בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 24/11/05 7:07
הזיקה האנושית-הטבעית לא-לוהים 348557
א', כאמור בתגובה 348324 שומר מצוות התורה אינו רואה בקיום המצוות "קושי", מאחר והוא *נהנה במידת מה* לקיים את *החלק הארי שבהם*, עם זאת הוא נתקל בקשיים אנושיים-טבעיים שספק אם החילוני המצוי נתקל בהם, כמוסבר בתגובה 348549 או מסוגל בכלל להבינם (אם להחטיף מבט לדיון זה).

ב'. לדעתך הפחד מהמוות גדול לרוב מהפחד מחיים בתנאים גרועים? גם לדעתי במבט חטוף על נוהגי ודעות האנשים הסובבים, אך לא לדעתי שלי במבט מפוקח על המציאות: מי ערב לך שהפחד הזה מוצדק? שלא לדבר על פחד שמצדיק מעשי אנוש שיסודם בטעות-האופטית הזאת?

ג'. עניתי משהו לאחר מכן בתגובה 348550

ד'. אבל למה בכלל להיעלב? היש מקום?

ה'. שאלתי שאלה.

רץ להתפלל שחרית...
הזיקה האנושית-הטבעית לא-לוהים 348558
טוב, אני רואה שלא נתקדם יותר.
הזיקה האנושית-הטבעית לא-לוהים 348765
האם יש בכלל לאן להתקדם?
הזיקה האנושית-הטבעית לא-לוהים 348778
בוודאי.
הזיקה האנושית-הטבעית לא-לוהים 348779
שאלתי *לאן* יש להתקדם?
הזיקה האנושית-הטבעית לא-לוהים 348782
שאלת האם יש בכלל לאן להתקדם.

לדעתי אפשר להתקדם, למשל, למצב שבו כל צד עונה לשאלות של השני, ואפילו למצב שבו הוא עושה זאת מבלי לתקוף אותו.
הזיקה האנושית-הטבעית לא-לוהים 348798
טוב, בינתיים, הכדור נמצא במגרש שלך, כך שעליך להחליט מה לעשות עמו.

אני בכל אופן לא התכוונתי לפגוע בך או להעליב, חלילה לי, ואם לא הבנת אותי אל-נכון ונעלבת לך, אני מוריד את הכובע ומתנצל עם יד הלב.

מה שעוד לא אומר שאני נוטה להסכים איתך במאומה בדיון זה, שמצידי ניתן להמשיך בו עד הסוף.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים