|
||||
|
||||
למה לא? כי עצם יהדותו של אדם לא מנכסת אותו אוטומטית לעם ישראל או מדינת ישראל בתקופתנו האינדיבידואלית. הבמאי ג'ון לנדיס (האחים בלוז, בית החיות) אמר פעם שהצחיק אותו שהיה כתוב בעיתון ישראלי "הבמאי היהודי ג'ון לנדיס". מתוך שוביניזם כזה אנחנו מנסים לנכס אישים כשקספיר וקולומבוס לגניוס היהודי כאילו שבקרב הגויים לא יכולים להיות אנשי שם. |
|
||||
|
||||
זה לא שוביניזם, אלא לוקאל-פטריוטיזם פרובינציאלי ומגוחך קמעה. |
|
||||
|
||||
ועל זה כבר אמר יהודי אחד: If my theory of relativity is proven correct, Germany will claim me as a German and France will declare that I am a European. Should my theory prove untrue, France will say that I am a German and Germany will declare that I am a Jew
|
|
||||
|
||||
ואותו יהודי גם אמר שהתנועה הציונית צריכה לחתור לשלום עם הערבים, אחרת מגיע לה מה שיקרה לה. הזמן החולף רק מוכיח את צידקתו. |
|
||||
|
||||
זה לא בדיוק מה שהוא אמר, אבל הוא כן אמר "my awareness of the essential nature of Judaism resists the idea of a Jewish state with borders, an army, and a measure of temporal power no matter how modest." |
|
||||
|
||||
אני לא מכיר שום ציטוט כזה שלו. אני כן מכיר ציטוט שמתאים מאוד לתגובות שלך עד כה, ומשווה אותן לאינסופיות היקום. |
|
||||
|
||||
I should much rather see reasonable agreement with the Arabs on the basis of living together in peace than the creation of a Jewish state. Apart from practical consideration, my awareness of the essential nature of Judaism resists the idea of a Jewish state with borders, an army, and a measure of temporal power no matter how modest. I am afraid of the inner damage Judaism will sustain – especially from the development of a narrow nationalism within our own ranks, against which we have already had to fight strongly, even without a Jewish state.
|
|
||||
|
||||
אוקיי, אז איינשטיין לא היה ציוני. הוא לא היהודי הראשון וגם לא האחרון כזה. חצי מיהדות אירופה היתה בונדיסטית. |
|
||||
|
||||
איינשטין דוקא כן היה ציוני אבל מקורב לחוגי ברית שלום. |
|
||||
|
||||
אם לא יעלה בידי הציונות המדינית ליצור שותפות מלאה בין יהודים וערבים בארץ-ישראל, כתב אלברט איינשטיין אחרי מאורעות חברון באוגוסט 1929, יהיה זה "כאילו לא למדנו דבר באלפיים שנות-הסבל שלנו ואנו ראויים לכל אשר יבוא עלינו". (זמנים, חוברת מס. 5) |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |