|
||||
|
||||
זה מאוד פשוט, אני אסביר לך: הבטחה להעביר חוק מסויים: חוקי ולגיטימי, כי העברת חוקים זה מה שחברי כנסת אמורים לעשות. הבטחה למתן תמורה בכל דרך חוץ פרלמנטרית (או מתן תמורה כזאת): לא חוקי. תמורה יכולה להיות כסף, טובות הנאה, מינויים, ברכות, קמעות, או סיבוב על אחותו של המבטיח. זה לא משנה - כל עוד לא מדובר בהבטחה למעשה פרלמנטרי כלשהו (שמטבעו נתון לביקורת ציבורית ושל יתר חברי הפרלמנט), זה לא חוקי. לדעתי זה מאוד עקבי. |
|
||||
|
||||
רוב טובות ההנאה מחולקות שלא דרך טובות הנאה אלא בסחר מכר של חברי כנסת עם השרים. אני מתנגד גם לטובות הנאה דרך חקיקה. שני הדברים כמובן אסורים באיסור מוחלט על פי תורה. זו אחת ההוכחות שהתורה שוללת את השיטה הסוציאליסטית. |
|
||||
|
||||
לא על זה דיברתי. אני סתרתי את טענתך בדבר חוסר עקביות בחוק, שכביכול מפלה לרעה את הדתיים. האם אתה חוזר בך מדבריך הללו? |
|
||||
|
||||
איני יכול לחזור בי כי לא אמרתי. אבל בשבילך אני חוזר בי. |
|
||||
|
||||
אם כך אני הוא שצריך להתנצל. אני חשבתי שבתגובה 253833, התכוונת לזאת כאשר אמרת: "אני גלגלתי את הדיון לכיוון חוסר בהירות החוק וחוסר העקביות שלו. סתם דוגמא: מותר לאדם להצביע בשביל מפלגה אשר מבטיחה לו סבסוד המים שהוא קונה בשווי של אלפי שקרלים כל שנה אבל יש חוק מיוחד שאוסר לברך את מי שמצביע בשביל מפלגה מסויימת." |
|
||||
|
||||
ייתכן שאני מתוכנת לחפש אפלייה נגד דתיים או שאני יותר רגיש כלפיהם. אבל הכוונה העיקרית (ואני מקווה בכלל) לא היתה כנגד אפליית דתיים (עד כמה שאפשר לייחס דתיות לארגוני שוד) אלא כנגד האבסורדיות שבטלאי על גבי טלאי. בא נקח דוגמא אחרת. חוק הצינון. יש צינון של חצי שנה מצה"ל להגשת מועמדות לכנסת. מה המספר לרשויות ולדברים אחרים? האם מישהו חשב על זה? |
|
||||
|
||||
אז מה אתה מציע? שישבו ויתכננו את כל ספר החוקים במכה אחת? אתה דיברת על חוסר עקביות, ואינני רואה מדוע כאן חוסר עקביות. מה בין מועמדות לכנסת לבין רשויות אחרות? ברשויות המקומיות בוחרים את ראש העיריה בבחירה ישירה - וראינו כמה טוב זה עשה למדינה כאשר הפכו את השיטה לעקבית גם בבחירות לראשות הממשלה. הכנסת דנה בנושאי בטחון, ורשויות אחרות - לא. לכן, יש בעיה במעבר של בכירי צה"ל לכנסת בטווח זמן קצר מדי, ואין בעיה כזאת ברשויות אחרות. |
|
||||
|
||||
נדמה לי שעלית פה על משהו. שיטות עתיקות בדרך כלל נהנות מקוהרנטיות פנימית גדולה יותר מאשר שיטות חדשות שכן הן הספיקו לעבור תהליך ארוך יותר של עידון והאחדה (כי באמת קשה מאד ואפילו בלתי אפשרי לתכנן את כל ספר החוקים במכה אחת). אולם אין די בטיעון זה כדי לדחות שיטות חדשות. |
|
||||
|
||||
לא, אני חושב שהקוהרנטיות הפנימית1 של הדת היהודית נובעת מקדושתם של החוקים המקוריים. לפיכך, אי אפשר להקל בנושא מסויים, אלא רק להחמיר, ומן ההגיון נובע שלאט לאט הכל ישאף לאותו כיוון. זה כמו לקחת גוש אבן ולפסל אותו - פעם מורידים מכאן, פעם מורידים משם, ואי אפשר להוסיף. בסופו של דבר, נשארים עם גרגר אחד קטן וזהו. 1 אם יש כזו, ואני כופר בטענה הזאת. אבל אני כופר באופן כללי, אז לא מקשיבים לי. |
|
||||
|
||||
אמ... זה בערך מה שהתכוונתי, רק ש: א. החוקים המקוריים לא הקיפו את הכל (הם הקיפו חלק קטן, למען האמת) ולכן ב. אפשר להוריד ואפשר גם להוסיף (להקל), במגבלות מסוימות. <דמיין קישור לדיונים מסוימים בינך לבין גילית למשל> |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |