בתשובה לדורון שדמי, 31/08/05 11:29
אוקיי, ויתרתי 326793
או, עכשיו אתה מדבר לעניין והבאת הגדרה יפה של "רצף", אבל בשביל שהיא תהיה שלמה אני צריך להבין איך אתה מודד "גודל" של אלמנט. הרי יש מספר דרכים: למשל, במתמטיקה "רגילה" יש את מושג הקרדינליות של קבוצה ואת מושג המידה של קבוצה, ומה שמכונה "קבוצת קנטור" מראה שאלו שני מדדים שונים בתכלית.

צריך גם להבין איזה כללי "הרכבה" יש אצלך (הרי במתמטיקה יש כמה דרכים לחשוב על כך: קבוצה עם שני איברים "מורכבת" משני האיברים. לעומת זאת המספר 6 לא "מורכב" מכלום (אם אתה לא מכניס את הבניה שלו בעזרת קבוצות לעניין) אבל אפשר לחשוב על פירוק שלו למכפלה של 3 ו-‏2. ולכן במובן מסוים (וחשוב מאוד) הוא "מורכב" מ-‏3 ו-‏2.

משאר דבריך אני מבין שאתה מבחין בין מה שמכונה "הישר הממשי" ובין קבוצת המספרים הממשיים R, ואל הישר אתה מתייחס כמשהו בלתי ניתן לחלוקה שמהווה את ה"מצע" לקיום של R. אני עדיין לא מבין את כוונתך ב"עוצמת הרצף", ובשביל להבין אותה אני צריך להבין מה כוונתך ב"עוצמה" - האם למושג הקרדינליות המקובל בתורת הקבוצות? אם כך, כיצד נמדדת קרדינליות של משהו?

התחושה שלי (בפרט מכיוון שאתה אומר שקנטור עשה שימוש "מסולף" במושג הרצף) היא שאתה משתמש במילים "רצף" ו"עוצמה" כדי לתאר מושגים שונים מהמושגים המקובלים, ואז טוען שזו המשמעות ה"מקורית". ייתכן שזו המשמעות המקורית, אבל זה לא עושה את ההבנה של הטענות שלך יותר קלה ולכן הכי טוב שתוותר על שימוש במילים הללו ותחפש מילים אחרות לצורך הדיון (כמו שאלון עמית, כשהציג על רגל אחת את ההגדרה הבסיסית של קונווי ל"מספר", בחר לקרוא לו "מרפס" כדי לא לבלבל).

לטעמי, המושגים שאתה מתאר, עד כמה שהבנתי אותם, נובעים פשוט מהטלת מגבלות שרירותיות על אובייקטים מתמטיים קיימים, ולא ברור לי מה יוצא לך מזה.

עכשיו, אני מבקש שתסביר לי מה ההבדל בין הישר הממשי כפי שהגדרת אותו ("רצף" וכו') ובין חצי הישר הממשי (שאם איני טועה גם אליו התייחסת בהודעה קודמת).
אוקיי, ויתרתי 326803
גדי,

אנא ענה ל-תגובה 326797 כי המשך הדיון ביננו תלוי בתשובתך לנ"ל.

תודה,

דורון
אוקיי, ויתרתי? 326924
אם ויתרת או לא, אתה מוכרח להודות שתגובה 164256 ותגובה 164268 של שכ"ג הן מדוייקות באופן כמעט מפחיד...
אוקיי, ויתרתי? 327012
האייל האלמוני:

אם ויתרת או לא, אתה מוכרח להודות שתגובה 164256 ותגובה 164268 של שכ"ג הן מדוייקות באופן כמעט מפחיד...

תשובה:

בערך כמו שאגוז מקולף מקביל למוח האנושי רק בגלל צורתם החיצונית הדומה.
אוקיי, ויתרתי? 327014
דורון שדמי:
"האייל האלמוני:

אם ויתרת או לא, אתה מוכרח להודות שתגובה 164256 ותגובה 164268 של שכ"ג הן מדוייקות באופן כמעט מפחיד...

תשובה:

בערך כמו שאגוז מקולף מקביל למוח האנושי רק בגלל צורתם החיצונית הדומה."

תשובה:
הנה עצה ידידותית: זה נראה מאוד חריג ומוזר שאתה מתעקש להמשיך בסגנון ה"שאלה תשובה" הזה. התגובה לה אתה מגיב מופיעה למעלה. אין צורך להעתיק אותה (או חלקים ממנה), ובטח לא בסגנון ה"מעונב" הזה. נסה להתרשם איך כולם כותבים כאן, ואז תצטייר פחות כחריג.
אוקיי, ויתרתי? 327022
אולי היה עדיף לתת עצה ידידותית אחרת: להצביע על כך שסגנון ה"שאלה תשובה" הזה, שנראה מאוד חריג ונדיר, מאפיין גם את ההודעות של דורון שדמי וגם של הגרופי משה קליין, מה שמעלה מספר תמיהות.
אוקיי, ויתרתי? 327023
אולי הם משתתפים באיזה פורום שזאת צורת הדיאלוג המקובלת בו.
אוקיי, ויתרתי? 327026
אולי שניהם מאותו חוג דרמטי מתיכון מקיף בחולון.
אוקיי, ויתרתי? 327065
תשובה:
הנה עצה ידידותית: זה נראה מאוד חריג ומוזר שאתה מתעקש להמשיך בסגנון ה"שאלה תשובה" הזה. התגובה לה אתה מגיב מופיעה למעלה. אין צורך להעתיק אותה (או חלקים ממנה), ובטח לא בסגנון ה"מעונב" הזה. נסה להתרשם איך כולם כותבים כאן, ואז תצטייר פחות כחריג.

מודרטור יקר, על המסך שלי אין שום "קרבה פיזית" בין התגובות לתשובות שאני נותן להן.

לכן אין לי ברירה אלא להשתמש בסגנון "המעונב" (שהייתי שמח להמנע ממנו).

אם יש לך עיצה טכנית בעניין זה אשמח לקבל אותה.
אוקיי, ויתרתי? 327068
http://www.haayal.co.il/help שאלות 12, 16, 18
אוקיי, ויתרתי? 327069
לי יש עצה טכנית: קרא חלק מההודעות בדיון הזה או בדיונים אחרים באתר ונסה לכתוב בסגנון הדומה לסגנון הכללי שרווח כאן. אפשר גם לנסות ולכתוב בסגנון של אלו שמגיבים לך.

סגנון הציטוט שלך מקשה מאוד על הקריאה. זה לא שלא צריך לצטט לפעמים מישהו, ולפעמים אפילו נוח להתייחס שורה שורה לדברים שלו, אבל במקרה הזה לא צריך לכתוב "תשובה:", והכי טוב לכתוב את הדברים שמצטטים בתוך מרכאות. עם זאת, כשאתה עונה להודעות שהן ממוקדות פחות או יותר אין שום צורך לצטט את מי שאתה מגיב לו: כל מי שיקרא את התגובה שלך יהיה מסוגל לקרוא גם את התגובה שאתה מגיב לה ולהבין את ההקשר של מה שאתה כותב.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים