![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
כמה מפתיע שמחבר ספר בשם ''כל יום הוא טרבלינקה'' מוצא פרשנות לפיה היחס המקורי של התורה לאכילת בשר הוא שלילי. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
כי האדם עץ השדה. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
המשמעות המקורית של הפסוק הזה לא ממש ברורה. אבל נראה לי שמקובל על הפרשנים ששם „עץ השדה” מתייחס רק לעצי פרי. אז מי אמר שהיחס שלילי? | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
יש שוני בין משמעות האדם בשירו של נתן זך לבין מהות האדם בפסוק בדברים ׳כִּי תָצוּר אֶל עִיר יָמִים רַבִּים לְהִלָּחֵם עָלֶיהָ לְתׇפְשָׂהּ לֹא תַשְׁחִית אֶת עֵצָהּ לִנְדֹּחַ עָלָיו גַּרְזֶן כִּי מִמֶּנּוּ תֹאכֵל וְאֹתוֹ לֹא תִכְרֹת, כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה לָבֹא מִפָּנֶיךָ בַּמָּצוֹר?׳. היחס הזה כמו ביחס לבעלי החיים ובני האדם. מחד אסור להתאכזר לבעלי חיים, אבל לשרוף למוות אישה שזנתה זה מצווה. לכרות עצי זית בגרזן אסור, אבל לערוף את ראשו של בעל העץ בגרזן זה מותר. | ![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |