בתשובה ליובל רבינוביץ, 07/10/05 2:49
לא קשיא 335359
כאן קודם מתן תורה, כאן לאחר מתן תורה
לא קשיא 335362
וכבר התייחסתי לכך לעיל. מצאתי תלי תלים של פרשנויות, אבל לא שהחוק השתנה.

דעה אחת היא שהם אכלו קודם חלב ואחר כך בשר, כמו שהוזכר כאן.
דעה אחרת היא שאכן עירבבו בשר וחלב ולכן זכו ישראל לקבל את התורה ולא המלאכים.

ויש גם פרשנויות אחרות.

אבל באמת לא קשיא, משום שאין שום איסור על אכילת חלב ובשר.
לא קשיא 335363
אלו באמת תלי תלים של פרשנויות. ההסבר הפשוט הוא שהציווי לא לאכול בשר וחלב נמסר רק במתן תורה.
לא קשיא 335364
יש איזו שהיא עדות לכך שנמסר ציווי כזה?

ובמה ההסבר הזה „פשוט” יותר מההסבר שאין איסור על אכילת בשר וחלב?
לא קשיא 335391
ראוי להזכיר שוב, בהזדמנות זו, שלאורך מאות שנים לא נכתבה התורה שבע''פ. מכאן שכל הידע שלנו עליה הוא בגדר שמועה רחוקה.
לא קשיא 335420
"במקומו של ר' יוסי הגלילי ‏1 היו אוכלין בשר עוף בחלב".
(שבת דף קל א).

1 אחד מאבות אבותיו של דורון?
לא קשיא 335428
תגובה 326682
לא קשיא 345307
האמנם?

לא קשיא 345402
אכן כן.
לא דובים ולא יער 345455
לא באל''ף רבתי.
לא דובים ולא יער 345981
אז תביא טיעונים רציניים, לא הפניות למאמרים שלך שלא מפריכים את הטענה שלי כלל וכלל.
לא דובים ולא יער 346135
במאמרי שם יש בהחלט טיעונים רציניים המפריכים את הטענה שלך כלל וכלל.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים