בתשובה לנעה של הים, 21/01/03 14:17
123633
אחת מכן טענה קודם (אני קוראת את כל התגובות בבת אחת, ככה שאני לא לגמרי שמה לב, עימך הסליחה) ש"אתם"(כלומר, החילונים. שיהיה)שופטים את העולם החרדי על פי התקשורת.

אני לא לגמרי מבינה איך את שופטת את העולם החילוני. עד כמה את מכירה אנשים חילוניים.
לפי נימת כתובייך, הבנתי שאת חוזרת בתשובה. אם את מרגישה שזה מה שנותן תוכן לחייך, ושזה עושה לך טוב על הנשמה, כמה נפלא.
אבל להאשים את הריקנות שהייתה בך (במידה והייתה) בעובדה שהיית חלק מ"העולם החילוני", זה בריחה מאחריות כלפי הדרך בה את מעצבת את חייך.

אני מבינה שאולי ישמע לך מוזר, אבל רבים רבים שאינם נוטלים על עצמם עול תורה ומצוות לא חיים "בסוטול ובכיף". רבים נוטלים על עצמם אחריות שנובעת מהערכים ומהאידיאולוגיה שלהם.
אם המהות של הדת מבחינתך זה לשמור כשרות- אם לאלהים שלך אכפת יותר מהשעות שיעברו בין הקפה לבין השניצל מאשר מהמוסר שלך- במקרה כזה אני לא בטוחה שאנחנו מדברות על אותו האלהים.

יש אנשים שטחיים וריקניים בעולם החילוני והחרדי כאחד. אני לא רואה הבדל גדול בין מי שחייה סובבים סביב אורך החצאית לבין מי שחייה סובבים סביב קוצר החצאית.
שתיהן מבחינתי הן בחורות ריקניות במידה לא קטנה.

_________
העלמה עפרונית, דווקא כן מפרידה כלים.
124049
מכיוון שבלבלת קצת ביני לבין נעה, אני חשה חובה אישית להגיב (למרות שאני לא מבינה איך אפשר להתבלבל ביננו, הרי יש לנו גישות די שונות).
כתבתי קצת אוטוביוגרפיה למעלה להסברת חיי הדת שלי...שאלת "עד כמה את מכירה אנשים חילוניים?". מן הסתם כיוונת את השאלה הזו לנעה כי היא זו שכתבה על "טעם החיים", ובכל זאת אענה לך לגבי, זה גם יכול לעזור.
המשפחה המורחבת שלי חילונית, השכונה שלי חילונית, עוד לפני שיצא האינטרנט לשוק הציבורי כבר התכתבתי בקביעות עם נוער חילוני (דרך מודעות ב"ראש1", "מעריב לנוער" וכו'), לרב גם אתאיסט ותומך מרץ.
את צודקת- שיטחיות זה דבר שקיים בשני המגזרים, אני מוכנה להעיד שאני מכירה בחורות דתיות שאני לא מוצאת טעם להתדיין איתן על כלום, יש שאלות שאני אפילו לא אשאל אותן והן עוד עלולות לחשוב שאני כופרת בגלל שאני גולשת באינטרנט. אבל עדיין-לומר על מישהי שבגלל שהיא מקפידה של שש שעות מדויקות בין הבורגר לטוסט שהיא שטחית, זה נבזי.
תראי, אני מאמינה שיש גם לחילונים ערכים: צער בעלי חיים, איכות הסביבה, דמוקרטיה וכו'. מה שאני אומרת הוא:
1. על פי סקר זוהר-צמח גיליתי כי אחוז השטחיות בציבור הדתי נמוך בהרבה מאחוז השיטחיות בציבור הלא דתי, מותר לך לחלוק עלי.
2.מי שמכיר את היהדות יודע עד כמה היא תורמת להעמקת המודעות של האדם עם עצמו, עמו, ואלוקיו.

אני מכירה מישהי שחזרה בתשובה מפני שהחיים החילונים היו אכזריים מדיי בשבילה, היא הייתה זקוקה לחסות תחת כנפיו של משהו עליון שיעניק לה הרגשת ביטחון.
מה זה אומר לגבי? כלום.
היא מבחינתי אישה מאד שטחית, ואני חושבת שהיהות שלי עמוקה לעין ערוך מאשר שלה.
לא 124222
1. אין הבדל בין "אחוזי השטחיות" בחברה החילונית ובחברה הדתית. ההבדל היחיד הוא (אולי, אם בכלל) בצורת הביטוי.

לא שאני בטוחה שהבנתי מה הכוונה במילים "אחוז שטחיות".לדעתך: שטחיות- מהי?
על שטחיות ... 125057
אמרתי מראש שאתיכולה לחלוק על דעתי מפני שסקר "זוהר-צמח" מתבסס פשוט על ההיכרות שלי עם בני אדם בשני המגזרים...
מהי שטחיות לדעתי? ההגדרה המתפלספת שלי (או, בעצם, לא ממש שלי..)היא: אדם לא שטחי חי את החיים, אדם שטחי- נותן לחיים לחיות אותו.
השאלה היא "כמה מחשבה אתה משקיע על החיים שלך?".
על שטחיות ... 125092
ג'סט פור דה רקורד- אני זה לא "את", כלומר אני לא העלמה עפרונית מתגובה 123633

לדעתי אין קשר בין "כמה מחשבה אתה משקיע על החיים שלך" לדתיות וחילוניות. אבל עזבי- אין טעם להכנס לזה.
125408
עלמה עפרונית כבודה,
השלום והברכה, יש הרבה עומק בתורה וביהדות מלבד אורך/קוצר החצאית. אומנם ישנם הרבה אנשים גם במגזר הדתי חרדי אשר אין הם מלאים תוכן משום בחינה, ככל שגודל החברה גדול יותר, כך שוליה רחבים.
חס ושלום, לא באתי לזלזל בשום מגזר. כולם אהובים כולם ברורים. הנקודה אותה רציתי להסביר היא נקודת התכלית. אנשים מסתובבים כל חייהם סביב עוקץ מסוים. הרבה מכל אותם סובבים לא חשבו מה בעצם מסובב את חייהם.
את חושבת שקל להיות אדם מאמין, בעל השקפה נכונה (לגרסתי) וקל לקיים תורה ומצוות בארץ ובעולם?
זו עבודה קשה מאוד.
האלוקים שלי דורש זאת ממני?, שאלת. כן, הוא השאיר לי ספר חוקים והלכות כיצד לנהוג.
עבודת החיים שלנו היא שבירת המידות.
אתה מתעצבן מהר?
תשלוט בעצמך.
וכן על זו הדרך.
מעין מדיטציה - תבין את עצמך, תתרכז ותשתפר.
בהצלחה בכל אשר תפני.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים