בתשובה לאירוני - מוס, 22/05/04 12:45
התפתחויות באטיולוגית הגנבים 220995
מעניין לראות איך מתפתחת האטיולוגיה של הגנבים מסוגו של אירונימוס לאורך השנים ואיך היא נשארת תמיד אותו דבר.

הנימוק הבסיסי של כל הגנבים היה תמיד: מותר לי לגנוב כי אני גונב מעשירים. מסביב היו כל הזמן קישוטים מסביב את זה ("אני רק בודק" לגבי תוכנות, "לסטודנטים אין כסף", וכדומה), או הסברים תועלתניים כלליים ("הם רוצים שיגנבו את זה כדי שזה יהפוך לפופולרי"), או נימוקים נוסח "כולם עושים את זה".

החידוש המעניין בהפלצה הנוכחית הוא "הסוציאליזם הגאה". כביכול, הגניבה היא מצווה – קידום השוויון בחברה והעלאת תרומה לחיזוק וחישול השכבות החלשות, כשהמטרה היא להטות את הדיון במידת "הצדק החברתי" בהזנתו של אדם אחד או אדם אחר, תוך דחיקת הנושא הבסיסי – גניבה – למעמד של בלתי רלוונטי.
כפי שאפשר להתרשם מכמה תגובות, הטיית הנושא עובדת לא רע.
התפתחויות באטיולוגית הגנבים 221007
אתה מוכן בבקשה לקשר לתגובות(בדיון זה), חוץ מזו של אירוני-מוס, אשר טוענות שהגניבה היא מצווה, שיש לקדם את את השיוויון באמצעות העתקה לא חוקית ושדוחקות את הגניבה למעמד של חוסר רלוונטיות?

בקיצור: אתה מוכן לקשר לתגובות מהן התרשמת?
התפתחויות באטיולוגית הגנבים 221320
אין כאלו כאן, עדיין, שעל כן כיניתי את הנ''ל ''חידוש''.
התפתחויות באטיולוגית הגנבים 221372
הבינותי.
התפתחויות באטיולוגית הגנבים 221213
מסכים עם כל מילה.
לפחות הלז לא גייס את הטיעון "הרשות להגבלים עסקיים היא עצמה מונופול" (: להצדקת מעשיו.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים