בתשובה למ. השור, 01/08/04 0:51
עיונים בהומניזם האוניברסלי הערבי 237097
אתה צודק לגבי דרום סודאן, אבל יש בארץ זו שני סכסוכים נפרדים. באזור דארפור שבמערב הארץ מדובר בשחורים מוסלמים (הם התאסלמו לפני כמה מאות שנים, אך נראה שהמוסלמים הערבים לא ממש מכירים בהם כמוסלמים טובים ושווי ערך.)
עיונים בהומניזם האוניברסלי הערבי 237144
אולי הם צריכים לעבור הקזת דם לחומרה, ובא לסודן גואל?
להקיז צבע אפשר? 237162
בני אדם לא מוותרים בקלות על יתרונות מדומים שיש להם בעיני עצמם על אחרים. בעיני המוסלמים הלבנים יחסית, השחורים תמיד יישארו נחותים, ולא חשוב כמה פעמים ביום הם יקישו מצח בעפר לכיוון מכה.
ועל כך כבר נכתב נכונה ב"אייל" [ע"י אפופידס כמדומני], שיש באפריקה סולם מעמדי, ואפליה, על בסיס צבע. המאבק בדארפור הוא בפירוש גזעני. [כמו שאני סיפרתי במקום אחר- החבר'ה האלה לא שמעו כנראה על תקינות פוליטית. והערביות לועגות לשחורות וקוראות להן "גורילות"].
להקיז צבע אפשר? 237330
אפשר לשאול מהיכן המידע?
להקיז צבע אפשר? 237362
מהתעניינות בעולם.
להקיז צבע אפשר? 410888
גם בישראל התופעה המכוערת הזו קיימת.
לפני כמה ימים ראיתי כתבה על השחורים בחברה הערבית (מסתבר שאלו צאצאי עבדים שהובאו ממזרח אפריקה). הערביות הבהירות קוראות לשחורות ''עבאדה'' (שפחה) ומתיחסות אליהן בצורה מחפירה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים