|
||||
|
||||
נדמה לי שעלית פה על משהו. שיטות עתיקות בדרך כלל נהנות מקוהרנטיות פנימית גדולה יותר מאשר שיטות חדשות שכן הן הספיקו לעבור תהליך ארוך יותר של עידון והאחדה (כי באמת קשה מאד ואפילו בלתי אפשרי לתכנן את כל ספר החוקים במכה אחת). אולם אין די בטיעון זה כדי לדחות שיטות חדשות. |
|
||||
|
||||
לא, אני חושב שהקוהרנטיות הפנימית1 של הדת היהודית נובעת מקדושתם של החוקים המקוריים. לפיכך, אי אפשר להקל בנושא מסויים, אלא רק להחמיר, ומן ההגיון נובע שלאט לאט הכל ישאף לאותו כיוון. זה כמו לקחת גוש אבן ולפסל אותו - פעם מורידים מכאן, פעם מורידים משם, ואי אפשר להוסיף. בסופו של דבר, נשארים עם גרגר אחד קטן וזהו. 1 אם יש כזו, ואני כופר בטענה הזאת. אבל אני כופר באופן כללי, אז לא מקשיבים לי. |
|
||||
|
||||
אמ... זה בערך מה שהתכוונתי, רק ש: א. החוקים המקוריים לא הקיפו את הכל (הם הקיפו חלק קטן, למען האמת) ולכן ב. אפשר להוריד ואפשר גם להוסיף (להקל), במגבלות מסוימות. <דמיין קישור לדיונים מסוימים בינך לבין גילית למשל> |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |