בתשובה לגלעד ברזילי, 08/10/03 7:56
פססט.. 174519
יש-ו לא שמע לקול חכמי הדור. וזה נחשב גם קרוב לעבודה זרה. פאולו-ס לא עשה אות. אז יש כאן קל וחומר אם התורה אמרה שאפילו אם יבוא אדם ויעשה ניסים אסור לשמוע לו, קל וחומר שאין לשמוע למי שלא יעשה ניסים.
אני לא הבאתי את הנבואה בתור ראיה לאמיתות התורה. אני רק הראתי שיש מהיהדות הכחשה לנצרות. וליהדות אין שום הכחשה משום מקום. אין אף סיפור בעולם שדומה לסיפור בתורה. בתורה הופיעה ישות שטוענת שהיא בראה את העולם ועשתה ניסים (שאף אחד לא עשה) הפניה היא בגוף ראשון יחיד לעם. אין דבר כזה לא בנצרות ולא באיסלם.
פססט.. 174522
גם הבעש''ט לא שמע לקול חכמי הדור ובראשם הגאון מוילנה.
פססט.. 174525
אתה סוטה מהעיקר. אני הראתי ראיה לתורה מכך שהתורה ידעה שלא יהיה עוד מישהו שיחדיר סיפור דומה. ואתה סוטה לכל הכיוונים רק לא להתרכז בעיקר.
הבעל שם טוב שמע לרוב חכמי הדור והוא בעצמו מחכמי הדור המקובל על רוב החכמים. לא צריך להיות מקובל על כל החכמים בכדי להיות כשר. יש-ו לא שמע לכל חכמי הדור.
פססט.. 174535
לפני שאני טורח לענות לך ולהתיחס לתוכן דבריך אמור לי מי אתה.
אני כתבתי תגובה לדוד ולפתע עונה לי אלמוני שלא דיברתי עמו כלל ועוד נוזף בי.
קצת נימוס, כן?
פססט.. 174539
אני נכנסתי מאתר הוטמיל לכן לא היה זיהוי. לא ענית למה שכתבתי. אני חושב שאתה היית צריך להבין שזה אני.
פססט.. 174575
קצת קשה להבין שזה אתה, כשאתה לא כותב בשמך.

למה אתה כותב "יש-ו" ולא "ישו"?
פססט.. 174588
/זה/ מה שמפריע לך, הכתיב של ישו?
לי מפריעה ההדבקה החוזרת ונשנית של אותו טקסט עצמו, משהו עם דגים ודבורים... מה הוא חושב? שאם הוא ידביק את זה אלף פעם במקום תשע מאות תשעים ותשע פעם, מישהו ישתכנע?
מה, את רוצה להגיד שלא השתכנעת?! 174733
נו, בזה כבר העורכים יטפלו. מה שמעניין אותי, זה למה הוא מפריד את האותיות בשמו של ישו. הרי דתיים נוהגים בד"כ, להבדיל אלף הבדלות‏1, להפריד בין האותיות של שם ה'. אז למה לקווקו קווים בין האותיות בשמו של ישו?

1 "להבדיל אלף הבדלות" לא הולך טוב עם הניק שלי, אבל לא נורא.
יש-ו 174779
הימנעות מכתיבת השם כפשוטו היא כדי לקיים את "ימח שמו וזכרו", שרק במקרה מצטרף בדיוק ליש"ו (במקרה? דוד יטען שיש כאן הוכחה לאמיתות התורה).

החילוניים האדוקים (מחסידות קיסינגר או אביב) יכולים לנקוט בצעד מקביל ולהתחיל לכתוב אלוהי-ם.
יש-ו 174793
חילוניים אדוקים להרגיז, יכולים להתחיל ולכתוב יהו-ה.
יש-ו 174827
ודתיים אדוקים (להרגיז או שלא להרגיז) יכולים להדיר רגליהם מן האתר הזה.
מקומות שבהם יכול אדם לדבר עם עצמו (או הדומים לו) יש הרבה. חשוב לך להפוך גם את האייל לאחד מהם?
ישוע בן-מרים 174835
דויד לא מדבר. דויד מדביק. יש הבדל.
יהיה אשר יהיה 174842
לא להגנתו של דוד יצאתי, אלא לגנותו של אבי תגובה 174793, שברוב כעסו יוזם ענישה קולקטיבית.
174839
דתיים אדוקים נוטים לדבר עם עצמם?
174843
לאו דווקא (וגם אם כן, לא עם עצמם, אלא אל עצמם; הרבה יותר אפקטיבי).
בכל אופן, אני נשאר כאן כי אפשר לנהל שיחה תרבותית, ומעט התגובות-להכעיס אינן מצליחות לקלקל את ההנאה הכללית מן האתר. יתרבו, אשקול.
אוי, לא 174866
אנא, אל תשקול.
''אם אתה לא יכול לסבול את החום, 175098
על תדליק את התנור''

כשדוד ואתה כותבים על האדם שנחשב בעיני רבים כבן האלוהים ''ימח שמו וזכרו'', הדרישה שלכם מאחרים שלא לכתוב את שמו של האל בו אתם מאמינים היא חצופה. כבוד זה דבר הדדי.

מי שהופך את האייל למקום שכזה, הוא מי שמנסה לצנזר דעות שונות מדעותיו.
בסעיפים 175149
1. מעולם לא כתבתי "ימח שמו וזכרו" על ישו. (את הכותרת "יש-ו" בחר מישהו אחר, ושנינו השתמשנו בה בלי כוונה מיוחדת).

2. דוד הסביר כבר שהוא כותב יש-ו ולא יש"ו (בגלל ה"איסור" לכתוב שם אלוהים אחרים, ולא בגלל ראשי התיבות).

3. חלילה לי מלקרוא לצנזורה של דעות (אלא שכאן, לא על דעות מדובר).
אסור לכתוב שם אלהים אחרים 174986
אז יש אלוהים אחרים? 174995
אז יש אלוהים אחרים? 175100
אין. יש אנשים שעושים ועשו את האנשים אלהים.
אסור לכתוב שם אלהים אחרים 175017
בודהא. נא.
אסור לכתוב שם אלהים אחרים 175019
בוהדנא.

מירי.
למה? 175048
למה? 175114
כתוב בתורה שיש למחוק שם אלהים אחרים.

למה? 175118
אבל מה איכפת לנו מה כתוב באיזה ספר עתיק ומלא שגיאות?
גם 175123
ושם אלוהים אחרים לא תזכירו ולא יישמע על פיך
פססט.. 174524
הנצרות והאיסלאם מכילות את הדברים המובאים בתנ"ך, דהיינו, הברית הישנה, תחת פירוש שונה (הפירוש שונה באופן משמעותי אצל הנוצרים, אבל זה עדיין פירוש).

כל הוכחה לגדולת האלוהים של התנ"ך שאתה מביא היא הוכחה לגדולתו של האלוהים של הנוצרים ושל המוסלמים.

אם אתה רוצה להראות את גדולת היהדות, אני מציע לך לנטוש את התנ"ך, ולהראות דברים מעניינים במשנה, בתלמוד, ובספרות ההלכתית בכלל, שכן היא _באמת_ נמצאת בענף תיאולוגי הנפרד מן הנצרות והאיסלאם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים