|
||||
|
||||
אתה ממשיך לדבוק בתג שהדבקת לי. תראה לי תגובה אחת שממנה ניתן להבין שאני תומך בגזענות הביתר ירושלמית. |
|
||||
|
||||
בתגובה 663835 התייחסת אליה כ"לאומיות". בתגובה אמרתי שאם לגזענות הזו אתה מתייחס כלאומיות גרידא, משהו פגום בתפישת הלאומיות שלך (שים לב לתנאי שבאותה התגובה). כמובן שיכול להיות שאתה מגנה את הגזענות ששם. ואז אתה צריך לשבח את עיתון הארץ שנלחם בתופעת הגזענות הזו. |
|
||||
|
||||
לא הבנת או שלא התנסחתי בבהירות, לא משנה. לשמאל ועיתון הארץ מפריעה גזענות רק כשהיא יהודית. הגזענות (והלאומנות) הערבית זוכות להתעלמות ממושכת הנובעת לעניות דעתי והיכרותי משלוש סיבות: 1- פנטזיה ורומנטיזציה בתפיסת הערבי הפראי האצילי האותנטי1 והמקופח. 2- בורות שמקורה באמונה המקרינה על יכולת הסקת מסקנות. 3- אנטישמיות ושנאה עצמית. ברוב המקרים שבחנתי מדובר בשילוב שלושת הסיבות במינונים שונים. הרי ידויי האבנים בבירה הוא ביטוי גזענות קלאסי. היהודים נרגמים ע"י ערבים. אני לא חושב שעורכי הארץ טמבלים גמורים ובכל זאת לא זכורה לי כותרת שמקשרת בין אותה רעה חולה השמורה בהארץ לאוהדי בית"ר (כן, ערסים גזענים) לבין מרבית האירועים הגזעניים והאלימים שבציון. אני מודע לכך ששמאלני נמדד ביכולתו לסחוט מהימני בפני מתדיינים שמאלנים גינוי לאלימות וגזענות ולא אמנע ממך את העונג ביום כיפור: אני שונא ערסים2 ללא הבדלי גזע וגזענות אפילו יותר. ויותר אני שונא צבועים שמסלפים ומעוותים את האמת ומחנכים לשקר. לכולם אגב, כמו יהודי טוב אני סולח ביום כיפור. למה לסלוח? כי כולנו ספוגים במה שספוגים ולא תמיד מודעים או יכולים לשנות וכל אחד יכול לעשות חשבון לפני הצ'ק אאוט הגדול בזמנו החופשי. 1 נישואין פיקטיביים (סרט) [ויקיפדיה] 2 אבל אני חובב ערסיות (לייט). |
|
||||
|
||||
לא מתקנים עוול בעוול. האם יש גזענות בוטה בבית"ר? האם יש העלמת עין ממנה? אם משהו אחר מפריע לך, אתה מוזמן להתחיל מסע מחאה משלך. |
|
||||
|
||||
לא מתקנים עוול באחר ולכן לגזענות שבידויי אבנים צריך לקרוא בשמה במקום לפתוח במסעות מחאה אנטשימיים. |
|
||||
|
||||
ויותר אני שונא צבועים שמסלפים ומעוותים את האמת ״. ושכחת את התוספת: ״ואני יודע מהי האמת״. |
|
||||
|
||||
שלא נדבר על אלה שיודעים טוב מכולם מה מוסרי והומאני. |
|
||||
|
||||
אף אחד אינו יודע יותר טוב מהו מוסר הומני כל זמן שלא מסתפקים בשתי המילים- מוסר הומני. הפרטים הם החשובים. בלי התייחסות למעשים קונקרטיים אין שום משמעות לצמד המילים מוסר הומני. אתה מנסה לרדד את העניין על ידי הפיכת כל המעשים למשהו מאד יחסי הנקרא מוסר הומני. אם אתה רוצה לדבר על מוסר הומני תיאלץ להתמודד עם מעשים קונקרטיים. |
|
||||
|
||||
אף אחד אינו יודע יותר טוב מהי האמת כל זמן שלא מסתפקים בשתי המילים- ''מהי האמת''. הפרטים הם החשובים. בלי התייחסות למעשים קונקרטיים אין שום משמעות לצמד המילים ''מהי האמת''. אתה מנסה לרדד את העניין על ידי הפיכת כל המעשים למשהו מאד יחסי הנקרא ''מהי האמת''. אם אתה רוצה לדבר על ''מהי האמת'' תיאלץ להתמודד עם מעשים קונקרטיים. |
|
||||
|
||||
אשחק ואמלא פי מים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |