בתשובה למקובל מקובה, 15/10/05 8:12
דעות אחרות? 338107
אנו עצמנו גם לא היינו בעידן נפוליאון ואף לא בעידן הדמוקרטיה היוונית. אז, מה? עובדות היסטוריות נחשבות לכאלה מבחינת מדע ההיסטוריה מכוח אמונת ההמונים בהתרחשותם כמסורת השתשלות הדברים בפי בני האדם שכן היו עדים להתרחשות האירועים. וכבר הבאתי כאן שסביב מעמד הר סיני ישנן הוכחות היסטוריות מהימנות יותר מאשר כל אירוע היסטורי אנושי אחר שבני האדם מאמינים בהתרחשותו.

ליתר דיוק: לפני מאתיים שנים קמה לה אסכולת "מבקרי המקרא" (מגרמניה, הולנד וצרפת) שטענה כי כל תיאורי המקרא ההיסטוריים לא היו ולא נבראו (עפרא לפומייהו).
הניתוחים שערכו מבקרי המקרא בגוף המקרא על שולחנות ניתוחיהם, שימשו להם כאמצעי להפריך, כביכול, את קדמותו ואת קדושתו של המקרא. אך בכל "המשחק" הזה כמעט שלא נזקקו עדיין לריאליה – התרבות החומרית וחיי היום-יום של אנשי התנ"ך לתקופותיהם.
ודווקא בעשרות השנים האחרונות הצטבר בהדרגה מידע חדש ומפתיע מן החפירות הארכאולוגיות בישראל ובמדינות אחרות במזרח התיכון, השופכות אור על זיכרון היסטורי שבמקרא. ממצאי הארכאולוגיה המודרנית ההולכים ונחשפים מגלים אך את זיכרון האמת ההיסטורית שבתיאור המקראי.

אין דבר כזה במציאות "עדותם של מליוני אנשים על מה שקרה לישו". היחידים שהעידו על הנסים של "אותו האיש" היו לכל היותר הוא ועוד כמה תמהונים שטופי-מוח מתלמידיו המומרים (פאולוס, כותב הברית שאינה-חדשה). כך גם לגבי חלומו באספמיא של מוחמד. וראו: תגובה 213012
דעות אחרות? 340480
"וכבר הבאתי כאן שסביב מעמד הר סיני ישנן הוכחות היסטוריות מהימנות יותר מאשר כל אירוע היסטורי אנושי אחר שבני האדם מאמינים בהתרחשותו"

לא קצת נסחפת? מה עם, נניח, האולימפיאדה האחרונה? עם כל התיעוד והצילומים ממנה, לא נראה לך שיש לה יותר הוכחות היסטוריות מהימנות מאשר מעמד הר סיני?
דעות אחרות? 340482
זה ודאי שלא. עם כל אפשרויות הזיופים שיש היום, לך תדע לאיזה תמונה להאמין, אם בכלל.
דעות אחרות? 340555
הכוונה לאירועים היסטוריים עתיקי-יומין.
דעות אחרות? 340564
לא קצת נסחפת? מה עם, נניח, הרצח של יוליוס קיסר?
דעות אחרות? 340565
לא, גדי. לא נסחפתי. אני סבור שסביב מעמד הר סיני ישנן הוכחות היסטוריות מהימנות-יותר מאשר סביב כל אירוע היסטורי אנושי אחר שבני האדם מאמינים בהתרחשותו. ואני עומד להראות זאת בכתובים בקרוב. חזון למועד. אי''ה, הודעת עדכון לא תבושש לבוא.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים