בתשובה לאלון עמית, 10/09/04 23:25
העבר המת 246403
בנוגע למה שאתה "סקרן לשמוע":
תיאוריית האבולוציה מקבלת במבחן הסבירות ציון הרבה יותר נמוך מתיאורי האמת המקראיים. אני לא צריך להסביר ולנמק, כי כבר המלצתי בhttp://www.haayal.co.il/reply?id=1941&rep=245961...
ובתגובה 245973 על ספרות עשירה בנידון, וכל הרוצה, יילך ויעמיק את ידיעותיו המדעיות. ולקריאה נוספת:

מאמר שמשיב בדיוק על שאלת עוזי ואלון, מאת ד"ר מרדכי הלפרין:
המאמר הופיע לא רק באתר של מכון ויצמן למדע ומחקר, אלא גם ב"דעת", ששם נעים לעיניים לקרוא אותו:
הפרופ' משה טרופ:
העבר המת 246410
במאמר של ד"ר הלפרין יש שלוש טענות נגד האוולוציה:

א. היא סותרת את החוק השני של התרמודינמיקה.
(התשובה הפשוטה היא שהיא לא).

ב. "לא ניתן להדגים במעבדה שינויים בהם מין אחד של בעלי חיים יעמיד צאצאים הדומים למין אחר".
(כמובן שלא. זו טענה דמגוגית שאין לה דבר וחצי דבר עם האוולוציה).

ג. התאוריה לא התקבלה בשלמותה מפי צ'ארלס דארווין, אלא התפתחה במשך כמה דורות.
(כמובן. אז מה?).
העבר המת 246414
כאמור, אני לא ד"ר ולא פרופ' לביולוגיה. לכן, בהסתמך על מסקנתו אני דוגל בגישה הסיכומית שלו. (כפי שאני מבין את הדיון כאן - תוכן המובאה הבאה מהווה את גופו של העניין ולא הוכחות כאלה ואחרות לאבולוציה, שעל כך יש לטפל בהקשרים אחרים):

"ראוי להבדיל בין תוצאות נסיונות מבוקרים בתחום האבולוציה, לבין מסקנות אקסטרפולטיביות של "מאמינים" בתיאוריות ניאודרוויניסטים.

"אין שום סיבה לאדם דתי להיבהל ממדע מדוייק העוסק במוטציות ובחוקי ברירה. מאידך, *אין סיבה שאדם חילוני יתייחס לתיאוריית מוצא המינים כאל עובדה מדעית מוכחת, בשעה שהיא איננה כזו. הרוצה להאמין בתיאוריה עקב יופיה בעיניו או עקב היותה תחליף אמונתי ורגשי – רשאי לעשות זאת על אחריותו בלבד, תוך הכרה בכך שמדובר באמונה אישית ולא במדע אובייקטיבי*".
העבר המת 246444
לקישור הראשון שהבאת אין כל קשר לשאלה שלי. פעם שלישית: האם אתה סבור שכל טענה לגבי העבר היא אגדה שאיננה עדיפה על כל אגדה אחרת?
העבר המת 246492
שוב, בקישור הראשון שהבאתי כבר נתתי תשובה על מה שאתה סקרן כלשונך: "אני סקרן לשמוע אם אתה סבור שסיפורי המקרא לא שונים במאום מסיפוריו היפים של רודיארד קיפלינג?".

ומה שנוגע לשאלתך המחודשת, ראה שוב את הדיון ביני לבין צדק: תגובה 245972
העבר המת 246595
כן, ראיתי שוב. צדק כתב:

"לגבי תיאוריות שניתנות לגבי העבר כאן כבר זה עניין המתבונן. כיון שאי אפשר להעמיד את התיאוריות למבחן... התיאוריה ההתפתחותית ותיאוריית הבריאה שוות והכל לפי המתבונן."

ואתה הסכמת:

"כמו שכבר הוסכם ביני לבין "צדק" ... אמונתך העיוורת בתיאורי הסרק האבולוציוניים לא שונה במאומה מתיאורי האמת המקראיים. ואם כך הוא, הרי שהאגדה שלך אינה עדיפה במאומה מהאגדה שלי."

אז שניכם מסכימים שטענות לגבי העבר, כולן שוות. הכל בעיני המתבונן, עניין של אמונה אישית (כמו שכתב הלפרין).

נכון?
העבר המת 246645
מעולם לא הבנתי מה מניע מגיבים לשאול אם הבינו אל נכון את עמדת המגיב הספציפי. אבל שיהיה: נכון ולא נכון.

מה, לא הבנת? זה תלוי בעיני המתבונן! (תרתי משמע).
כאילו, סקרנות? 246650
מה יש כאן לא להבין?
העבר המת 246793
מה תלוי בעיני המתבונן? התשובה לשאלה "האם הכל תלוי בעיני המתבונן" גם היא תלויה בעיני המתבונן? אתה רציני? ומה "תרתי משמע" פה?

*האם* *טענות* *לגבי* *העבר* *כולן* *שוות*, *כן* או *לא*?
העבר המת 246795
תרתי משמע - ככל שתתבונן לעומק הדברים, כך (בעל כרחך) תמצא את דבריו של אורי מתקבלים יותר ויותר על הדעת.
(אני רק מפרש).
העבר המת 246796
תרתי-משמע זה כפל-משמעות. לא?
העבר המת 246797
כמובן; הפירוש הוא תוספת לפשט (שהתשובה לשאלה תלויה בעיני המתבונן).
העבר המת 246798
זה גדול עלי. אולי הייתי יכול למצוא את דבריו של אורי מתקבלים על הדעת אילו הבנתי אותם; וגם להתבונן פה לעומק קשה לי - זה נראה לי רדוד למדי.
דמוניזטור רדוד 246859
? 246923
העבר המת 246858
Alon - you already know the answer. since your question is equivalent to asking "is there a claim about the past which is not equal to other calims", and since his answer to this is "Yes, the biblicle one is stronger then others" as he wrote somewhere else, ergo, the answer is "No".

I'm sure you are aware of this and just want Ori to understand that, but since Ori has demonstrated, many times, that performing reductio ad absurdom of his claims does not make him re-evaluate his basic assertions that allow the absurdity, maybe a different tactic is in order. It may add somthing to your health.
URI לא ORI 246862
העבר המת 246880
איפה בדיוק סתרתי את עצמי בנידון, שיש לדעתך מקום לשאלת התם והראש-קטן של אלון?
העבר המת 246884
I'm sorry for being rude here, but I'm not about to get into a debate with you, my Ayal time is too precius as it is. my message was for Alon and the rest of the readers.

and agin, my apologies for the unfairness of the above.
העבר המת 247025
טקטיקה אחרת: אני פתוח לרעיונות‏1. הבריאות שלי ממש בסדר, תודה :-)

1 אחד פשוט: לרדת מהעניין לגמרי, להפסיק, לשתוק, די, מספיק. זו אפשרות מושכת, אבל יש טענות שבאמת קשה לי להשאיר ללא מענה, ויש דברים שאני עוד מקווה להבין.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים