בתשובה לאורי, 15/05/04 15:47
מצטער לאכזב אבל 219074
נראה לי שהאפשרות הזאת היא הפחות סבירה. הספריה היתה מפורסמת בחשיבותה ועושרה בכל העולם העתיק ויש אפילו מקורות המציינים את מספר המעתיקים שעבדו בה. חלק מהספריה נשרף ע"י חיילי קיסר אך הספריה המשיכה להתקיים. גם שריפת הספרים במאה ה-‏3 במהומות בין הפאגאנים לנוצרים מתועדת היטב (הספרנית הראשית היפאטיה, אחת המלומדות הבודדות של העולם היווני הלניסטי, נרצחה ובשרה הופרד מעל עצמותיה). ההתנכלות לספריה בתקופה הביזנטית ובפרט בזמן המהומות האיקונוקלסטיות היתה בודאי לא רק בהזנחה פסיבית. גם לספקנות של wikipedia בנוגע לסיפורים על הסקת בתי המרחץ במשך 6 חודשים בגליונות מהספריה לאחר הכיבוש המוסלמי יש צליל של תקינות פוליטית. שריפת כתבי עובדי אלילים ע"י מוסלמים בתנופת ההתפשטות שלהם נשמעת הגיונית. מכל מקום לכליף עומר היו בד"כ יחסי ציבור לא רעים באירופה הפראנקית ולא סביר שהכנסיה היתה באה איתו חשבון דוקא על שריפת כתבים של עכו"ם.
מצטער לאכזב אבל 219112
לגבי עומאר -- חשוב לזכור שאילו לנוצרים הייתה יד ורגל ומעלה בפגיעה בספריה הייתה להם מוטיבציה ברורה לגמרי להציג את עומאר כברבר האחראי לעניין. לבד מזאת, יחסים טובים עם גורם א' באירופה הפרנקית אין משמעם יחסים טובים עם גורם ב'.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים