בתשובה לאסתי, 05/05/03 15:22
עורכת אוקפי על מהי שירה 144841
"שירה היא קודם כל מסר אנושי מגובש... לוליינות של ביטויים אינה פיצוי".

או כאן:

וגם במאמר המערכת של גיליון 2 של אוקפי:

עורכת אוקפי על מהי שירה 144853
1.
גילוי-אוזן: לכל איש יש שם, אפילו לעורכת של אוקפי.

גילוי-לב: אני לא אוהבת לינקים של "במה" כי לוקח להם שעות להיפתח.

2.
לגבי מה שמרת וישנה כתבה באוקפי - אין לי אלא להסכים עימה. אבל, אמ... למה זה הופנה דווקא אליי? מה /חשבת/ שאני אומרת? ש/לא/ צריך מסר מגובש, ושמספיקה לוליינות מילולית!?

הבהרה:
זה לא מה שאמרתי, וזה גם לא מה שהתכוונתי. לא הזכרתי את המסר המגובש‏1 ברשימת הרכיבים שצריך בשביל ששיר יהיה שיר, כי הוא, בעיניי לפחות, מובן מאליו.
ואם הבנת אחרת אז- טעית.

1 מסר מגובש- ברור לכולם מה זה.
אבל מה זה "מסר אנושי מגובש"? כלומר, מה זה מסר לא-אנושי מגובש?...
רגע, עוד לא גמרתי להתרגז 144854
ואני מבטיחה לך, על בליינד ובלי לבדוק, שגם ברקת, וכל אדם אחר שהתבטא פה בעניין הצורני ולא הזכיר את "המסר המגובש"- זה היה מפני שהוא מובן מאליו גם להם, ולא מפני שהם מסכימים לקרוא ללוליינות מילולית/צורנית "שיר" גם אם אין מאחורי המלים שום דבר חוץ מנסיון להרשים. חוץ מזה שאני בספק אם שרלטנות כזאת תגיע רחוק, אבל- הי, פה אני כבר לא מוכנה להתחייב. יש כל מיני אנשים בעולם...

ערב נעים לך.
עורכת אוקפי על מהי שירה 145654
גם מאמר הוא מסר אנושי מגובש, אז מה ההבדל?

האמת היא שאני לא יודע, ופסקתי ממנהגי המגונה להגדיר מיני אמנויות, אבל בכל אופן, לדעתי, השיר הזה לא טוב, הוא יותר מדי מבולגן, מאולץ ודידקטי.

אני מעדיף את שיריה החרוזים והשקולים של בסקין, עם האמירה הדקה. לא זו שחושבת שאני קורא טמבל.
גם אם זה לפעמים נכון.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים