בתשובה לאורי, 02/10/03 10:40
מוצרי צריכה הם גורם מאחד? 173590
אולי אין הכרח לצרוך את מוצר הצריכה, ודי במודעות לו ול"זמזום" שמתחולל סביבו, כדי להפוך אותו לגורם מאחד ?
הזימזום 173705
תחושתי היא שהשפעתם של אלמנטים תרבותיים וצרכניים מסויימים היא הרבה פעמים עקיפה - באמצעות תוכן וצורת השיח שהם יוצרים, המוצרים והאסטטיקה שהם מקדמים, ההתנהגויות אותן הם מציגים ועוד...
לשם הפצת אלו, אכן אין צורך ברוב החווה באופן ישיר את הגורם המשפיע אלא די במיעוט מתווך ומפיץ.

צריך גם לשים לב שאנו מדברים על מוצרים (למשל) מאחדים במובן של "משותפים" או אפילו גם "מלכדים" לעומת "מאחידים". כפי שהדגים שמעון בתגובה 173509 לא ברור כלל שאותם מעט דברים מעטים המשותפים לחלק לא קטן של האנושות, אכן תופס חלק מרכזי בחייהם של אלו. לדוגמא: נראה שרוב מה שאנו אוכלים/צופים/מאזינים/אומרים עדיין אינו אותו המעט שכן משותף לנו ולשאר העולם המערבי.

אני גם נוטה לחשוב שהיום, יותר מאי פעם בעבר, השונות והגיוון האנושיים באים לידי ביטוי. האינטרנט היא רק כוח נוסף בכיוון זה, בהעניקה לגיטימציה (ע"י הכרת דומים, גם אם רחוקים גאוגרפית) וביטוי לשונות האישית (בנוסף למשותף כמובן), של כל אחד מאיתנו, כמו גם של קבוצות שלמות של בעלי מקצוע, תחביבים, דעות בנושאים שונים ועוד.
מוצרי צריכה הם גורם מאחד? 174068
מודעות של מי? כפי שאמרתי, יש כאן הפרזה רבתי בהערכת עצם המודעות למוצר.
מעבר לכך, איך יכולה המודעות להפוך גורם מאחד? אם אני, לדוגמה, מודע לכך שקיימת חנות איקאה בארץ, אך מעולם לא ביקרתי בה, איך בדיוק אני הופך חלק מ"תרבות איקאה," נאמר?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים