בתשובה לקורא נבוך, 02/07/03 18:50
חסר כסף? 154910
המכון הישראלי לדמוקרטיה ( http://www.idi.org.il/ ). הסבר יותר מפורט לגבי הרפורמה המוצעת, בכתבה מהמהדורה המודפסת של "הארץ":
לגבי ההשקעה בחינוך, אאז"נ, זה נכון במונחי אחוז מהתוצר, או במונחי הוצאה לנפש, אבל במונחי הוצאה לתלמיד – לא ממש, כיוון שהתפלגות הגילים בישראל היא לא-מערבית (ואם יורשה לי, נדמה לי שבתגובתו עוזי ו. כיוון לעובדה שלישראל יש בחצר האחורית מדינת עולם-שלישי).
חסר כסף? 154996
כמה עצוב. נראה כאילו ישראל מנסה לאמץ באופן חלקי את המודל האמריקאי, אם כי ללא שום סיבה טובה - המודל המבוזר האמריקאי נובע מכך שבמערכת 50 מדינות וכמעט 20,000 אזורי רישום. במערכת קטנטנה כמו זו הישראלית, ביזור - לדעתי - יגרום רק לשחיתות ברמה המקומית, שראינו כבר בכל תחום, ועכשיו אפשר יהיה לראות גם בחינוך. אם הרשות המקומית אחראית לתקצוב בתי"ס, הלחצים שיופעלו עליה ע"י דורשי טובתם של מוסדות חינוך שונים יהיו משמעותיים, והיא תמצא את עצמה הולכת ע"פי שיקולים פוליטיים.

שכר דיפרנציאלי למורים הוא מסוכן בה-במידה, ולדעתי יגרום להמרצת מורים לאזורים המבוססים בהם יותר קל להוכיח שיפור בהישגי התלמידים. ביקוש גבוה למשרות באזורים כאלה (שכבר קיים היום, ועכשיו רק יחמיר) יביא לסינון מוגבר, שיגרום לכך שהמורים המוכשרים-ביותר הם אלה שיזכו במשרות באזורים בהם הם הכי פחות נחוצים - אך שבהם הפוטנציאל הפיננסי גבוה יותר.

את הרפורמה בהכשרת מורים לא הבנתי. מה הרעיון?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים