ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 410921
דווקא בתחת 410961
מה פה דווקא לעזזל? ירושלים עיר גדולה? יש בה עליזים? היחס לעליזים יכול להיות טוב יותר? יש בה עליזים ולא עליזים שחושבים שראוי להזכיר את הענין הנ"ל? זהו.
דווקא בתחת 410999
מה שמעניין אותי זה כמה מהעליזים באמת עליזים? ומאיפה צמח בכלל השם הזה, גייז?
Good as You 411026
Good as You 411177
תודה. הערך הזה, למשל, כתוב ממש גרוע לטעמי (לפחות במה שקשור לאטימולוגיה). הזביר לי את הדמיון הרב בין הומוסקסאלים ליהודים: הצורך לנכס לעצמם כל מה שניתן באיזה שהוא אופן לשחזור מתאים כך שיתייחס אליהם. בקיצור, דמיון הנרדפים...
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411064
המצעד בסקוקי היה מצעד של ניאו-נאצים, ארגון שתומך בבידוד, הגליה וחיסול של יהודים, בתוך עיירה עם קהילה יהודית נרחבת.

מצעד הגאווה בירושליים הוא מצעד של מיעוטים מגדריים, שאין להם כל רצון לגרום נזק למי מתושבי העיר (חלקם אף תושבי העיר בעצמם), בעיר הבירה של המדינה בה הם חיים.

אז באיזה מובן בדיוק מזכיר לך השני את הראשון?
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411103
זה (שוב) לא נכון.
מי שביקש לצעוד בסקוקי היתה המפלגה הנציונל-סוציאליסטית של אמריקה http://en.wikipedia.org/wiki/National_Socialist_Part... שפועלת נגד מעבר של שחורים לגור בשכונות "לבנות", לא ל"בידוד, הגליה וחיסול של יהודים" (זו טענה שגם לא נטענה במשפט, וזו המצאה מופרכת שלך, כמו התירוצים המופרכים של אי קיום הפגנה בגלל חוסר הדלק בביירות והתיאוריות המופרכות של אנרכיה כצורת שלטון עובדת).
הטענה של תושבי סקוקי, שמצעד כזה, עם צלבי קרס ומדים נאציים, יפגע ברגשותיהם (רבים מהתושבים לא היו רק יהודים, אלא גם ניצולי שואה).
בית המשפט פסק שהמצעד יכול לצעוד, רק ללא הצגת סמלים נאציים.
אני משוכנע שגם אם בירושלים בית המשפט היה נוקט גישה מאוזנת כזו, ופוסק שהמצעד יכול לצעוד, רק ללא תלבושות או התנהגות פרובוקטיבית, זה היה משתיק את המתנגדים.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411112
ואם מישהו היה פוסק שבירושלים אסור שיהיו לנשים רגליים, זה בכלל היה משתיק את המתנגדים.
בנות מלך, אנא- החצינו את כבודכין
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411646
הואל בטובך לקרוא שוב את הערך. תמצא שם שאמנם הפעילות העיקרית של המפלגה המדוברת בשנות השבעים _המוקדמות_ הייתה ארגון של הפגנות רועמות כנגד מעבר של שחורים לשכונות לבנות, אבל בכל זאת מדובר במפלגה שהיא המשך ישיר של "המפלגה הנאצית של אמריקה" http://en.wikipedia.org/wiki/American_Nazi_Party אשר בפירוש ביססה את עצמה על האידיאולוגיה הנאצית, שבפעם האחרונה שבדקתי, דגלה ב"בידוד, הגליה וחיסול של יהודים." בנוסף, המצעד היה אמור להציג סמלים ספציפיים של המפלגה הנאצית הגרמנית.

עכשיו אני מבקש שוב שתסביר לי כיצד מזכיר לך מצעד הגאווה את המצעד בסקוקי.

אגב, אני אשמח שתסביר לי למה אתה קורא תלבושת או התנהגות פרובוקטיבית.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411655
נראה לי שכולם כאן מסכימים אתך: התנועה למען הומואים היא זכה ונעלה, המפלגה הנאצית רצחנית ובזויה.

להסכים זה משעמם. נעזוב את זה. ונעבור לדון בשיטת הפעולה, במנותק מזהותו הפוליטית של הפועל.

שתי הקבוצות נוקטות כאן בפעולה צעקנית במתכוון, שמטרתה לעורר תשומת לב ציבורית, ולהפגין נוכחות, וגם להרגיז את הטיפוסים שמתנגדים לעצם קיום הקבוצה. שתיהן עורכות מצעד בלב אזור שאינו תומך בהן, על אפו וחמתו. אגב, לזה אני קורא פרובוקציה. כמו להיכנס עם כיפה וסידור לכיפת הסלע. או בלי חולצה לבית כנסת.

שלא תבין לא נכון: לעתים פרובוקציה היא אמצעי יעיל, ויש אנשים שממש בא לי לעצבן - וזה מותר!

עוד דוגמאות שעולות לראש הן המצעדים של "מסדר אורנג"' הפרוטסטנטי בלב בלפאסט הקתולית, והמצעדים החמושים של מאלקולם אקס. כולם אומרים בעצם: נאא לכם! לא תפחידו אותנו. אנחנו כאן! ובכך הם דומים.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411682
צר לי, אך איני ליברל, ולכן איני מעוניין "לדון בשיטת הפעולה, במנותק מזהותו הפוליטית של הפועל."

עם כל הכבוד, אני בכלל לא מבין את ההשוואה המופרכת הזאת בין להט"ביות לבין הנאצים. האם להט"ביות איימו על יהודים ברצח? האם להט"ביות דקרו חרדים?

הלאה.

"שתי הקבוצות נוקטות כאן בפעולה צעקנית במתכוון, שמטרתה לעורר תשומת לב ציבורית, ולהפגין נוכחות, וגם להרגיז את הטיפוסים שמתנגדים לעצם קיום הקבוצה. שתיהן עורכות מצעד בלב אזור שאינו תומך בהן, על אפו וחמתו."

לפחות לגבי מצעד הגאווה, זה פשוט לא נכון. אמנם מטרת המצעד לעורר תשומת לב ציבורית ולהפגין נוכחות, אבל, שלא כמה המצעד בתל-אביב, המצעד בירושלים, המתנהל זה שנים מספר, כלל אינו צעקני. כמו כן, אין מטרתו להרגיז את הטיפוסים המתנגדים לעצם קיום הקבוצה, אלא להכריז בריש גלי על עצם הלגיטימיות של קיומה. חשיבות עריכת המצעד "בלב אזור שאינו תומך בהן, על אפו וחמתו", היא, כפי שנאמר באתר הבית הפתוח בירושלים, "כחלק מהמאבק המתמשך לקידום זכויותיה של הקהילה בעיר ולקידום ערכים דמוקרטיים בה." בנוסף, בפעם האחרונה שבדקתי, ירושלים היא עיר הבירה של _כל_ אזרחי ישראל, ולכן מן הראוי שגם הלהט"ביות יוכלו ללכת שם באופן חופשי.

לסיום, אזכיר שוב כי גם בחברה החרדית קיימות להט"ביות, וחלק ממטרת המצעד היא לתת להן תמיכה רגשית במהלך הדיכוי הקשה אותו הן עוברות.
דכאן! 411683
כשאתה כותב ''בחברה החרדית קיימות להט''ביות, וחלק ממטרת המצעד היא לתת להן תמיכה רגשית במהלך הדיכוי הקשה אותו הן עוברות.'' אתה מחזק את הסטיגמה כאילו הומואים הם בהכרח נשיים.
דכאן! 411686
לא נכון. בדברי על אוכלוסיה, אשר מדוכאת מבחינה מגדרית ע''י העולם הפטריארכלי, אני מעדיף להתייחס עליהן במין נקבה, ולא במין זכר. חוץ מזה, אין שום דבר רע בלהיות נשי.
דכאן! 411705
תלוי על איזה צד של הסטריאוטיפ אתה מסתכל. יש בו גם חלקים חיוביים וגם חלקים שליליים. הנכונות לתמוך נפשית לעומת הצורך המוגבר בתמיכה נפשית (זה הסטריאוטיפ, לא אני) - מישהו יגיד שהחלק השני לא שלילי?
דכאן! 411707
מוסיף - ואם התכוונת רק לגינונים, הקול וכו', זה עניין של טעם, ולגיטימי לגמרי שהוא לא יהיה לטעמו של הומוסקסואל, מה שיוביל אותו לכעוס אם יטען שסגנונו כזה.
דכאן! 411717
אתה שם מלים בפי. אני לא טענתי למען הסטריאוטיפ, אלא נגד הדיכוי הפטריארכלי. מקובל בחוגים להט''ביים ופמינסטים רדיקליים להשתמש במין נקבה כנייטרלי למטרת מחאה.
דכאן! 411729
אמרת ש"אין שום דבר רע בלהיות נשי." הסבר בבקשה מה זה "להיות נשי", כדי שאוכל לתת לך דוגמה למצב שבו פמיניסט ללא-רבב יכול/ה להפגע מתיאורו כ"נשי".
דכאן! 411756
הבה אנסח זאת אחרת. אני לא רואה שום דבר רע בלנהוג בדרך שנתפסת ע''י החברה כנשית.
דכאן! 411813
את ''הדרך שנתפסת על ידי החברה כנשית'' אפשר לפרש ביותר מדרך אחת, וכבר הגענו למסקנה שאנחנו לא בהכרח חושבים על אותה אחת. התבקשת להסביר על איזו משמעות חשבת כשכתבת את מה שכתבת. אני מבקש ממך שוב.
דכאן! 412067
אני חושב ששנינו חיים באותה החברה, פחות או יותר, ולכן אין צורך שאגדיר לך ''נשי'' ו''גברי'' לפי החברה שלנו, מה גם שמדובר בהגדרות משפחתיות כמו ''יהודי'' או ''אירופאי,'' ולכן דיון אנליטי על הגדרתן הוא עקר מיסודו.
דכאן! 412123
אתה עדיין מתחמק. ברור לגמרי שיש צורך שתגדיר לי, הרי מצאנו שזה שורש אי-ההסכמה.
דכאן! 412376
שורשה של איזו אי-הסכמה בדיוק?
דכאן! 412162
אני מניח שבשלב הזה כבר הבנת שהדרך שבה אני (וכנראה גם דורפל) תופסים את החברה לא זהה לדרך שבה אתה תופס אותה.
דכאן! 411816
מה הדרך הזו?

אגב, האם אתה רואה משהו רע בלנהוג בדרך שנתפסת ע"י החברה כגברית?

(ואגב, האם יש דרכי התנהגויות נוספות פרט לשתי אלו?)
דכאן! 412068
יש המון דרכים להתנהג. חלקן יתפסו ע''י החברה כ''גבריות,'' חלקן כ''נשיות,'' וחלכן כמוקעות מחמת מיאוס כיוון שהן זרות לקטגוריות הללו. אני מעדיף דרכים מהסוג השלישי.
דכאן! 412163
קיוויתי שתיתן לפחות כמה דוגמאות. האם ללמוד מדעי המחשב בטכניון(/משפטים באוניברסיטת תל אביב/רפואה איפה שלא יהיה) נחשב לגברי, נשי או מוקצה מחמת מיאוס?
דכאן! 412202
האם באמת לא שמעת על הגדרת התנהגויות כ"גבריות" או "נשיות" עד השיחה שלך עם כליל (שלא המציא שום דבר מזה)?
דכאן! 412236
בוודאי, אבל שמעתי על סוגים שונים ומשונים של התנהגויות, ותהיתי על מה מהן כליל מדבר (וגם מה דעתו על התנהגות "גברית"). אחרי זה הגיעה הטריכוטומיה (יש מילה כזו?) ל"גברי, נשי ומוקע מחמת מיאוס", ואז בכלל התבלבלתי.
הדרך השלישית 412256
הלא הוא מתכוון לדרכים מתעתעות שמשלבות התנהגויות ופיזיונומיות ''גבריות'' ו''נשיות'' (ובפירוש אמר שהוא מעדיף דרכים אלה). למשל, אשה שלא מסירה שיער מבית השחי. למשל, גבר בחצאית.
הדרך השלישית 412262
השאלה העיקרית שלי היא האם כל דרך התנהגות בחיים נופלת לאחת משלוש הקטגוריות הנ''ל.
הדרך השלישית 412273
ידוע בשמאל הלא מיינסטרימי, שכל פעולה היא פוליטית: מה אתה לובש, מה אתה אוכל, המילים שאתה בוחר, החברים שאיתם אתה מתחבר.

יש כמובן פעולות נכונות פוליטית, יש שגויות, ויש כמה שעוד לא נפסק לגביהן פסק הלכה.

נראה לי שלימודים בטכניון, שהוא *מוסד*, ועוד טכנולוגי, ועוד של *ישראל*, מציבים אותך בצד הפטריארכלי-גברי-ציוני-מדכא. אלא אם יש לך נסיבות מקילות, נאמר אתה הומו.
הדרך השלישית 412301
... או חבר של כליל ("כליל שלח אותי").

אפרופו נכונות פוליטית, אני אמליץ כאן על סרט מרושע שיענג מאוד את הסולדים מהמגמה: Pretty Persuasion (שנקרא בארץ בשם המפגר והמטעה "כל מה שבחורה רוצה").
הדרך השלישית 412574
ראיתי. היה משעמם. הפסקתי באמצע. לקח לסרט הרבה זמן להגיע לארץ, נדמה לי. הסבר אפשרי - לא היה מי שירצה לקנות אותו כאן, ורק כשהמחיר ירד מספיק, נמצאו המעוניינים. מישהו יכול לאשר את הניחוש?
הדרך השלישית 412328
הראשונה איכס, השני סתם מחפש תשומת לב
הדרך השלישית 412335
(או סקוטי).
דכאן! 412258
אם כבר, טריטומיה.

דכאן! 412377
דיברתי על דרכי התנהגות, לא רק על בחירות אקדמיות או מקצועיות. זה חלק מדרך ההתנהגות, מקצב ומבטא הם חלק אחר, שפת גוף גם היא, וכן הלאה.
דכאן! 412383
לא רק אבל גם? כי אם כן לא ברור לי למה לא ענית, ואם לא אז אותה השאלה רק עבור המנהג לומר "בוקר טוב".
דכאן! 412386
למה אתה מוכרח להיות כזה נודניק?
דכאן! 412389
לרוב זה עובד.
דכאן! 412399
זו תכונה גברית:)
דכאן! 412455
בבקשה תגידי את זה לאשתי, אולי היא תפסיק לנדנד.
דכאן! 412466
אל תגיד לי שמפריע לך שאשתך מתנהגת בצורה גברית. גם אתה דכאן!
דכאן! 412578
לא מפריעה לי שאישתי גברית, אבל למה היא חייבת להתעסק דווקא עם המאהבת *שלי*?
*מפריע 412579
דכאן! 413293
זה הכל מהערכה אותך:
יש לך טעם טוב בנשים, לכן בחרת בה עצמה. אי לכך, גם המאהבת שלך צריכה להיות משהו.
דכאן! 411721
ודאי! הצורך להרים טלפון לחבר כאשר רע לך היא תכונה חיובית. האלטרנטיבה היא לתת לחומצות הזעם לעכל את הבטן מבפנים.
דכאן! 411731
בחלק השלילי של הסטריאוטיפ מדובר על התעוררות מהירה, חזקה ותכופה של הצורך, לא על דרך ההתמודדות עם בעיות.
דכאן! 411920
בדיוק בגלל זה יש חוקרים שסבורים שחיי הנישואין טובים לגברים, בכל מצב‏1. לנשים - רק אם הם טובים.

כמדומני כתבתי את זה באיזה שהוא מקום כאן, אבל אין לי כוח לחפש.
אשה מדברת עם חברות שלה.
גבר לא.
עם מי הוא ידבר? עם אשתו. והוא ידבר איתה בכל מקרה, גם אם יש ביניהם חיכוכים.
אשה לא תדבר עם בעלה על הבעיות שיש לה, במקרה שהם לא מסתדרים. בשביל זה יש לה חברות.
מ.ש.ל
1 גם נישואין גרועים.
דכאן! 411964
לא הבנתי את ההגיון.
אם אשה לא תדבר עם בעלה על הבעיות שיש לה, במקרה שהם לא מסתדרים. בשביל זה יש לה חברות, אז מה אכפת לה שהם לא מסתדרים? בכל מקרה יש לה את החברות שלה.
לעומתה בעלה (בהנחה שהוא שומר על המונוגמיה) נשאר בבדידותו.

אמרי מעתה שחיי הנישואין טובים לנשים, בכל מצב‏1. לגברים - רק אם הם טובים.

1 גם נישואין גרועים.
דכאן! 412056
אבל בעלה עדיין ידבר אתה על בעיותיו, זו הטענה. גם אם הם לא מסתדרים.
דכאן! 412062
טענה קצת משונה. הרי אם הם לא מסתדרים, ו*לה* יש אופציות אחרות, *הוא* יכול לדבר אליה עד מחר. הוא יכול גם לדבר אל הלמפה. למה שהיא תקשיב לו, שלא לדבר על לענות לו, או לגלות אמפטיה?
___
חוץ מזה מה הוא יגיד לה? "אשתי לא מבינה אותי"?
דכאן! 412066
קודם כל, נשים רבות מגלות אמפתיה כלפי בני זוגן גם אם חייהם המשותפים אינם מוצלחים במיוחד. שנית, הוא יכול לדבר אתה על בעיות שלו שאינן נוגעות דבר לחיים משותפים אלה. שלישית, גם אם היא לא תענה לו, היא עדיין יכולה לענות אותו. מה רע?
דכאן! 412072
כן, זהו, שהטענה השלישית שלך היא קלף מנצח.
דכאן! 412079
כן, אבל שכחתי לציין ש*הוא*, ברוב המקרים, ייטה לענות אותה.
דכאן! 412084
עברנו לתחום הנסיון האישי?
דכאן! 412087
לשמחתי לא.:)
דכאן! 412088
אבל להכפיש ציבור שלם ומסור, אין לך בעיה.
אותך לגיל רונן.
דכאן! 412090
אתה מתכוון, "ציבור שלם *עם* מסור", לא?
דכאן! 412128
---
צב''ר
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411684
ובנוסף, תנועות נאציות וניאו נציות לא בדיוק רוצות להרגיז, אלא להפחיד ולהטיל טרור.
ודרך אגב 411710
המצעד, למיב זכרוני, עובר במרכז ירושליים,ולא במכוון בשכונה דתית.
ודרך אגב 411720
אכן, עוד מחט לבלון ה''פרובוקציה.''
ודרך אגב 411732
אם נקרא לזה "מחאה" במקום "פרובוקציה" תסכים? המצעד נועד למחות, להציג עובדה מול העיניים, במקום שבו אי אפשר להתעלם ממנה, מתוך מודעות להתנגדות המקומית - ובעצם רק בגלל שיש התנגדות מקומית כל כך חזקה להומואים. אחת המטרות של המצעד היא לחשוף את ההתנגדות הזו, ולשים אותה תחת ביקורת; להכריח את החברה המסורתית להתמודד עם הבעיה ולא לטאטא אותה לתוך הארון.

(ואגב, יחי המצעד. לשנה הבאה בקהיר. או ברמאללה.)
ודרך אגב 411765
כן, והמטרה של המצעד בסקוקי הייתה לחשוף את ההתנגדות של היהודים לנאצים, שבידדו, היגלו ורצחו יהודים, ולשים אותה תחת ביקורת? צר לי, אך אי אפשר להתעלם מפועלם של הגופים המדוברים ולעשות ניתוח "אנליטי" של האמצעים והתגובה אליהם.

(אני בעד.)
ודרך אגב 411817
(מעניין. מה יקרה אם יהיה מצעד של הומוסקסואלים ערבים ברמאללה?)
ודרך אגב 411825
את המצעד הראשון הזה ברמאללה מומלץ מאוד שלא לפספס, כי שנה אחרי כן, המצעד יהיה הרבה יותר קטן, וזה כבר ממש לא יהיה אותו הדבר.
ודרך אגב 411834
השערה:

"חזון "מדינת החמאס", כפי שרואה אותה בעיני רוחו, מדבר מחמוד א-זהאר, בכיר הארגון בעזה, נפרס בראיון (04.10.05) לאתר האינטרנט "אילאף"...

...גם זכויות להומוסקסואלים לא יינתנו במדינת חמאס: "זה מה שאנחנו רוצים? מדינה כמו שבדיה שבה גבר מתחתן עם גבר ואישה עם אישה? זוהי הדמוקרטיה שאנו שואפים אליה? אלה החוקים שהרחוב הפלשתיני מצפה להם? שניתן זכויות להומואים כמיעוט שסטה נפשית ומוסרית? עלינו לבחור האם אנו רוצים מדינה של תוהו ובוהו, איידס והומלסים או מדינה של צדק וחסד"

ויקיפדיה העברית טוענת כי "החל מחודש מרס 2006 מכהן (הליברל שלנו, ג.א.) כשר החוץ של הרשות הפלסטינית."

(קצת פחות אקטואלי ובוודאי מאז ברשות ראו את האור:
לצערי איני מצליח להשיג קישור לכתבה ב"מוסף הארץ" על הבחור).
ודרך אגב 411722
ירושלים כולה היא שכונה דתית.
ודרך אגב 411760
אי אפשר לצעוד חצי שעה במרכז ירושלים בלי להיכנס לשכונה דתית
ודרך אגב 411921
המסלול מהעיריה לגן הפעמון לא עובר דרך שכונה דתית.
ודרך אגב 411941
כן, אבל הוא לוקח עשר דקות מקסימום... בכל אופן, אפשר ואפשר לצעוד במרכז העיר גם שעה ושעתיים מבלי להכנס לשכונה דתית. כל מה שצריך זה לא לעבור צפונה מרחוב הנביאים במזרח ויפו במערב (מבנין כלל ואילך). ואם נכליל גם את רחביה, טלביה, קטמון והמושבה אז אפשר לצעוד כל היום.
ודרך אגב 411946
כמדומני דובר על מסלול *המצעד*. לא מסלול של טיול בירושלים בלי לראות דתיים.
ודרך אגב 411988
חשבתי דווקא שדובר על השאלה האם אפשר לצעוד חצי שעה במרכז ירושלים בלי להיכנס לשכונה דתית, לא על מסלול ספציפי של מצעד ספציפי.
ודרך אגב 412101
רודי וגנר בגרמניה: המצעד, למיטב זכרוני, עובר במרכז ירושליים,ולא במכוון בשכונה דתית.
האייל האלמוני א': ירושלים כולה היא שכונה דתית.
האייל האלמוני ב': אי אפשר לצעוד חצי שעה במרכז ירושלים בלי להיכנס לשכונה דתית
נועה ו: המסלול מהעיריה לגן הפעמון לא עובר דרך שכונה דתית.
ודרך אגב 412134
כן, אבל נועה ו' היא בתשובה לאייל האלמוני ב' שטען שאי אפשר וכו'... טוב, קצת חבל שנתווכח על שטויות כאלה, לא?
ודרך אגב 412225
ואייל אלמוני ב' התייחס לרודי וגנר.

אכן יש שטויות שיותר שוות ויכוח.
ודרך אגב 412870
אם יש למישהו פרטים מדויקים על מסלול המצעד, שיציג אותם, ואז נראה.
ודרך אגב 412925
"מסלול התהלוכה, שבה צפויים להשתתף כ-‏5,000 צועדים, יתחיל בגן העצמאות בירושלים, יימשך דרך רחוב אגרון וכיכר צרפת, ויסתיים בגן הפעמון בבירה."

הארץ. כאן הלינק
זה המסלול הרגיל, אגב, ואין דוסים בדרך. כלומר, יש. אבל הם יכולים להסתכל הצידה. זה לא עובר בשכונות *שלהם*.
ודרך אגב 413390
בקיצור, בדיוק מה שאמרתי.
ודרך אגב 413391
יש דוסים גם במצעד עצמו.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411725
אתה לא חייב לדון במה שלא מתאים לך. אבל זו עצימת עיניים, וכך תמשיך לא להבין את הדמיון בין מצעדים-להכעיס של תנועות פוליטיות שונות.

הלאה.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411734
ואתה, כנראה, לא תבין את ההבדלים ביניהם.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411742
תתפלא, אני מבין את ההבדלים. הם זועקים לשמיים. מה בין צעידת הברווז של הקלגסים במדים לבין החגיגה החופשית של ההומואים?

*אבל* יש גם דמיון. למשל התעקשות על מיקום שיוצר אי נוחות.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411748
יש דמיון רב. בשתי ההפגנות אנשים נושמים, מדברים, הולכים...
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411750
ו... הולכים במקום שבו הם לא רצויים, בדיוק משום שהם לא רצויים שם.

זה הדמיון.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411755
ובמקרה אחד, הם לא רצויים בשל דעות קדומות של התושבים עליהם - ובמקרה השני - בשל דעות קדומות שלהם על התושבים.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411758
לא הסכמנו כבר שנאציזם זה רע?
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411763
בהחלט. השאלה היא אם אתה מסכים גם שבהומוסקסואליות אין כל רע.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411767
בושה. להגיד "בהומוסקסואליות אין כל רע" זה הומפובי כמעט כמו לומר "כמה מחברי הטובים הם הומואים".

מה שנכון פוליטית לומר היום הוא "הומוסקסואליות היא טובה וחשובה לחברה; יש לעודד כל צעיר לפתח את הצדדים ההומוסקסואליים באישיותו".
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411774
ממש לא. גם בהטרוסקסואליות אין כל רע.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 412477
כולם כאן חושבים שהתכוונת לכל מיני דברים רעים שבעצם לא התכוונת אליהם. אולי פשוט תסביר למה *כן* התכוונת - למה טרחת לציין את העובדה שבכותרת?
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 412491
אח, ריבוי אלמונים הוא תופעה מקוללת. אני הגנתי על הדימיון, אך לא כתבתי את הכותרת. באמת הגיע הזמן שאבחר לי ניק. אולי אצליח יום אחד לצאת, אולי תראו בי מה שאני באמת...
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 412602
פתאום חשבתי שאולי גם הצטרפותי להגנה על הדמיון דורשת הסבר.

מפריעה לי הצביעות הרווחת, שעל פיה מוסריותה/חוקיותה/סבירותה של פעולה נמדדת לפי שייכותו הפוליטית של הפועל. אצל כליל החורש, לפחות, זו איננה צביעות - הוא דוגל בסטנדרט כפול מבלי להתבייש. עם אחרים, שעוד נותר בהם זיק של עיקרון השוויון בפני החוק, יש לי אולי עוד סיכוי.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 413076
ישנה הסכמה כי נאציזם זה רע, כך סיכמנו לעיל. האם אין הסכמה על ההבדל בין מי שבאו עם מסרים של אהבה ושוויון (מצעד הגאווה) לבין אלו שבאים עם מטעני שנאה ואי-שוויון (סקוקי)? כי אני באמת מקווה שאתה רואה את ההבדל העצום. אתה רוצה לקרוא לזה סטנדרט כפול? בבקשה, אך זכור כי יש כאלו שקוראים לזה דמוקרטיה מתגוננת.

הדבר דומה לכך שבמפלגות של היום יש שיריון מקומות לנשים. יקומו הרוצחים והאנסים ויקראו כי גם להם מגיע שיריון לכנסת! אני אתנגד לכך, במסגרת הרעיון של דמוקרטיה מתגוננת, ואתה? מדובר כאן בהבדל בין אוכלוסיית הנשים שקופחה במספר חברותיה בכנסת לבין אוכלוסיית הרוצחים, שכן, גם היא "קופחה" במספר חבריה בכנסת. כשבאה קבוצה ומתנגדת באופן ספציפי למצעד הגאווה עם כמה טון שנאה ומעט אלימות, בעוד שמשתתפי מצעד הגאווה באים כדי להפיץ אהבה ושלום‏1, ברגע זה קיום המצעד הופך הכרחי. בעיקר כדי לשמור על מדינת ישראל ועל זכויות האדם בה.

1- נו, למישהו יש בדיחה צולעת בחצי שקל?
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411764
אם אינך מעוניין "לדון בשיטת הפעולה, במנותק מזהותו הפוליטית של הפועל" כל דיון אתך יהיה משעמם: על פי ההיגיון הזה, בוויכוח בין לסבית ערבייה לבין הטרוסקסואל אשכנזי, הלסבית תמיד צודקת.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411768
אם הויכוח יהיה האם יותר ראוי שהיא תצעד עם חברותיה בשכונתו או להיפך, אני מסכים.

אני לא חושב שאנשים צודקים יותר בגלל שהם שייכים למגזר מדוכא, אבל יש פעולות, שראויות כאשר הן נעשות ע''י מגזר מדוכא כלפי מדכאיהם, אך אינן מתקבלות על הדעת כאשר הן נעשות ע''י מגזר מדכא כלפי מדוכאיהם.

ההשוואה האבסורדית הזו בין מצעד הגאווה לבין המצעד הניאו-נאצי בסקוקי מהווה דוגמה ברורה להבחנה הזו.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411822
מתי ניתן לומר כי מגזר א' מדכא את מגזר ב'?
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411818
בהקשר הזה, בפ"מ פחות מתייחסים לטיעונים (של הלסבית/האשכנזי) ויותר לזכות להשמיע אותם.
נאיביות נאה 411916
אז דע שהמצעד בירושלים *אף פעם* לא היה משולב בתלבושות / התנהגות פרובוקטיבית‏1. וזה לא ישתיק את המתנגדים, כי הבעיה של המתנגדים היא בדיוק הצעדה המאורגנת של הומוסקסואלים‏2. באמצע ירושלים. עיר הקודש.

תיכף תגיד שאתה משוכנע שאם ישראל תיסוג מהשטחים יהיה שלום.

1 כלומר, אין ישבנים חשופים וגברים בביריות בלבד. אם נשיקות חד-מיניות נחשבות פרובוקטיביות לדידך, זה כבר סיפור אחר. בעיני החרדים זה פרובוקטיבי. בעיני הקהילה, בדיוק על שום זה המצעד.
2 לסביות זה כבר סיפור אחר. על זה אין כרת, למשל.
  ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי • עמרי גולדשטיין

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים