות ''בן רבי''. |
|
||||
|
||||
נראה שבכל מיני מקומות מעדיפים סתם "בר". לדוגמה ב"דעת". בפרט נכתב שם שהוא קיבל גם הרבה מאמרים בשם ר' שמואל בר רב יצחק. אבל טוב לדעת שכבר אז קראו לשמעון בארץ "סימון". |
|
||||
|
||||
לא הבנתי מה מביש בזה. ב"ר=בן רבי. זה לא תואר גנאי אלא שימש כתואר כבוד המלמד על ייחוש. ניתן לכתוב את זה עם או בלי גרשיים. ואולפנה אינה "בזבוז", אלא אם כן אתה מאלה החושבים ש"כל המלמד את בתו תורה כאילו מלמדה תפילות". ואם כך - רחמיי. |
|
||||
|
||||
עלי להודות שהבורות אכן היתה בצד שלי, והכתיב ב"ר אינו טעות. בעוונותי חשבתי ש"סימון" הוא בסך הכל המעסיק של ז'קלין במספרה אחת עם טלפון דפוק, ולא הכרתי כלל את מכובדנו ר' סימון1. אני מתנצל. מעניין אם גם "ייחוש" הוא כתיב תקני באחת מהשכבות של השפה העברית, אבל אני כבר פוחד לשאול. ובאשר לאותו מכתם חביב, בין אם מדובר ב"תפילות" כמו בנוסח שלך, ובין אם מדובר ב"תִיפלוּת" כמו שמקובל יותר לחשוב, אני מעדיף את הנוסח של הרשכ"ג: "כל המלמד את בנותיו תורה, שלא יתלונן אם הן הופכות לדוסיות". אין לי מושג אם אני ראוי לרחמים בעניין, אבל אם תוכלי לשאת איזו תפילה קטנה למעני זה יהיה נחמד, ואולי אפילו יעזור למישהו1 שקנה ממני את זכויותי בעולם הבא ולא ידע לאיזו צרה הוא מכניס את עצמו. ___________ חידת טריויה (בלי גוגל!) - מה הקשר שני הגיבורים של הסאגה הקטנה הזאת? |
|
||||
|
||||
א. מודה ועוזב ירוחם. ב. האדם מתיחס לסביבתו (יפה או לא זו כבר שאלה אחרת) ומתיחש לאבותיו. ג. שיר הטלפון |
|
||||
|
||||
ב. לא הכרתי. אין ספק שבורותי נחשפת כאן כערוות לוט. להגנתי אוכל רק לומר שגם גוגל מכיר את הפועל "התיחש" אך לא את שם העצם "ייחוש", אבל זה לא ממש פוטר אותי. ג. אם זאת אמורה להיות תשובה על שאלת הטריויה, בזזזט! (אבל אם לא היית כאן עידן המדובר אין סיכוי שתפתרי אותה) |
|
||||
|
||||
ג. ולהבהרה: הכוונה לקשר בין שני הגיבורים שמקושרים להערה. |
|
||||
|
||||
ג. דוקא שני השמות הנ"ל אכן מוזכרים בשיר הטלפון של הגשש, אמנם בהקשר של מסעדה ולא מספרה כמדומני. |
|
||||
|
||||
מסעדה? חוששני שהאלצהיימר שלי עשה קפיצת מדרגה הלילה כך שאין לי מושג על מה אתה מדבר (בד"כ אין לי מושג על מה אני מדבר). ולאיזה שני שמות אתה מתכוון? |
|
||||
|
||||
''רסטורנט סימון'' בחלק מהגרסאות |
|
||||
|
||||
וואו, את מלמדת אותי היום יותר ממה שלימדוני רבותי בשלושים השנה האחרונות. תודה. |
|
||||
|
||||
ז'קלין וסימון? |
|
||||
|
||||
נו, טוב, ברור שחבורת העמרצים כאן לא תמצא את התשובה. אביו של ר' סימון נקרא פזי, ודי לפחימה בגמיזה. |
|
||||
|
||||
פזי ב"ר |
|
||||
|
||||
הפעם ה- LOL הוא נכון מילולית! |
|
||||
|
||||
א. מודה ועוזב ירוחם. ב. ביבי מתיחס לשרה (אני מקווה שיפה) אבל מתיחש לגאון מוילנה ג. שיר הטלפון |
|
||||
|
||||
ב. נראה שבאקדמיה כותבים את שניהם עם ס'. לדוגמה (למקרה השני) כאן. ולסיום, צריך לזכור ש־=> => =>. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |