|
||||
|
||||
להתלונן על האפשרויות המוגבלות של צרכן האינטרנט האמריקאי בגלל נייטרליות רשת זה כמו להתלונן על האפשרויות המוגבלות של החשמל בישראל בגלל נייטרליות חשמל1. האינטרס של חברות האינטרנט הגדולות (גוגל, פייסבוק ואמאזון) הוא נגד נייטרליות רשת כי משתלם להן אפילו לממן חיבור לרשת כל עוד הן יכולות לנעול את המשתמש2 באקוסיסטם שלהן (כפי שצפריר הדגים). ____________________ 1 חברת החשמל לא יכולה לספק לי מחיר מוזל לחשמל בלי אטמור או לגבות תשלום זעיר על כל חימום במיקרו. 2 בהתחלה כתבתי "הצרכן". שיניתי כי מבחינת גוגל ופייסבוק המשתמש הוא המוצר. |
|
||||
|
||||
בנוגע למימרה "אצל גוגל ופייסבוק המשתמש הוא המוצר", זה לא נכון באותה מידה לכל מי ומה שמתפרנס בעיקר מפרסומות (חלק מהעיתונים1, ערוצי טלוויזיה, עבודי)? 1 החלק האמצעי במדרג ההכנסות שהיינו רוצים שיהיו לכלי תקשורת. מעליו, מנויים. קצת מעליו או קצת מתחתיו או לצידו, תלוי באידיאולוגיה, תקציב המדינה או דומה. רחוק מתחתיו, טייקונים. |
|
||||
|
||||
לפני כמה שנים הייתי בהרצאה של עיתונאית, ששכחתי את שמה, שאמרה פחות או יותר את הדבר הבא: "המטרה של מהדורת החדשות זה למכור קוטג'. זה מה שקובע את הכתבות שעולות לאויר. בזמן מחאת הקוטג', מפרסמים לחצו על עורכי החדשות להפסיק לסקר את המחאה, ובסופו של דבר זה מה שהרג אותה. כשראיתי שוטרים מסתערים על דפני ליף ושוברים לה את היד כשהיו מסביב מלא עיתונאים וזה לא פתח אף מהדורת חדשות, אז הבנתי שהמחאה החברתית הסתיימה". (אגב - עבודי?) |
|
||||
|
||||
כשהייתי טיפה יותר צעיר, לפני איזה ארבעים שנה, עבודי היה שם דבר לשלטי חוצות. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |