בתשובה לדב אנשלוביץ, 14/03/00 18:27
שמואל שניצר ופרס ישראל 3134
שמואל שניצר כתב כמה מאמרים שנויים במחלוקת. המאמר על האתיופים (שכונה, כמדומני, "ייבוא של מוות") היה רק אחד מהם. האם זה היה קשור לעובדה שהוא היה יהודי אורתודוקסי, ולעובדה שמעמדם של יהודי אתיופיה בעייתי בעיני הממסד האורתודוקסי? שאלה מעניינת.

במאמר אחר, הוא הציע להגביל - בחוק! - את הילודה המותרת לערביי ישראל. תאר לעצמך מה היה קורה, אם מדינה אחרת - נאמר, אוסטריה - הייתה מעניקה את הפרס החשוב ביותר שלה לאדם שהמליץ להגביל את הילודה היהודית. שניצר היה ראוי לפרס גאולה כהן, אבל לא לפרס ישראל.
ושולמית אלוני אולי לפרס סטאלין 3145
על הקשר בין יהודי אתיופיה והאורתודוקסיה.
ההפך הוא הנכון. אילו הייתה איזו קבוצה ששרויה בעוני ובמצוקה באחת ממדינות העולם השלישי מנסה לשפר את מצבה העלוב ע''י הכרזה חד צדדית שהם יהודים ורצון לעלות ארצה לפי חוק השבות לא היינו מקבלים אותם, ואפילו שולמית אלוני הייתה מתנגדת. הרי מדינת ישראל אינה יכולה להיות מקלט לכל קבוצה בעולם ששרויה במצוקה. אפילו ארצות הברית הגדולה מקפידה הקפד היטב בנושא ההגירה אליה.
כדאי להוסיף עוד בעניין זה שצבן חבר מפלגתה בהיותו שר הקליטה היה מראשי הנלחמים בהרחבת חוג המוגדרים כרשאים לעלות מאתיופיה.
את העובדה שאנו מקבלים את יהודי אתיופיה, (שהם ללא ספק בני גזע אחר למרות האגדות על היותם בני עשרת השבטים) כיהודים צריך לרשום דווקא לזכות האורתודוקסיה (ולי כאיש חילוני ושאינו מאמין, אין שום בעייה עם זה כי צריך להיות איזה שהוא מנגנון הגדרה)
הייתה לפני כמה מאות איזו פסיקה של רב שהם יהודים , וזה מקור האפשרות לקלטם אצלנו כיהודים. לולא פסיקה זו איש לא היה חושב עליהם כיהודים.
ולעניין מאמריו של שמואל שניצר. ככל הזכור לי, ותקן אותי אם אני טועה, כשהייתה המהומה הגדולה בעניין קבלת פרס ישראל איש לא הזכיר מאמרים אחרים שלו, אלא דובר במאמר היחיד הזה, וזה גם מה שהובא לבג''ץ.
אני לא שמעתי שפרסם דברים ובהם דרישה להגבלת הילודה אצל ערבים. אם זה נכון אני כמובן מתנגד לכך נחרצות, אבל מצד שני אני מפקפק מאד באמיתות הדברים והייתי שמח מאד אילו הייתה מפנה אותי למאמר הזה כדי שאקרא את כולו ואתרשם.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים