בתשובה לאורי, 15/04/04 7:39
דומני שפיספסת... 211993
הכסף שמביאים הסטודנטים לאוניברסיטה בקושי מספיק לקייטרינג. על מה אתה מדבר? המימון של החוקרים לא בא מההכנסות של האוניברסיטה מלימוד, אלא מקרנות מחקר, מתורמים ומחברות בעלות אינטרס בפיתוחים ובגילויים שהחוקרים יכולים לספק להן.

לפי שיטתך, היה צריך לפתוח את כל המחלקות לכמה שיותר סטודנטים - למה להגיד לא לכל אותם אלפי אנשים שמתדפקים על דלתות הפקולטאות הפופולריות, אם אפשר להרוויח מהם עוד כמה לירות? מסתבר שלאוניברסיטה יש אינטרס אחר בהקניית ההשכלה הגבוהה, אינטרס שאינו כספי גרידא. האינטרס הזה הוא קידום המחקר והידע האנושי.
תוכנית ההפרדה 212011
בתגובה 98790 הציע אביב (ואני עזרתי קצת) להפריד בין התקציבים והמנהלות של המחקר וההוראה באוניברסיטה. עוזי טען שזה לא רעיון טוב. יכול להיות שהוא שכנע אותנו, אבל לא היתה לי סבלנות לקרוא עכשיו שוב את הפתיל הארוך.
תוכנית ההפרדה 212013
אני מציע להפריט את האוניברסיטאות ולראות אם הם יפרידו או לא יפרידו את תקציבי ההוראה מהמחקר. אז נדע מה עדיף.
דומני שפיספסת... 212012
הסיבה היחידה שלא פותחים את האוניברסיטאות לכולם היא כי המדינה לא משלמת עבורם, אלא עבור מספר מסוים של סטודנטים. אילו המדינה היתה משלמת עבור כל כמות של סטודנטים היה מקום לכולם.
דומני שפיספסת... 212215
ובכן, מצב זה צריך להשתנות... היום מממנים הסטודנטים כ-‏25 אחוז מכלל תקציב האוניברסיטאות ובמצב סביר הם צריכים לממן כ-‏90 אחוז, כשאת השאר ישלימו תורמים.

התקצוב הממשלתי היום מהווה כ-‏65 עד 70 אחוז מהתקציב והמימון התרומתי מהווה רק חלק קטן מתקציבם.

לפי שיטתי וגם לפי הגיון כלכלי אכן היה צריך לפתוח את המחלקות לכל סטודנט המבקש ללמוד בהן, לפחות במהלך הסימסטר הראשון או השנה הראשונה ולבצע את הסינון אחרי כן.
דומני שפיספסת... 212305
והאינטרס בקיום הישיבות אף גדול מכך והוא פתיחת שבעת הרקיעים בפני בני האדם. האם תוכל להגדיר איזה אחוז מהכסף השדוד יש להשקיע בכל אחד ממטרות נעלות אלו.

ואם אפשר תכניס לנוסחה את המעון לנשים מוכות. תודה

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים