|
||||
|
||||
מדויק? הסקר היה מוטה לטובת האשכנזים? רק אם 2+2=4 הוא המצאה של המחתרת האשכנאצית. מי היה מאמין שאזכה לחוות על בשרי את הסיפורים של אבי על האנטישמיות בפולין? |
|
||||
|
||||
סקר? אנטישמיות? 2+2? אפשר הבהרה? |
|
||||
|
||||
ראה את פתיח הסרטון אליו קישרת. ההנחה בבסיס הסרטון הזה היא שההפניה למגמות נעשתה לא עפ"י הכישורים של התלמיד אלא עפ"י מוצאו. הצעד המתבקש לתיקון העוולות הסיטוריות הוא הטלת נומרוס קלאוזוס על האשכנזים, לא? אגב, אותו הגיון מחלחל גם בדרישה שיהיו יותר טייסים מעדות המזרח, כי עפ"י מבחן התוצאה גם המבדקים ליחידות העילית הם גזעניים בבסיסם. תביעה שאני תומך בה מכל הלב בהקשר זה היא לתגמל את המורים בפריפריה במידה הנחוצה לכך שטובי המורים יגיעו ללמד שם, ולסבסד חוגי העשרה באזורים בהם הביקוש אינו מספיק לשגשוגם של אלה. עדיין יהיה יתרון למי שהוריו יכולים לממן עבורו גם לימודים פרטיים, וכמובן שגם לסביבה שמייחסת חשיבות לחינוך וללימודים יש השפעה, אבל לפחות החינוך הציבורי יהיה שיוויוני. |
|
||||
|
||||
שמע, לא הייתי בסביבה בשנות החמישים. אבל אני יודע - מעל ומעבר לכל ספק - שבשנות השמונים ילדים שנראו כמוני הופנו לבתי ספר מקצועיים בלי קשר לתוצאות מבחני המיון. לפחות במדגם האיזור בו ריציתי את עונש בית הספר היסודי. כל הטיעון שלך שמתחיל במילים ״הצעד המתבקש..״ הוא לא ציטוט של משהו שאמרתי או חשבתי אי פעם. האם זהו המשך של ויכוח שקיימת עם מישהו אחר? אתה מוזמן לתמוך או לא לתמוך בכל תביעה שאתה רוצה. ואם זה עושה לך טוב, אפילו מכל הלב. לי באופן אישי אין תביעות בנושא אלא בעיקר תובנות. אילו הייתי מומחה לחינוך הייתי שמח לנסות דרכים למימוש הפוטנציאל של ילדים אתיופים, ערבים, שמנים, חסרי ביטחון עצמי, וגם את זה של הילדים שהם ההיפך הגמור מכל מה שאמרתי. אבל אני לא. ועד כמה שאני יכול לשפוט (כמי שאינו מומחה) התוכנית שלך היא פשטנית למדי, וסביר שבשביל שיפור אמיתי בנושא צריך תכנית מורכבת יותר שתתחיל כבר בגיל הגן. |
|
||||
|
||||
טוב, לא אתווכח עם הנסיון האישי שלך, ואם הוא מבטא תופעה נפוצה אני לוקח את דברי בחזרה ומתנצל. בסביבה בה גדלתי העניינים נראו אחרת, אבל ייתכן שהיא לא סביבה מייצגת. |
|
||||
|
||||
אצלי זה לא היה ככה בשנות השמונים, ואני גדלתי בבאר שבע, מיינד יו. ובכיתות העיוניות שהייתי בהן בתיכון היו תלמידים עם שורשים מרוקאיים, מצריים, עירקים, תימנים ועוד, וגם כמובן שורשים אירופיים. |
|
||||
|
||||
רק בשביל הפרוטוקול - האפליה המובהקת ביותר (בקונטקסט הזה) שאני יכול להעיד עליה לא היתה על בסיס מוצא אלא אל בסיס מראה. כמדומני שכבר הזכרתי את זה באייל. |
|
||||
|
||||
יש אפליה שמובנית במין שלנו- מי שנראה טוב גם חושבים שהוא מוצלח יותר. עכשיו השאלה זה מה זה נראה טוב. יש דברים אובייקטיביים כמו סימטריה, ויש דברים מובנים חברתית כמו בלונדינית עם עיניים כחולות. ראיתי לא מזמן את הסרט ''ברבי''. היה מהנה. היה נחמד אם מרגו רובי היתה איתי בעבודה. היא בטח עובדת מצויינת. |
|
||||
|
||||
ואולי זה המקום לומר שחנונים - אפילו אם הם עם מראה אשכנזי "פריבילגי" - בהחלט חווים אפליה לרעה במישור הזה בבית הספר1, בדרך כלל הם לא בין המקובלים חברתית. 1 בשנות השמונים וודאי, אני מניח שגם אחר כך. |
|
||||
|
||||
אאל''ט ניסן שור כותב שגם בשנות התשעים. |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |