 |
על מהו צביון יהודי דיברתי ועניתי וחפרתי בלא מעט תגובות (חלק מהן ישירות לך) וכבר תארתי את העמדה שלפרש את ״צביון יהודי״ כ״צביון האורתודוקסיה היהודית״ זה לא ציונות אלא ההיפך הגמור ממנה (כי יהדות זה הרבה יותר דברים ואנשים מאשר היהדות-האורתודוקסית). גם עניתי (עם עמדות סופר שמרניות/מתונות/על סף המשעממות) על השאלות הספציפיות לגבי חוקי שבת בישראל ולגבי הסוגיה עליה מדינת ישראל תעמוד או תיפול - מה לעשות עם חייל שנתפס עם סנדוויץ עם פסטרמה וגבינץ או על נושא כשרות המטבחים בצה״ל.
לשים את השאלות בסעיף 1 ו-2 במרכז המטא-ויכוח הפוליטי בישראל, לדעתי, זה התחלת הדיון מקבלת ההנחות של הנרטיב שלך (הגם וגם / הסטטוס קוו / האיזון בין דתיים/מסורתיים לחילוניים, האיזון הקדוש של משיכת החבל לכאן ולשם, כמן איזה עמוד תווך של מדינת ישראל) וניהול הדיון של חיפוש דרך האמצע תחת ההנחות הללו. אני לא מסכים עם ההנחות וטוען שמה שאתה חושב שהוא עמוד התווך של מדינת ישראל (By design) הוא הבאג במימוש (Tech debt וטעויות מתכנת שלא פעל על פי ה-Specs בגלל אילוצים ב-Sprintים).
זה בדיוק מה שמיאש: בתוך המחנה ״שלנו״ מתנהלים הויכוחים שאמורים היו (ולדעתי אכן היו פעם) להיות הויכוחים של הציונות עם סמוטריץ׳, בן גביר, החרדים והציונות הדתית. בגלל זה, אני ממש לא שמח שאנחנו באותו המחנה. המחנה הזה רוצה לשים את בנט ראש ממשלה. זה מחנה זה? זה מחנה דמיקולו. לא תודה.
אתם לא רוצים ולכן זו אגדה. לא רוצים? לא צריך.
|
 |