בתשובה לעוזי ו., 02/05/05 0:38
לא רוקד כשעצוב 297372
האמת היא שהחלק הקונספירטיבי הוא הפחות מעניין בעיניי והפחות חשוב לי. באיזה אופן ראיית הדיכאון כמחלה מתאימה טוב מדי לתפיסת העולם הכללית של הרפואה המודרנית?
לא רוקד כשעצוב 297383
בדיוק כמו דלקת ריאות: אפשר לאבחן, אפשר לטפל, המנגנונים פחות-או-יותר מובנים (סרוטונין, דופאמין). ביום שאפשר יהיה לאתר את הבעיה הביוכימית שגורמת לאנשים להאמין באסטרולוגיה, אולי גם זו תהיה מחלה (ומזה בדיוק אתה חושש). אבל אני לא מאמין שיש הסבר ביוכימי כזה.
לא רוקד כשעצוב 297389
האמת היא שאני חושש שהכיוון הוא הפוך. אסטרולוגיה תהפך לנורמה (היא מסתדרת טוב עם תוכניות של ג'ודי ניר-מוזס-שלום ועם קניונים), בשעה ששאלות כמו ''מה הטעם'' יהפכו למוזרות.
לא רוקד כשעצוב 297397
עוד סממן מחלתי של שאלות "מה הטעם": הן מידבקות. בינתיים נסתפק בהרהור מנחם‏1: בהיררכיה יש ריסון מובנה כנגד שאלות כאלה (מה פירוש "מה הטעם"? בדירוג ג-‏7 החיים נראים לגמרי אחרת).

1 הא.
לא רוקד כשעצוב 297416
"דירוג ג-‏7"? ובעברית?
לא רוקד כשעצוב 297433
דמייני שיש דירוג, ודמייני שהוא עולה מג-‏9 לג-‏8 ואז לג-‏7 וכן הלאה.
(אם זה לא נוח, אפשר להחליף ג-‏7 ב"ראש מדור" או "סמנכ"ל בכיר" או "כוכב נולד").
לא רוקד כשעצוב 297475
יפה(1).

1. הא הא.
לא רוקד כשעצוב 297577
פילוסופים שואלים כבר הרבה זמן "מה הטעם", כמין שעשוע אינטלקטואלי (אצל רובם). בעצמך כתבת למעלה שאין תשובה, אז לא ברור לי מה יועיל שדיכאוניים ישאלו את השאלה, אפילו שהם ישאלו אותה יותר באינטנסיביות ותוך סבל של ממש. אם להיות יותר ספציפי, אני מנחש שגישת "מה הטעם" לחיים שמאפיינת דיכאוניים היא כה חובקת-כל וכה ניהיליסטית, ששום ביקורת חברתית משמעותית (כזו שאולי תוביל לשיפור החברה) לא תצא ממנה. האם יש לך אולי דוגמה נגדית מכל מאות השנים לפני שהתרבות החלה לסווג דיכאון כמחלה, ולטפל בו?
לא רוקד כשעצוב 297583
אתה מבין, זה בדיוק העניין. ישר רואים שאתה לא בדיכאון.

אני לא רוצה לחיות בחברה תועלתנית *כזאת*, ששואלת מה הטעם בשאלה מה הטעם.
לא רוקד כשעצוב 298196
טולסטוי? אני באמת לא בטוח שזו דוגמה טובה...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים