בתשובה להאיל המאדימי הטלפתי, 04/02/04 12:00
את סותרת את עצמך 195172
למה זה משפט משונה? אני חשבתי שזה מובן מאליו. משהו כמו "עדיף להיות צעיר בריא ויפה מזקן חולה ומכוער".
את סותרת את עצמך 195203
זכויות אינן דבר היררכי.
או שלכל אזרח בין אם הוא שייך למיעוט או בין אם הוא שייך לרוב הן זכויות שוות, או שזו לא דמוקרטיה אלא משהו אחר.
את סותרת את עצמך 195380
אם יש מצב בו יש התנגשות בין זכויות הרוב והמיעוט, ודאי שעדיף לכבד את זכות הרוב ולא את זכות המיעוט. זה כמובן בהתאם למידת הנזק שכל אי-כיבוד כזה נושא עמו. כלומר אם לצד אחד יגרם נזק מועט, ולצד השני יגרם נזק גדול, צריך כמובן לשקלל את זה במתן העדיפות. אולם אם מידת הנזק שווה, אז וודאי שעדיף לכבד את זכויות הרוב ולא המיעוט.
את סותרת את עצמך 195410
תני לי רגע להמשיך את קו ההגיון שלך, ותגידי לי איפה אני טועה:

בארץ אירופאית, לפני לא כל כך הרבה שנים, היהודים היו מיעוט, ושאר הציבור היה רוב. באוניברסיטאות לא היה מקום לכל מי שרצה להתקבל, ועל כן הוחלט להעביר חוק לפיו אסור ליהודים ללמוד באוניברסיטה. הנימוק: מאחר שאין לכולם מקום באוניברסיטה, הרי שתמיד מישהו ייכנס על חשבון מישהו אחר. אם כן, ה"נזק" שייגרם ליהודים זהה למידת הנזק שייגרם ללא-יהודים בלי החוק הזה, שכן אם לאחר שיחוקק החוק יהיו 1,000 יהודים שיכלו להיכנס לאוניברסיטה ועכשיו לא יכולים, הרי שבלעדיו היו 1,000 לא-יהודים שיכלו להיכנס לאוניברסיטה ועכשיו לא יכולים (כי היהודים תפסו את מקומם). מכאן, שמובן מאליו שיש לכבד את זכויות הרוב ולשלול מהיהודים את זכותם ללמוד באוניברסיטה.
את סותרת את עצמך 195413
מעניין, האם את עצמך, כתומכת כהנא הרוצה לכונן מדינת הלכה ומנהלת אורח חיים חרדי, את רואה כרוב במדינה הזו או כמיעוט?
את סותרת את עצמך 195440
לא יותר פשוט לכבד את הזכויות של הפרטים, ניצה? ככה לא צריך לשקלל שום דבר.
את סותרת את עצמך 195752
בלי להכנס להגדרות הסמנטיות של המילה ''זכויות'', אם המושג ''זכות המיעוט'' קיים אז המושג ''זכות הרוב'' גם הוא קיים. כאשר יש התנגשות בין השניים, בהנחה שהנזק הנגרם לכל אחד מאי מימוש רצונו דומה-וודאי שזכות הרוב עדיפה. זה ממש פשוט.
את סותרת את עצמך 195911
אני תמיד טענתי שהמושג ''זכויות מיעוט'' הוא מטעה. אין זכויות למיעוט משום היותו מיעוט, אלא יש זכויות לכל אדם, שנשמרות לו גם אם הוא במקרה חלק ממיעוט, וזה שאנשים אחרים הם חלק מרוב לא אומרים שהם רשאים לשלול אותן ממנו.
את סותרת את עצמך 195333
השגיאה שלך, כמובן, היא בכך שאת חושבת על "מיעוט" ו"רוב" כקבוצות הומוגניות משהו. זכויות לא ניתנות ל"מיעוט" כקבוצה ולא ל"רוב" כקבוצה. זכויות ניתנות לפרטים. הזכות שניתנת לפרט אחד חייבת להנתן לפרט האחר באותה מידה. לכן, ה"רוב" לא יכול לשלול זכויות מה"מיעוט", מאותה הסיבה שפרט אחד לא רשאי לשלול זכויות מפרט אחר.
זכרי תמיד: זכויות אין לקבוצות, אלא רק לפרטים.
את סותרת את עצמך 195338
המשפט האחרון שלך קצת לא מסתדר לי. למשל: הממשלה נתנה לקבוצות אוכלוסייה את הזכות להקים מערכת חינוך עצמאית. האם הזכות ניתנה לכל פרט בקבוצה או לאוכלוסיית הקבוצה בכללה?
את סותרת את עצמך 195441
הזכות ניתנה לכל פרט ללמוד בבית ספר שמתאים לאמונותיו, ומכאן שניתנה הזכות לכל פרט להתארגן לקבוצה ולהקים בית ספר מתאים שכזה.

המצב בישראל הוא בעייתי משום שהזכות הזאת ניתנת רק לחלק מהפרטים. מכאן, שיש לתקן את המצב, ואו שכולם מקבלים את הזכות, או שאף אחד לא מקבל את הזכות, והמדינה אחראית לכל החינוך בארץ.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים