בתשובה לדורון הגלילי, 30/01/01 10:49
לא הבנתי 15368
אני מתנצלת מראד על הנימה, פשוט לא מצאתי דרך אחרת לנסח:
יש לי הבנה (ובחנה) ברורה בין המדינה לאזרחיה, כמו שראוי שתהיה לי, בעוד לך אין ולו הבנה מינימלית מה מותר ומה אסור ומה לא הכרחי ליהודי, כפי שראוי שתהיה לך.
אסור לרכוש מוצר שייוצר בשבת. אוטובוס אינו מוצר. לא סביר שיתנו לך לפתוח את חנותך בכל יום בשבוע, בעוד המפעל המייצר את הנעליים יחוייב ליום חופשי בשבת. כמו כן, יש לי בעיה (אני משתפת אותך,לא תובעת,כאן זה באמת השטח של הרצון הטוב) עם רחובות יהודים הנוהגים בשבת כמו ביום חול ממש. האוטובוס בשבת, שלא תבין לא נכון, מפריע לי גם כן. כיון שהלכתית אינני מנועה ממנו זו גלולה שאני סבורה שאני צריכה לבלוע, יש שיחלקו עלי. אני חייבת להודות שככל שהדיון מעמיק אני סבורה, שבניגוד לשוועתכם "אנחנו תמיד נכנעים לדתיים" אין פה ולו אחד שחושב שלא כל החוקים צריכים להיות ברוח אחווה שוויון וחופש בלי נגיעה יהודית. אינני בקצה שאתה או חבריך נמצאים בו,ואינני בקצה השני, אבל פתאום אני מגלה שטוב שיש בשני הצדדים כאלה שרואים רק דברים מסוימים לנגד עיניהם, אולי כל נגיע פה למערך חוקים מאוזן.
איך,בדיוק,יהיו למדינה סממנים של מדינה יהודית, אם יקרו בה כל הדברים שאתה רוצה? זו סתירה,קטונתי. הביטוי "כשר" כמובןשאיינו ברנד ניים, אם הוא כן, הרי ש"אוכל כשר" הוא המותג הרחב ביותר בעולם.
אני לא הבנתי? 15422
א. מה הקשר בין יום יצור הנעליים ליום מחירתן? האם מדובר בלחמניות המאבדות את טריותן?
ב. העובדה שאסור לרכוש מוצר שיוצר בשבת אינה אומרת שאסור לרכוש מוצר שכמוהו יוצר בשבת, ואני מבטיח לך, כי אם לא מסיבות אחרות, אז מסיבות של ביקוש, תמצאי נעליים עם אישור "יוצר ביום חול".
ג. לידיעתך, "אוכל כשר" אולי הינו נמותג הרחב ביותר בעולם (אני מאמין שקוקה קולה ומק-דונלד'ס נפוצים ומוכרים ממנו, אבל זה לא רלוונטי), אבל בעולם לא חלים חוקי מדינת ישראל, ובישראל, ע"ס החוק למניעת הונאה בכשרות, אסור להשתמש בביטוי "כשר", על כל הטיותיו, ללא אישור הרבנות הראשית. (לכן על מוצרים הנמצאים בפיקוח גופים אשר מחוץ לרבנות הראשית, לא מופיע התואר "כשר" אלא רק "בהשגחת הרה"ג פלוני אלמוני" או בדומה לכך.
לא הבנתי 15514
Gilit
would you buy shoes / electronics / car manufactured not in Israel ? Are you aware to the risk that a jew may have produced them on Shabat ?!
Oy vey zmir

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים