בתשובה לשטיכמוס, 07/06/05 10:54
מעשה אבות 306623
"ויאמר אם יבוא עשו אל המחנה האחת והכהו והיה המחנה הנשאר לפליטה" (וישלח לב-ט)

רש"י: [יעקב] "התקין עצמו לשלושה דברים: לדורון, לתפילה ולמלחמה. לדורון – "ותעבור המחנה על פניו"; לתפילה – "אלהי אבי אברהם"; למלחמה – "והיה המחנה הנשאר לפליטה""
ובעברית? 306626
ובעברית? 306630
זה מה שהמשפטנים קוראים "לחילופין"

1) הכד לא שבור
2) הוא היה שבור ממקודם
3) על איזה כד אתה מדבר?

או בצהלית- ננסה קודם בטוב. לא ילך? גולני.
והקשר? 306632
(גם בין הציטוטים להסבר, וגם בין ההסבר לתגובה 306615)
ובעברית? 306646
אני לא כל כך אוהב לתרגם עברית מצויינת לעברית פחות טובה. קרא את הפרשיה כולה ואת רש"י במקור אם יש צורך.

הרעיון הבסיסי הוא שזה מאד מקובל וסביר להערך לכמה אפשרויות בו זמנית. נניח שהשכן תובע ממך 50,000 ש"ח בגלל סכסוך ביניכם. נראה לך מופרך שגם תנסה לדבר על ליבו שירד מזה, גם תשכור עורך-דין כדי להכין כתב הגנה, וגם תגש למנהל סניף הבנק כדי להכין את האפשרות להלוואה במקרה שתפסיד? אולי גם תשמיץ אותו באזני שכנים אחרים?
וכאן מדובר באדם אחד. אם ציבור שלם מרגיש מאויים, לא נראה לך סביר שתתקל בהרבה גישות שונות?
ובעברית? 306667
הניחוש שלי הוא שקבוצת החיתוך בין העותרים לבג''ץ בדרישה להטבת הפיצוים לבין המפגינים בצמתים היא קבוצה קטנה יחסית. אבל אין לי נתונים, ובלי נתונים אי אפשר הרי לומר כלום.
ובעברית? 306723
אי אפשר?
העיקר שלא תספר את זה לאף אחד.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים