![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
קשה מאוד להפיק אלומיניום מהעפרות שלו, למרות שזאת המתכת הנפוצה ביותר על פני כדור הארץ. עד המאה ה-19 לא הכירו דרכים מעשיות להפיק אותו. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אז עבורי הוא חסר ערך. אבל אני תוהה עד כמה הדרכים המעשיות האלה - למי שמכיר אותן יותר ממני - יכולות להיות מעשיות לפני אלפיים שנה? או בשאלה הפוכה - איזה רכיבים בשיטות האלה לא היו זמינים אז, מעבר לידע עצמו? |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אלקטרוליזה. לחילופין, שימוש במתכות עוד יותר פעילות כמו נתרן או אשלגן, שגם אותן קשה מאוד להפיק מהמלחים שלהם. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
יפה. וזה מחזיר אותי לתחום אחר שהזכרתי בדרך אגב - מציאת מקור חשמלי. כבר כתבתי שזה נראה לי קשה באותה תקופה, ואחרים לא סתרו אותי. עכשיו דווקא יש לי רעיון בכיוון - בהינתן מגנט בינוני (שכבר היו כמדומני) וחוטים מברזל או נחושת (צריך קצת עזרה מבעלי מקצוע אבל נראה לי פיזיבילי) - אני יכול לייצר גנרטור חשמלי ידני שייצר מספיק מתח כדי להדגים כמה אפקטים חשמליים. שמים את המגנט על ציר ומלפפים סביבו את החוטים על תוף כלשהו, אפשר מעץ, ויש לנו גנרטור לכל דבר. גם אם יש מקור, הדגמות בתי ספר פשוטות כמו היום של הדלקת נורה כמובן שלא יסכנו אי אז. אבל אפילו זרם קטן מורגש פיזית, ניצוץ או משהו דומה יכולים להרשים מספיק כדי למשוך את תשומת הלב של מהנדס מקומי. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
רעיון יפה. רק אל תשכח ללפף את חוט המתכת במבודד. בד זה כנראה מבודד מספיק טוב לצורך הדגמה כזו. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
נורה חשמלית הרבה יותר קשה לבנות מגנרטור. לחמם חוט מוליך לטמפרטורה שבה הוא יפלוט אור, תגרום להתכה או לחמצון מהיר של כמעט כל חומר שתוכל להשיג בתקופה. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
ולכן אמרתי שאני לא בונה על דמו של נורה, אלא על משהו אחר. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אפשר להכין סוללה מנחושת, אבץ ומי מלח. נחושת ידעו להפיק בתקופה ההיא, אבל אני לא בטוח לגבי אבץ ועד כמה הוא היה זמין. אם יש לך מספיק סוללות, אתה יכול לעשות אלקטרוליזה. יש ספר (שלא קראתי) שנקרא "How to Invent Everything: A Survival Guide for the Stranded Time Traveler" שאמור להסביר איך להמציא מחדש את הכל (עד למחשבים) כשמתחילים פחות או יותר מכלום. אולי שם יש רעיונות יותר מוצלחים ממה שעלו כאן עד עכשיו. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
נשמע שווה קריאה. לגבי הנחושת - חלק מתנאי הבעייה היו האם אי/אתה יודעים להכין סוללה, אני כרגע לא יודע. אבל התסריט שאני חושב עליו הוא שאם אראה משהו מספיק מרשים עם הגנרטור, אקבל גישה לכמה אנשים חכמים עם משאבים להתקדם הלאה. |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אחד מכיווני ה"הלאה" הם להראות שאפשר לעשות תקשורת מטווח רחוק עם אנטנה ומקלט. או אפילו על גבי כבלים בתור התחלה. זה כבר מסוג הדברים שאני מקווה שדי ברור איזה יתרונות טקטיים ואסטרטגיים זה נותן למעצמה שמפתחת את זה - ומכאן המוטיבציה להשקיע בזה משאבים מספיקים. (וכמובן - אם לאור זה אגיע לאיזה מתימטיקאי על הדרך - Problem solved). |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
כליא ברק! (מאה 18) הכי פשוט בעולם. השאלה היא אם היה מספיק שימושי עבורם. |
![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | ![]() |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |