בתשובה להאייל האלמוני, 07/09/03 17:22
10 מהפכות 168644
חלק מהרעיונות של בן אכן מוצאים חן בעיני, אבל יש לי גם התנגדות לכמה מהם:

הצעה 5 (המדינה כמדינה תבחן את אזרחיה הצעירים רק במה שחשוב לה כמדינה עברית לבחון: כלומר, תנ"ך, עברית, אזרחות והשכלה כללית) נראית לי מצמצמת מדי, ראה הצעה 7 למשל.

הצעה 6 (מי שירצה ללמוד בחוג לפיזיקה באוניברסיטה יצטרך לעבור מסלול פיזיקה מורחב בתיכון (או בחוגים מיוחדים אחר הצהריים), מותאם לדרישות הספציפיות הידועות מראש של החוג לפיזיקה.) נראית לי גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. קשה לתבוע מתלמיד תיכון להחליט בגיל 15-16 מה הוא רוצה להיות "כשיהיה גדול". עדיף לדעתי להקנות לו בסיס נרחב יותר שיאפשר לו להכיר יותר תחומים ולמצוא מה מתאים לו.

הצעה 7 (חשוב לבטל את האנגלית כמקצוע מועדף בלעדי בתחום השפות הזרות. כל הלשונות הזרות המרכזיות ייחשבו באותה מידה ויוכלו להיבחר על ידי התלמידים) נראית לי מוזרה. אנגלית היא ה"לינגווה פרנקה" של העידן המודרני וככזו יש הגיון רב בהחלט במעמד מועדף בלעדי לדעתי.
10 מהפכות 168647
כשקראתי את הצעה 5 לראשונה, חשבתי כמוך, אבל לדעתי עם הצעה 8 (הנהגת מקצוע "השכלה כללית"...) תתבצע בצורה מוצלחת (מה שלא נראה לי מעשי), אז היא תפתור לכאורה את הבעיה (ואולי גם את זו מ-‏6) בצורה אופטימלית.

בקשר להצעה 7, אני מסכים, נראה לי שבן לא מכיר בכלל את המצב באקדמיה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים